Hoi allemaal..
Na een hoop rondzoeken , bellen slijmen en weet ik wat nog meer..krijg ik dus geen tekeningen voor de Stanislav Yudin..
Dus dat project verhuist naar de ijskast voor onbepaalde tijd..
Dus bij deze start ik hier mijn draadje voor het schip wat ik gevonden had en waar ik wel wat info voor kon vinden..
Ook hier was zeer weinig van te vinden en aangezien ze van een Deens bedrijf is (en mijn Deens waardeloos) ga ik dat ook niet wagen om daar wat los te peuteren..
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr..na een bezoekje aan hun website vond ik een pdf file met een tekening erin..
Na wat rip en decode werk de tekening eruit gevist en in mijn eigen autocad gefriemeld..
Ik heb de tekeningen terug geschaald naar 1:100 en ben nu alle maten aan het inbrengen en een spanten plan aan het maken..
Ik moet weer aardig wennen aan Acad, de laatste keer dat ik dat gebruikte was 11 jaar geleden op school :S
Dit is het resultaat na een uur of 2 tekenen en meten..
En de originele tekeningen:
En het schip in het echt:
Nog even wat feitjes over haar..
General
Classification Germanischer Lloyd
Type of vessel Special type offshore unit
(surface unit with stabilizing legs)
Flag : Danish
Technical Particulars
Length (LOA) 91.76 m
Breadth moulded (B) 21.6 m
Draft (D) 4.25 m
Gross tonnage 3,332
NET tonnage 999
Deadweight 2,384 t
Hatch covers McGregor steel pontoons handled by
container spreader
Deck bearing capacity - On hatches 1.5 t/m
distributed loads On aft deck 2.5 t/m
On tanktop 4.0 t/m
Speed Max 8.5 knt
Operational water depth 27 m
Cranes
Main crane Demag CC-2500
60 m main boom / 12 m jib
Height above sea level: 83 m
Radius 22 m 100 t
Applications up to 400 t
Cargo crane Type Hydralift
27 t lifting capacity at
11.5 m radius
16 t lifting capacity at
19.5 m radius
Crane is fitted with automatic
load moment system
Accommodation
15 clients in single cabins + crew
Ik heb nog een Demag CC2500 in onderdelen liggen schaal 1:100 van een projectje lang geleden dus die gaat als donor dienen voor de dekkraan..
mvg Marco
Na een hoop rondzoeken , bellen slijmen en weet ik wat nog meer..krijg ik dus geen tekeningen voor de Stanislav Yudin..
Dus dat project verhuist naar de ijskast voor onbepaalde tijd..
Dus bij deze start ik hier mijn draadje voor het schip wat ik gevonden had en waar ik wel wat info voor kon vinden..
Ook hier was zeer weinig van te vinden en aangezien ze van een Deens bedrijf is (en mijn Deens waardeloos) ga ik dat ook niet wagen om daar wat los te peuteren..
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr..na een bezoekje aan hun website vond ik een pdf file met een tekening erin..
Na wat rip en decode werk de tekening eruit gevist en in mijn eigen autocad gefriemeld..
Ik heb de tekeningen terug geschaald naar 1:100 en ben nu alle maten aan het inbrengen en een spanten plan aan het maken..
Ik moet weer aardig wennen aan Acad, de laatste keer dat ik dat gebruikte was 11 jaar geleden op school :S
Dit is het resultaat na een uur of 2 tekenen en meten..


En de originele tekeningen:


En het schip in het echt:


Nog even wat feitjes over haar..
General
Classification Germanischer Lloyd
Type of vessel Special type offshore unit
(surface unit with stabilizing legs)
Flag : Danish
Technical Particulars
Length (LOA) 91.76 m
Breadth moulded (B) 21.6 m
Draft (D) 4.25 m
Gross tonnage 3,332
NET tonnage 999
Deadweight 2,384 t
Hatch covers McGregor steel pontoons handled by
container spreader
Deck bearing capacity - On hatches 1.5 t/m
distributed loads On aft deck 2.5 t/m
On tanktop 4.0 t/m
Speed Max 8.5 knt
Operational water depth 27 m
Cranes
Main crane Demag CC-2500
60 m main boom / 12 m jib
Height above sea level: 83 m
Radius 22 m 100 t
Applications up to 400 t
Cargo crane Type Hydralift
27 t lifting capacity at
11.5 m radius
16 t lifting capacity at
19.5 m radius
Crane is fitted with automatic
load moment system
Accommodation
15 clients in single cabins + crew
Ik heb nog een Demag CC2500 in onderdelen liggen schaal 1:100 van een projectje lang geleden dus die gaat als donor dienen voor de dekkraan..
mvg Marco