Bouwverslag Mercantic

Nu heb ik toch even een hoop gezocht en ben op 2 laders gekomen waarvan ik denk dat ze passen, hieronder de links:
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Bij deze staat stekkersysteem fubtaba.
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Bij deze kun je op het uiteinde allemaal rare eindes doen waarvan er wellicht 1 in mijn zender gaat.
Weet iemand of er 1 bij zit waarmee ik mijn Robbe Futabe F-14 op kan laden?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wist zodat ik mijn spullen kan bestellen en eindelijk kan beginnen want het duurt HEEL lang met al die winkels. Meer dan 3 maanden geleden had ik een hoop al bestelt en ik kan nu nog steeds niet beginnen. :(

Hoi Willodude,

was een poosje niet aanwezig, dus kon niet reageren; maar hier ben ik weer even.
Het rode en het zwarte draadje van die kabel gaan in een lader, zoals bijvoorbeeld de 5R van Robbe. :-)
De laders die jij hebt uitgezocht zijn geschikt ervoor, maar niet heel erg. Ja, je kunt je zenderaccu ermee opladen, maar het zal lang duren met zo'n kleine laadstroom.
Gewoon laden van een NiMH batterij gebeurt met ong. 10% van de capaciteit, dus een 700mAh batterij laadt je met 700mA. Daarmee duurt het laden altijd 10 uur. Snelladen gebeurt met een hogere laadstroom. De accu in mijn zender kan geladen worden gedurende bepaalde tijd met 2A geloof ik. Daarmee doe je het leeuwendeel en bij het laatste stuk ga je dan over op normaal laden.
Als je dan wilt gaan varen, kun je de avond tevoren nog even de accu opladen.
Met de laders die jij heb staan duurt laden zo ongeveer een hele dag, 24 uur zo'n beetje waarschijnlijk op 300mA....
Dus als ik jou was, koos ik idd zo'n lader, maar dan een met minstens 1A aan laadstroom. Dan heb je de voordelen van een simpele lader, met de laadtijden die je prestaties bij kunnen houden ;-)

VrGr,

Theo

Heel erg bedankt voor de antwoorden, heb daardoor inmiddels ook alles kunnen bestellen dus volgende week kan ik eindelijk beginnen. :D
Ik heb er nou 1 gekozen waarmee het laden minder dan 10 uur duurt en dat lijkt me een goede laadtijd, kan ik hem altijd s'nachts opladen.

Ik heb nou ongeveer alles:
Aandrijfas
Motor
Koppeling
Schroef

Ontvanger
Zender
Ontvangersaccu
Zenderaccu
Snelheidsregelaar
Servo
Lader voor beide accu's

Romp

Tekeningen heb ik wel maar op de computer, weet niet zeker of dit goed genoeg is.

Maar nu kan ik volgens mij gaan beginnen.
Mijn vraag:
Wat moet ik eerst?
- stukken van de zijkanten uit de romp zagen (hiervan weet ik de maten nog niet precies dus als iemand ze weet hoor ik het graag)
- de aandrijfas er in zetten
- het roer er in zetten
En hoe moet dit allemaal want ik ben nog nieuw. :D

Ik heb het aan mijn vader gevragen, wat opgezocht en in andere bouwverslagen gekeken en ik weet nou een beetje hoe ik het ga doen.
Jullie kunnen binnenkort al een paar foto's van m'n boot verwachten. ^^

Laatst bewerkt:
Ik zou eerst je as er in zetten, daarna je roer, en als je er aan toe bent de zijkanten gaan aanpassen met behulp van tekeningen.

Bart

Ik heb het net bekeken en denk dat ik eerst de stukken uit de zijkanten ga zagen omdat ik nu ongeveer weet hoe groot deze moeten zijn en daarna de schroefas en daarna het roer ga doen.

zijkanten

Lijkt me ook het beste, eerst zagen en daarna de rest, kan je ook niet wat je gemaakt hebt kapot maken
grt
Haswer

Ik heb dankzij school-logees-griep enz een heel tijdje niet aan mijn boot kunnen werken maar ben van plan nou weer vollop te beginnen.
De zijkanten hebben inmiddels de goede volgorde en nu ga ik het roer, aandrijfas en de spanten doen.
Nou heb ik geen spantenplan dus moet ik ze zelf bedenken.
Hiervoor heb ik wel de vorm van de binnenkant van mijn boot nodig.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals een ijzerdraadje goed proberen te buigen of papier steeds bijknippen tot het de goede vorm maar het lukt niet.
Moet ik ook nog ergens op letten bij het boren van het gat voor de aandrijfas?

mercantic

beste ,

ik ben nieuw sinds vandaag op jullie site ,
nu ik kwam hier terecht door het zoeken naar bouwtekeingen van de mercantic.
ik had gehoopt via deze weg dat u me zou kunnen helpen.
mvg jerom

ben jonge knaap die al tijdje opzoek is naar deze plannen, kan iemand me helpen aub.

Beste Jerom, stel je niet teveel voor bij de plannen van de Mercantic. Er staan geen spanten op. Het is voornamelijk een explosie-tekening. Dan een zij- en bovenaanzicht.

full

Groetjes, Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Back