Bouwverslag landzeiler (veel foto's!)

Hallo :D

Het leek me wel eens leuk om een landzeiler te maken!
dus ik ben een paar dagen geleden maar aan de slag gegaan. :P
Ik maak de landzeiler op eigen inzicht, en met mijn zeiltje van mijn piraatje

Morgen ga ik hem uittesten, zal er dan een filmpje van maken!

Hier de bouwfoto's :D

Groeten piet

bootje051.jpg

bootje052.jpg

bootje053.jpg

bootje.jpg

bootje054.jpg

bootje055.jpg

bootje056.jpg

boot010.jpg

boot011.jpg

boot012.jpg

boot013.jpg

boot014.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Hij is nu helemaal af!! :D
Met enige aanpasingen heb ik er nog een ander zeil opgezet, ben aan het testen wat het beste wil! :wink:
Het zeil komt van mijn eerste zeilboot.

Hier de foto's Het filmpje moet ik nog maken.

Groeten piet

boot021.jpg

boot019.jpg

boot018.jpg

boot017.jpg

piet14

Hoi Piet.
Ik zelf heb niets met zeilen en dergelijke :oops: .
Maar vind het toch knap van je: hoe je op het idee bent gekomen van dat landzeilen.
Gezien je leeftijd Petje af hoor.
Iets bouwen naar eigen idee is toch ook heeeeeeeeeeeeeeeel leuk hoor :roll: :roll:
mvg
Frederik :D :D

He Piet,

Toppie man, heel knap gedaan, je ziet maar, die oude skeelerwieltjes zijn altijd ergens goed voor :lol: :lol:

Ben Benieuwd naar de rijeigenschappen, de snelheid zal best hoog liggen vergeleken met je piraat.
Even een tip mbt het rijden. Wanneer je merkt dat het wagentje omgedrukt gaat worden door een windvlaag moet je precies andersom reageren als met een zeilboot.

Een zeilboot stuur je dan met de neus naar de wind toe, een landzeiler moet je juist van de wind af sturen.

Ikzelf heb ook net een landzeiler gebouwd maar dan naar voorbeeld van de LS-4 zie rclandsailing

Deze modellen gaan ongeveer 70 km/h bij windkracht 4. Dat is dus geen katte@#%

Ik zie de foto's/filmpjes wel verschijnen.

Hallo wiggie

Het filmpje laat nog even op zich wachten, want uploaden wil niet helemaal.
zal het morgen nog eens proberen
ik heb nu ook een nieuw zeil gemaakt, van een oud surfzeil en met duktape inelkaar getapt.
het gaat daar mee een stuk beter
En die tip :D het werkt inderdaad, eerst stuurde ik de heletijd in de wind op, en viel hij als nog om
maar met de wind mee sturen bij een windflaag wil inderdaad beter.

Maar heb je ook een foto van jou landzeiler?
en heb jij een wing mast of gewoon een zeiltje?
en hoe hoog- breed lang is hij?

Groeten piet

De breedte is 1 m1, lengte 1,50 m1 en hoogte 1,60 m1.

Ik heb er wel een fotootje van (hij is net klaar maar die staat nog op de camera waarvan ik net ontdek dat de accu leeg is. Wordt vervolgd dus.

Ik heb hem wel gebouwd met wing mast en een los insteekzeil zodat ik vanaf windkracht 1 a 2 al kan rijden tot windkracht 5 a 6. Daarboven wordt het ontverantwoord (lees, te snel).

Hallo

Ik ben nu van plan om ook een van m1, lengte 1,50 m1 en hoogte 1,60 m1 te maken!
maar dan wel met een soort romp, zo dat de elektronica er binnen in kan.
want de er is namelijk een wiel afgebroken( reed iets te snel tegen iets aan :oops: )

Maar zou je ook een foto van het stuur willen maken??

Hier de beloofde filmpjes
Dit is wel achter de stal, wat ik bedoel is de wind kwam van alle kanten!

http://s186.photobucket.com/albums/x81/piet14/?action=view&current=boot.flv

http://s186.photobucket.com/albums/x81/piet14/?action=view&current=boot025.flv
Groeten piet

Hoi Piet

Erg leuk en lekker simpel gehouden topper, hij ging op het laatst zelfs achteruit :wink:

Groeten Justin

JJJJJJJJJJAAAAAAAAAA

Het is de simpele uitvoering de luxe, dit betekendt dat hij achteruit kan :lol: :lol:

nee hij is inderdaad lekker simpel

Groeten Piet

Niks mis mee!
Als hij het op Stelconplaten achter gebouwen al zo doet, zal je wel eens veel plezier kunnen hebben van een lege parkeerplaats van de Gamma of zo op Zondag!

Als je meer stabiliteit wilt hebben, kan je overwegen om je achteras nog wat breder maken.
Have fun!

Nieuwe Landzeiler

Hallo.

Bijna een maand terug heb ik een nieuwe landzeiler gemaakt!
Hij is ongeveer 110 cm lang, 70 cm breedt en 110 cm hoog.

Voor het sturen gebruik ik een servo, en voor het zeil een motor met vertraging uit een oude bestuurbare auto (zeer sterke motor)

Hier Wat foto's , zal ook nog eens een filmpje maken als het weer goed is.

Groeten Piet.

Afbeelding004.jpg

Afbeelding005.jpg

Afbeelding006.jpg

Afbeelding008.jpg

Afbeelding007.jpg

koentjuh1990 denk er wel aan dat de weg breed genoeg is om ook te keren want de heletijd heen en weer lopen is ook niks.

this een weg waar 2 auto's naast mekaar kunnen:p
en idd daar heb je wel een puntje....

ik zit er over na te denken om hem ook te maken:rolleyes:

ik heb hier namelijk een eenbaan weg waar je in de kant moet om elkaar te laten paseren dus mijn brandstof auto kan met 1/3 overweg maar ik weet niet of een landzeiler dat ook kan dus vandaar. ik zit er aan te denken om hem minder groot te maken zoiets van 50 bij 30 ofzo dus ook minder wind nodig.

Back