bouwverslag mack (chassis)

wow:D
is egt heel lang geleden dat ik hier heb gekeken
ik heb hem namenlijk al af
net vrijdeag klaar hij rijd SUPPER
maar ik zal met alle fotos die ik nog kan vinden vertellen hoe het allemaal is gegaan

wordt vervolgt

ik was er achter gekomen dat ik helemaal geen baterijbox en schakelaar nodig had om mijn ondvanger te laten werken als ik een accu heb. dus snel diee schakel er tussenuit gehaald en de snelheidsregelaar ind de taank gedaan (je kijkt tegen de tank aan op de foto) nu hoef ik in de motorkap en onder de cabine alleen nog maar de accu weg te werken
my.php

ja ik ben er weer.
ik heb het een beetje geleerd.
ik denk dat ik dees bedoelde:D
img21801.jpg

toen ik dit gedaan had=> ik was er achter gekomen dat ik helemaal geen baterijbox en schakelaar nodig had om mijn ondvanger te laten werken als ik een accu heb. dus snel diee schakel er tussenuit gehaald en de snelheidsregelaar ind de taank gedaan (je kijkt tegen de tank aan op de foto) nu hoef ik in de motorkap en onder de cabine alleen nog maar de accu weg te werken

heb ik de achterste as eraf gezaagd. ik heb de wielen van de as gehaald en dat was een behoorlijke klus om te doen.
bruder heeft namenlijk een prachtig, peuterproof systeem uitgevonden waardoor de wielen er never de nooit niet afwillen:(

het zit namenlijk zo(ff snel een tekeningetje gemaakt)
bruderwiel.png

zie je
dus als je het wiel van de as wil trekken dan lukt dan niet...:(
nou
ik ben met een hele hete feun (of however je dat ok schrijft) begonnen de velg(die tog van plastik is) te verwarmen. maar daarbij had ik niet nagedacht dat de band ook maar simpel plastic was dus die begon een eivorm te krijgen...
daar ben ik dus gelijk mee gestopt.
vervolgens heb ik een plaatje houd gepakt en daar een gaadje ingeboord van precies 5 cm. dat is de maat van alle assen bij Bruder. die heb ik om de doorgezaagde as gedaan(heb inmiddels de as ook al half door) en met de brander(dat ding waar je mee kan hardsolderen) de as verwarmd. als je dat lang genoeg doed lukt het wel denk ik.
maar ik had daar geen geduld voor dus heb ik (zo kwaad als ik was) het wiel flink vast in de bankschroef gezet. en met de hamer gewoon heel hard op de as geslagen waardoor, hè neej. dat heb ik met de voor as gedaan
pardon. ik dacht al. want dan sla je dus de as door het wiel like this:

bruder heeft namenlijk een prachtig, peuterproof systeem uitgevonden waardoor de wielen er never de nooit niet afwillen:(

het zit namenlijk zo(ff snel een tekeningetje gemaakt)
bruderwiel.png

zie je
dus als je het wiel van de as wil trekken dan lukt dan niet...:(

Hallo ,

De Bruder velgen/banden zijn vrij simpel van de assen te verwijderen !!

Hard trekken en draaien aan de velg, de as in de bankschroef zetten !
Na verloop van tijd laten de velgen vanzelf los !!!

hey ik doe het volgende met de bruder wielen,
de assen tussen de bankschroef zetten ,
alleen de asjes een beetje verwarmen met een gasbrandertje en je kunt de wieltjes er zo vanaf trekken.

sorry dat ik mijn verhaal nog niet helemaal af had gemaakt
komt nog wel.
ja met die brander en dan heel hard trekken heb ik ook bij de achter assen gedaan.
maar bij de voor as heb ik hem er gewoon knalhard doorheen geslagen.
dan heb je dus een gaadje
maar dat had ik tog nodug voor de stuur bout:
img66801.jpg

ik heb trouwens een filmpje van hoe hij rijdt. alleen mijn broertje red en ik filmde dus er zit wat kommentaar bij:$
[media=youtube]lldb4lqL0n4[/media]
ik moet nog even uitvogelen hoe je een youtube filmpje hier kan insluiten oid.
wordt vervolgd

