mijn kennis over motoren is niet zo sterk, alleen zou ik in de modelbouwshop een 'traaglopende' motor vragen met sterke trekkracht, ....ik denk dat graupner een 'high torque' motor heeft. 700BB ofzoiets
ik heb de stuurinrichting zeer eenvoudig gehouden, ik tracht later enkele foto's te plaatsen.
een tweede spits aanknopen zou idd een mooi idee zijn, ik denk daar ook over na.
Echter, vergeet niet dat als je echt 'old school' wil gaan je ook een spits kan bouwen ZONDER schroef en motor waarbij je die gewoon gaat koppelen aan de echt werkende spits want heel vaak werden spitsen gebruikt als drijvende opslagboten en voortgetrokken met paarden of in de sjiekere klasse verder geduwen met een duwbootje.
(een achterbuur is vroeger schipper geweest en spreekt regelmatig over spitsen zonder motor, dit terzijde)
traag varen is zeker een must, ik laat hem zelfs geregeld "drijven", door hem 'zwaar' te laden hoef je amper je motor te gebruiken om een eind te varen. Een topboot vind ik persoonlijk, sterk, elegant en uniek!