Na enkele mini's aan het werk te zien van dichtbij, heb ik besloten om me ook maar een kleintje te bouwen.
Deze wordt ideaal om mee te nemen. Alles zou moeten passen in en op een rugzak. Perfect voor op vakantie in de zomer!
De setup:
Het frame:
Eerst en vooral de ESC's geflashed naar de laatste versie simonK (6 maart 2014). Dit is blijkbaar nodig om de 2300kV motoren naar behoren aan te sturen. De motoren even gesoldeerd aan de ESC's. De rest van de bekabeling steek ik mee in de krimpkous van de ESC's. Dat gaat prima en ik vermijd zo het probleem met de gelakte motorkabels die moeilijk/niet te solderen zijn.
Op aanraden van enkele 'whatsapp'ers' toch maar een kabelwebje gemaakt ipv te werken met de connectors die op de ESC's zaten. Scheelt weer wat gewicht en werkt prima.
De VTX en FPV-cam gaan hun stroom halen van een 5e motorheader op de Naze32 die ik dan via een step-up naar 12V breng. Alles even proper aan elkaar gezet. De step-up komt aan de bovenste servokabel.
De bodemplaten even klaarmaken om alles op te bevestigen.
De ESC's en motoren op hun plaats en de kabels wat geordend op de bodemplaat.
En dan gingen alle overige componenten er redelijk snel op en klaar!
Dit is het resultaat:
Filmpje van de eerste FPV vlucht:
Tweede vlucht:
Deze wordt ideaal om mee te nemen. Alles zou moeten passen in en op een rugzak. Perfect voor op vakantie in de zomer!
De setup:
- Gerard_NL frame
- Naze32 Acro
- Afro 12A ESC's
- Tiger MN1806 motors
- Futaba FASST R6002HS RX
- Gens Ace 1300mAh 3S 25C
- 1.3GHz 500mW VTX
- Sony Super HAD cam
- Mobius camera
Het frame:
Eerst en vooral de ESC's geflashed naar de laatste versie simonK (6 maart 2014). Dit is blijkbaar nodig om de 2300kV motoren naar behoren aan te sturen. De motoren even gesoldeerd aan de ESC's. De rest van de bekabeling steek ik mee in de krimpkous van de ESC's. Dat gaat prima en ik vermijd zo het probleem met de gelakte motorkabels die moeilijk/niet te solderen zijn.
Op aanraden van enkele 'whatsapp'ers' toch maar een kabelwebje gemaakt ipv te werken met de connectors die op de ESC's zaten. Scheelt weer wat gewicht en werkt prima.
De VTX en FPV-cam gaan hun stroom halen van een 5e motorheader op de Naze32 die ik dan via een step-up naar 12V breng. Alles even proper aan elkaar gezet. De step-up komt aan de bovenste servokabel.
De bodemplaten even klaarmaken om alles op te bevestigen.
De ESC's en motoren op hun plaats en de kabels wat geordend op de bodemplaat.
En dan gingen alle overige componenten er redelijk snel op en klaar!
Dit is het resultaat:
Filmpje van de eerste FPV vlucht:
Tweede vlucht:
Laatst bewerkt door een moderator: