Hij vliegt heeeeeel goed !!!
Beste allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties, ik kan zeggen hij vliegt heeeeeel erg goed !!
:zon:
Afgelopen zondag was ik bij de Rookie Meeting in Duitsland, daar heeft ene Christiaan de mig29 voor mij ingevlogen. Eigenlijk had ik het helemaal zelf kunnen doen omdat hij zonder problemen vliegt maar ik wilde graag zeker zijn dat ik niets gemist had.
De start gaat mbv een zogenaamde Bungie launch (gekocht bij Jepe). Zie
start voor meer informatie.
Na de start was er alleen een kleine trim nodig, een beetje "up". Ik had namelijk de accu meer naar voren geschoven om er zeker van te zijn dat het zwaartepunt niet te ver naar achteren zou liggen. Voor het zwaartepunt staat gegeven dat het zwaartepunt tussen de 140 en 145mm zou moeten liggen. Ik heb gekozen voor 140mm of heel iets minder.
Na de start vliegt deze Mig29 heel erg gaaf !!

Er zit meer dan genoeg vermogen in, grote loopings zijn geen probleem en het geluid is ook fantastisch.
Ik ben er heel erg blij mee en ga er veel plezier aan hebben.
Ik vlieg bij vliegclub Almere
MVA dus als je deze MIG 29 een keer wil zien vliegen laat het dan even weten want dan spreken we even af.
Helaas heb ik maar een beperkt filmpje die ik nog wel op youtube zal zetten, daar kan je zien dat hij heel vlot langskomt en heel rustig kan landen.
O ja, maak zoals ik heb gedaan landing flaps, deze hebben helemaal geen invloed op het vliegen behalve dat ze heel goed remmen. Je hoeft niets te mixen omdat de flaps geen invloed hebben.
Ik heb dit met veel plezier gedaan en bedankt voor de leuke reacties !!
groet,
Frank