Paul, ja ik denk het inderdaad ook. Toen ik eenmaal aan het bouwen was was het echt leuk. En vooral als je dan die filmpjes en foto's kijkt van mensen die hem al gebouwd hebt wil je hem het liefst zo snel mogelijk afhebben. Maarja, ik hoop dat er nog iets van te maken is.
Tuurlijk is er nog iets van te maken

Met een beetje hulp van Arjan komt het vast wel in orde.
Ik herken jou enthousiasme maar al te goed, heb hier zelf ook geregeld last van gehad. Maar door de resultaten die ik toen behaalde was het een harde les voor mij, maar wel nuttig. Nu weet ik zo'n beetje waar ik op letten moet tijdens het bouwen. Ik zal een paar tips opnoemen en hoop dat je er wat aan hebt...
Het belangrijkste is.... Bereid je goed voor!
Begin niet als een gek ventje meteen met bouwen. Dus eerst zien dat je alle materialen en gereedschappen bij elkaar hebt voordat je ook maar een mes of lijmpot pakt.
Lees de bouwbeschrijving uitgebreid door zodat je het hele proces van begin tot eind goed begrijpt. Er zit vaak een volgorde van bouwen in en dat doen ze niet voor niets..
De Engelsen hebben hier een mooie uitdrukking voor: RTFM, wat zoveel betekend als: READ THE FUCKING MANUAL.
En verroest, ze hebben gelijk!
Heb je tijdens de bouw een moment waarop je denkt: Het moet maar zo....., meteen stoppen en kijken waarom het niet wil zoals het moet.
Nog een nadere uitdrukking: als het niet wil zoals het moet dan moet het maar zoals het wil, is geen optie in modelbouw. Gewoon doorgaan totdat het wel wil ;-).
Ik heb al redelijk wat toestellen gebouwd en geef deze adviezen puur op ervaring. Ik merk zelf dat, als ik me er aan houd, er veel mooiere en betere toestellen van mijn bouwplank komen..
Maar jij bent nog jong en hebt tijd zat om het te leren. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.
Heel veel succes en niet opgeven!!!
Groeten,
Paul.