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
lang geleden weer.
ja ik ben nu druk in het vliegtuig gedeelte van de modelbouw.
maar tog als de prop is gebroken en ik niet verder kan met mn F-16 trekt die truck wel erg hoor!
ik heb er laats breedte lichten op gezet
of hoe heten die dingen?
van die staafjes met die rode knobbels op de bumper.

maar over dat banden gedoe:(
ik ben er weer eens aan toe
de velg van een van de aandrijfbanden van de truck is gescheurd. en hij was al een x eerder gescheurd dus moet ik daar een nieuw wiel. die haall ik nu van de middelste as en verwissel ik me de achterste.
maarja
tussen de bankschroef en trekken maar!

grts JAn Willem

het is een bruder model (speelgoed) en dus plastic velgen. ik heb vanwege de kosten (totale vrachtwagen met zender rond de €200) gewoon de originele banden erop laten zitten.

39208530.jpg

kijk
in de as zit een gat zodat het wiel wel mee draait met de as.
aangezien de velg van plastic is scheurt het gaatje uit als er teveel kracht op de velg komt. de as is van metaal en het pinnetje(spijker) ook. die vliegt me er trouwens ook nog wel eens uit.dan begint de moetor dus kijhard te loeien terwijl je niet vooruit komt. omdat het diff aan de kant waar die nog goed is stil staat en aan de andere kant 2x zo hard draait.

ik heb laatst ook nog de moter vast gezet met scroefjes daar deze er wel eens onderuit klapte, ik had hem gewoon klem omdat er een veer in zit maar als die weg draait klapt hij dus op de grond.
en ik heb de banden getuned.
witte letters gemaakt like this
meeste_coureurs_kozen_voor_harde_band_in.jpg

grts JAn Willem

grts Jan Willem

je kunt over de velgas een metalen busje schuiven,boor even een gaatje in het busje en in plaats van een spijker gebruik je een splits pennetje.
vr.gr.adrie

exact
dat was ook mijn ID
gaat denk ik moeilijk worden want de wiel as is best klein.
maar daar ben ik nog niet
ik moet eerst het wiel van de midden as af halen

Hallo ,

De Bruder velgen/banden zijn vrij simpel van de assen te verwijderen !!

Hard trekken en draaien aan de velg, de as in de bankschroef zetten !
Na verloop van tijd laten de velgen vanzelf los !!!

ik ben vanmorrge een uur besig geweest als het niet langer is, maar dat ding wil er in geen mogenlijk heid af

grts Jan Willem

hej
ik ben weer verder gegaan
ik heb het idd opgelost met een mesing buisje waar een gaatje door zit en verwerkt zit in de velg, ijzer(messing)sterk!
hij loopt weer als een trein!
ik en mn vriend de hele tijd achteruit steken naast de vaadwasmachine:D

ik heb foto's gemaakt mn mn ouder's camera 13 mega pixel
die zijn egt heel duidelijk
alleen moet ik ze nog op de pc zetten

grts Jan Willem

ja nou ik heb de foto's

ja zo licht hij dan
wiel verwisselen zonder crick
p8280048.jpg

vierkant messing profiel gezaagt, 5mm, gaatje door geboord en pinnetje erdoor.
toen het wiel uitgeboord dat hij erin past
p8280047.jpg

daarna vastgelijmd en het pinnetje ook door het wiel.
p8280054.jpg

foto van oder
p8280051.jpg

schommel as voor
p8280058.jpg

show foto!
p8280061.jpg

accupack in moterkap
p8280059i.jpg

nou
tis een heel gepruts geweest
want de foto's waren noggal groot.
wel scherp beeld
en nu kan je gewoon lekker scrollen

grts Jan Willem
(hier ook de breedte lichten en de banden)

Laatst bewerkt:
wil je de fotos aub verkleinen??? zelfs met mijn 20mbit verbinding trek ik dit nog niet snel binnen.

Back