Bouwverslag laagdekker annex ragbak

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eric_laermans, 1 dec 2019.

  1. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.945
    Locatie:
    Zwolle region
    Paar maandjes terug van een First Aviator van het eerste uur een half-af kistje overgenomen:

    [​IMG]

    Zoals jullie zien zit er een reserve-vleugel bij. Hopen dat ik die niet nodig heb ;).

    Was nog best veel werk om ailerons te maken en één en ander te coveren. Ik heb gekozen voor Oracover. De vleugel is voorzien van hele resem verstevigingen (balsa dwarslijsten). Nee, dit wordt geen licht-gewicht kistje. Ik mik op een snel vliegend kistje.

    [​IMG]
     
    Ramses, Peter Den en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  2. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    791
    Kom je met je zwaartepunt nog goed uit?
    Door er nu 1 vleugel op te zetten, schuift het zwaartepunt ook.
     
  3. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.945
    Locatie:
    Zwolle region
    Goed opgemerkt, Hoeby! 't Is dan ook de vraag of het gaat vliegen en voor hoe lang... :). Mijn ervaring met wat minder goed afgestelde laagdekkers is dat ze soms een niet te onderdrukken neiging hebben via een soort "barrel roll" planeet aarde op te zoeken. Dat zou bij deze ook zo maar het geval kunnen zijn. Al was het alleen al, vanwege de relatief hoog gemonteerde prop. Enfin, de tail-feathers zijn ook klaar voor covering:

    [​IMG]
     
    Ramses vindt dit leuk.
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.530
    Locatie:
    Rotterdam
    heeft wat weg van een heel kleine ultimate.. met de 2e vleugel erop
    formaat staart en verhouding vleugels en zo zitten ook aardig in die richting
    en gezien het gat in de romp op de eerste foto, ging ik daar eigenlijk van uit :D
     
  5. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.945
    Locatie:
    Zwolle region
    @Student Klopt! Mss dat ik hem alsnog erop schroef, maar vooraleerst vlieg ik 'm als laagdekker.

    En verder... AUW, incl 3s LiPo 1300mAh zit ik op 400gr. Er komt nog iets bij, want de covering is nog niet af. De zitplaats voor de piloot wordt ook nog opgeruimd. Veel tijd bij dit formaat modellen gaat zitten in het passen en meten van ESC, Rx, LiPo en connectoren.

    [​IMG]
     
    Ramses vindt dit leuk.
  6. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    661
    Locatie:
    testelt
    Cockpit opruimen en een cartoon figuurtje er in, ziet er leuk uit.

    Dirk
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  7. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.304
    Locatie:
    Oegstgeest
  8. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.945
    Locatie:
    Zwolle region
    Helemaal correct, dat is ‘m. Flink onder handen genomen zelfs. De vleugel is over de gehele spanwijdte voorzien van extra segmenten voor extra torsie-bestendigheid. Powerloops moeten geen probleem zijn. Dit model moet jakkeren, niet dwarrelen ;).
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.530
    Locatie:
    Rotterdam
    15CC brandstof erop:D
     
  10. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.945
    Locatie:
    Zwolle region
    Brandstof zou zeker kunnen, maar denk eerder aan een Cox .049 Engine "Venom II". Voorlopig moet-ie het doen met een redelijk tamme outrunner.
     
    Ramses vindt dit leuk.
  11. Ramses

    Ramses The First Aviators

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    3.434
    Locatie:
    Heeze
    .
    Leuke conversie van houtbouw bipe naar mono wing! :thumbsup:
    Doet me denken aan zo`n full size homebuild racer die je in de US wel eens ziet.

    Komt er een cockpit kapje op of wordt het een open cockpit?
    En ga je er nog een landingsgestel onder maken of wordt het een buiklander?

    Ennuh... even invliegen met die buitenloper en dan dat COXje erop!!! :yes:

    Succes met de afbouw en finetuning.

    Groeten, Ramses
    .
     

Deel Deze Pagina