Bouwverslag LMH Corona 120

• Topicstarter Topicstarter TheRaptor
  • Startdatum Startdatum
Ik ben inmiddels ook begonnen met de bouw van de Corona en heb een vraagje over de montage van de canopy. Volgens de beschrijving lijm je deze ook in het bovenste gedeelte achter de hoofdrotor aan elkaar (zeg maar achter het "gat" waar de hoofdrotor doorheen zit, er ontstaat dan als het ware een dichte cirkel).

Het kan aan mij liggen maar hoe krijg je dan in gods naam de canopy er snel op en af?

Gr. Mario

In mijn handleiding staat duidelijk dat je dat gedeelte NIET mag lijmen. De hele achterkant moet open kunnen.

Het zit dus wel tegen elkaar maar niet verlijmt begrijp ik. Mmhh kennelijk heb ik dus iets over het hoofd gezien. Lees ik het nog es na.

Thanks

Hoi Raptor,

Lang niks meer over jouw Corona gehoord, nog steeds druk aan het vliegen. Heb nog een vraagje aan je over de bouw en dan m.n. de bevestiging van de canopy. Voor de bevestiging dien je 3 rode bevetigings
staafjes op het chassis te schroeven, 2 lange en 1 korte. Over die korte aan de rechterzijde van het chassis gaat mijn vraag. Als ik deze vastschroef in het volgens de tekening aangewezen gat komt deze later niet eens in de buurt van de Canopy en kan zo dus ook nooit een bevestigingspunt vormen. Wil jij een foto maken van de plaats waar jij deze korte bevestigingspin hebt vastgeschroefd?

Heb jij er ook last van dat de tuimelschijf tegen de canopy aanloopt ? en zo ja, hoe heb jij dit opgelost.

Alvast dank,

Mario

MarioSales zei:
Voor de bevestiging dien je 3 rode bevetigings
staafjes op het chassis te schroeven, 2 lange en 1 korte. Over die korte aan de rechterzijde van het chassis gaat mijn vraag. Als ik deze vastschroef in het volgens de tekening aangewezen gat komt deze later niet eens in de buurt van de Canopy en kan zo dus ook nooit een bevestigingspunt vormen.
Ik had inderdaad hetzelfde probleem. Je hebt de canopy verkeerd uitgeknipt. Dit gedeelte is vrij onduidelijk in de handleiding. Je kan dit vrij makkelijk op te lossen door twee driehoeken uit het "afval" te knippen en dit aan de binnenzijde van de canopy te lijmen aan beide kanten. De canopy loopt dan aan de achterzijde schuin omhoog.

MarioSales zei:
Heb jij er ook last van dat de tuimelschijf tegen de canopy aanloopt ? en zo ja, hoe heb jij dit opgelost.
Het gat groter knippen. :wink:

Hoeveel schade heb je inmiddels opgelopen in et leerproces? En lukt et inmiddels al n beetje?

Ik twijfel eraan of ik er aan ga beginnen, na alle ellende die ik met een dragonfly heb moeten doorstaan die uiteindelijk hebben geleid tot weg rotten in n vergeten hoek van mijn kamer.

Die nachtmerrie wil ik niet nog eens doormaken.

Ik kan in FMS alle figuren van chip klyde (zo heet die meneer met zn wereldberoemde stunt heli toch?) er in 10 minuten doorheen trekken met een raptortje. :P Dus ik gok dat je kanalen niet goed zijn ingesteld, want zelfs mijn neefje van 10 kan et. ;) Of hebben wij 2 gewoon een ontzettende gave, en heb ik gewoon n rot helitje gehad?

Nog altijd geen antwoord van TheRaptor. :P Zittie zo erg in elkaar dat je em niet meer durft te laten zien? ;)

nou is FMS ook niet de meest realistische simulator :lol:

Inmiddels vlieg ik met aerofly pro deluxe met een raptor alles dat je verzonnen krijgt. :P Dus als et aan de sims ligt is et niet moeilijk. :P

Tja, helaas heb je in het echt ook de Fear-factor. Ga maar eens simmen en elke keer als je hem crasht verbrand je 150€ en moet je 2 dagen wachten voor je het nog een keer kan proberen.

Laten we eerlijk zijn. Hoe vaak stijg je met de sim op en ga je net zo lang door tot je geen zin meer hebt, het model netjes land en de computer uit zet zonder maar ook 1 keer gecrasht te hebben?

Helivliegen is vooral niet nadenken bij je stuurbewegingen die je moet maken om je model heel te houden. Ga je nadenken van "shìt wat moet ik doen" is het meestal te laat als je te laag bij de grond zit ;)

150 piek? Met een raptor wel ja. :P Dat is bij iedere butser prijs. Coronatje van 2 meter met volle vaard linksom, met een beetje pech is dat hooguit 20 euro. Dat is nou et mooie van die taaie krengen. Koop je dr van tevoren een crashkitje bij van 39 dollar, dan is er zelfs de eerste paar serieuze klappen niks aan de hand. :P

Bij de sim ram je vaak harder door dan je normaal zou doen inderdaad. Et kost toch niks. :P Maar gewoon rustig een paar passes doen vind ik ook geen uitdaging in de sim. Je gooit em doodsimpel op zn kop en kijkt hoelang je em daar kunt houden, dat is et mooie van n sim, maar ik zal heus geen rare illusies krijgen dat ik met een sim sta te vliegen, als er daadwerkelijk een coronatje voor mijn neus staat te zoemen. :lol: Zo amerikaans ben ik niet.

Heli vliegen moet inderdaad een reflex worden voor je met je heli kunt "lezen en schrijven". Dat heb ik met mijn vliegtuigen ook zo ervaren. Int begin stonden er zweetbellen op mijn hoofd toen ik mijn electro zwever opgooide, maar nu sta ik rustig mijn colatje op te drinken met een picojetje in de lucht. ;) Het is net als autorijden, daar sta je op een gegeven moment ook niet meer bij stil dat je met handen en voeten bezig bent een 800kg zware doodskist in bedwang te houden. :P

Maar denk je dat een flink aantal uren op de sim garant zal staan voor een beter gevoel tijdens et aanleren met je eerste echte (fatsoenlijke) helicopter?

@the raptor

Zou je eens een foto kunnen posten met de batterij montage.
ik zie dat je ook geen stickpacks gebruikt.
Ik ben zelf nog met velcro aan het experimenteren om de batterij proper te monteren.

TM

Back