YES, FINALLY...
Ook de laatste motor is eindelijk binnen het het afmaken en vliegen kan beginnen.
Het afbouwen stelt nu niet veel meer voor. Enkel nog dit ene motortje monteren op gelijke wijze als de andere drie:
Ook heb ik nog de D4R-II ontvanger van FrSky binnengekregen: nog lichter en kleiner en via CPPM toch 8 kanalen:
En zo is de quadcopter dan eindelijk helemaal af:
Uiteindelijk totaal 918 gram inclusief accu.
Al het afstellen had ik voor het merendeel al gedaan en de PI-settings van de KK2.1 heb ik in eerste instantie default gelaten.
DIRECT VANAVOND DE MAIDEN VLUCHT GEMAAKT
Ik heb hier helaas geen foto's van want ik was alleen en het vliegen was al spannend genoeg.
Na check en dubbelcheck eerst eens rustig gas gegeven totdat de quad licht op de pootjes werd.
Daarna checken of de verwachte reactie op roll/pitch/yaw kloppen.
En dan 2 tikjes extra throttle .... adem in .... spannend ....
.. en de quadcopter komt rustig stabiel los van de grond en blijft keurig horizontaal voor mij hangen !

Wat ontzettend gaaf dat 'ie direct al zo goed en rustig vliegt.
Daarna heb ik een half uur lang rustig geprobeerd stil op de plek te hangen, hoogte stabiel te houden, beetje naar voren/achter/opzij en weer terug.
Het gevoel daarvoor begint al een beetje te komen.
Toen begon het zachtjes te regenen en ben ik snel naar binnen gegaan. De accu was half leeg.
Geen enkele harde landing of schade, rustig vlieggedrag en apetrots
... en nu oefenen, oefenen, oefenen en telkens een stapje verder ...
Ook de laatste motor is eindelijk binnen het het afmaken en vliegen kan beginnen.
Het afbouwen stelt nu niet veel meer voor. Enkel nog dit ene motortje monteren op gelijke wijze als de andere drie:
Ook heb ik nog de D4R-II ontvanger van FrSky binnengekregen: nog lichter en kleiner en via CPPM toch 8 kanalen:
En zo is de quadcopter dan eindelijk helemaal af:
Uiteindelijk totaal 918 gram inclusief accu.
Al het afstellen had ik voor het merendeel al gedaan en de PI-settings van de KK2.1 heb ik in eerste instantie default gelaten.
DIRECT VANAVOND DE MAIDEN VLUCHT GEMAAKT
Ik heb hier helaas geen foto's van want ik was alleen en het vliegen was al spannend genoeg.
Na check en dubbelcheck eerst eens rustig gas gegeven totdat de quad licht op de pootjes werd.
Daarna checken of de verwachte reactie op roll/pitch/yaw kloppen.
En dan 2 tikjes extra throttle .... adem in .... spannend ....
.. en de quadcopter komt rustig stabiel los van de grond en blijft keurig horizontaal voor mij hangen !

Wat ontzettend gaaf dat 'ie direct al zo goed en rustig vliegt.
Daarna heb ik een half uur lang rustig geprobeerd stil op de plek te hangen, hoogte stabiel te houden, beetje naar voren/achter/opzij en weer terug.
Het gevoel daarvoor begint al een beetje te komen.
Toen begon het zachtjes te regenen en ben ik snel naar binnen gegaan. De accu was half leeg.
Geen enkele harde landing of schade, rustig vlieggedrag en apetrots

... en nu oefenen, oefenen, oefenen en telkens een stapje verder ...
Laatst bewerkt door een moderator: