Bouwverslag M-fregat 1:100

Hallo allemaal
Vorige week begonnen met de bouw van me M-fregat 1:100
Veel ervaring met modelbouw heb ik niet en ben ook nieuw op dit forum
Dus tips zijn altijd welkom !!

Heb er lang over zitten denken of ik deze boot wel moest maken, want het is niet de makkelijkste ,maargoed hou van een uitdaging en ik heb tijd zat.
En geen haast ;)
Zelf het ik ook nog op dit type fregat gevaren.

De bouw ga ik doen op me werk in de avonduren en weekenden , heb namelijk 24 uurs diensten en alles is daar voor handen om zo goed mogenlijk aan de slag te kunnen

Hoop dat jullie me bouwverslag leuk gaan vinden
En advies geven als ik er niet uitkom ( wat geheid gaat gebeuren haha )

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tekeningen bij defensie besteld waren binnen 2 dagen in huis dus dat was vrij snel
Na 10 minuten stom voor me uit te staren naar het spantenplan
Uiteindelijk toch de logica er van ingezien en toen maar wezen kopieren en knippen

full

Vandaag spanten gemonteerd op een frame van 12mm populieren triplex
Tot op heden gaat alles nog goed

full

alvast succes met de bouw, straks niet vergeten ook eens een foto zo nu en dan te plaatsen.
vgr
Marc

straks niet vergeten ook eens een foto zo nu en dan te plaatsen.

Van harte mee eens. Beeldmateriaal zegt dikwijls meer dan ellenlange teksten.

Voor het geval je nog niet weet hoe het moet, hieronder een link die beschrijft hoe je foto's in je berichten kunt plaatsen. Dat gaat via een foto album, als je kiest voor een forum album dan hoef je alleen het filmpje aan het begin te bekijken.

[193392] faq-plaatsen-van-fotos-en-filmpjes-berichten

Groet,

Ad Bakker

Ik heb niet stilgezeten de bouw van de romp gaat goed ondanks paar kleine problemen maar tot nu toe ben ik tevreden
Helaas zijn de foto's met me iphone genomen en zijn ze gedraaid
full

M-fregat

Hoi, ik heb ook een M-fregat gebouwd, 1:72. Houd er rekening mee dat je heel licht moet bouwen. De spanten die jij gebruikt, lijken mij van dik materiaal, lees gewicht. Ik heb hem gebouwd van 4 mm triplex, bekleed met 2 mm balsa, en de opbouw van o.8 en o.4 mm triplex. Leg de accu's zo diep mogelijk.

Ok thanxs voor de tip
Zodra ik de romp helemaal heb bekleed ga ik ook wat van de spanten afhalen zodat ik idd gewicht ga besparen en de romp evengoed sterk blijft

beste pietje1985

je romp ziet er goed uit en hoe ga je bovenbouw bouwen hout of abs
ik heb mijn m fregat de bovenbouw is van abs het is wel licht dan hout minder gevoelig op het water mijn advies om de bovenbouw van abs te bouwen
en ik ben nu ook mijn m fregat aan het update met de nieuwe mast en de heli hangar de achterkant word 2 cm langer in verband met de nh 90

met vr gr marco van marine modelbouw nl
kijk eens op onze website MMN - Vriendenkring voor Marine Modelbouwers Nederland

Is een mooi project wat jij bent begonnen. Ik weet, dat er momenteel meerder bouwers zijn die dit type schip aan het bouwen zijn.
Zij hebben de keuze gemaakt om in de schaal 1:72 te bouwen.
Kijk een op de website van FRED'S MODELSCHEPEN
Op deze website staan diverse bouwverslagen.

Back