Bouwverslag mod een easystar

In welke kleur moet de binnenkant van de cockpit?

• Total voters
    9
  • Poll closed .
geinstein.

volgende keer ff de hooftmal +/- 1cm langer maken,
nu gaat het plastic krom staan waar de mal uit komt. als je hem strak bij de romp wil vallen is het vaak mooier met een rechte lijn.

ik laat je donderdag wel zien wat ik bedoel.

Mvg

geinstein.

volgende keer ff de hooftmal +/- 1cm langer maken,
nu gaat het plastic krom staan waar de mal uit komt. als je hem strak bij de romp wil vallen is het vaak mooier met een rechte lijn.

ik laat je donderdag wel zien wat ik bedoel.

Mvg

Graag.
Ik ga nu balsa knutselen

Zo: 3 stukje balsa, en dremel (maar dan een proxxon) later:

img3288so.jpg

Nu verder met de cockpit

Goed bezig. Raymon heeft ervaring met ruiteplastic en magnetron... zo heeft hij ook de cockpitkapjes gemaakt voor Ultimates etc..

Op ons eigen forum zie je informatie over (meet-)instrumenten in de cockpit

Hmmm, ik was al bezig met de cockpit, voordat ik je bericht las.
maar goed:

Piloot:
Gevonden bij de kringloopwinkel
img3289q.jpg

Piloot in de cockpit (ja hij past ! :))
img3290a.jpg

cockpit:
Plaatje van internet, op maat geprint en kan nu in de cockpit:
img3291d.jpg

Nog te doen:
verven van het balsa (blauw of oranje?)
servo monteren
plastic aan balsa maken
magneetsluiting maken met easystar

Gewicht is geen probleem voor de Easystar. Zeker niet die 10 gram van een extra servo. Het is ook meer voor de fun van het bouwen en de lol op de grond.

Waarom wil je trouwens perse een bixler. Ik heb er ook over nagedacht.
Levertijden zijn inderdaad lang.
Uiteindelijk heb ik de Easystar bij Hangar gekocht in Kampen.
Kostte me met brushless motor, prop en propadapter ngo geen 100 euro.
Ik had zelf nog een ESC, lipo, en 2 servo's en zender. Die waren overig allemaal van HK :)

Gewicht is inderdaad geen probleem (en zo wel, dan gebruik je in plaats van een extra servo toch gewoon een extra stuurstangetje vanaf de rudder servo ofzo). Het is in ieder geval een leuk stukje ervaring, dat ben ik met je eens :)

Ik wilde niet persé een Bixler, destijds was de EZ uitverkocht bij Hangar en was (volgens de website) de Bixler op voorraad in het DE warehouse. Ik dacht dus van

- goedkoper
- zelfde uiterlijk vrijwel
- kant en klare ailerons
- twee tot drie dagen levertijd vanuit Duitsland

helaas kreeg ik pas na betaling een backorder melding :( en dat duurt nu al 10 weken... Dus geen leuk vliegertje meegehad op vakantie. En ook geen enkel commentaar op mails wanneer 'ie eindelijk weer beschikbaar is. Staat al die tijd al 20 dagen :?

En natuurlijk is nu de EZ white edition uit (ik vind die grijze echt gruwelijk lelijk) maar je zult zien dat als ik die koop drie dagen later de Bixler hier ook ligt ;)

Inderdaad online gebruiken. Ik had laatst een bestelling waarvan een deel ineens in Backorder ging (tijdens bestellen nog niet)
Via online support de bestelling gecancelled. Werkt als een speer.
Ik zou voor de Easystar gaan. Zeker als je op de verschillende fora leest hoeveel dingen je eigenlijk zou moeten aanpassen om een echt lekker vliegtuig te hebben (vooral dingen als controlhorns en bowdenkabels).

Laat ik het zo zeggen:
Ik heb nog nooit een bixler zelf gehad of iemand gesproken die er zelf één had (ik heb het dus alleen van fora.)
Maar ik heb nog geen minuut spijt gehad van de easystar (wel met brushless motor)

@sadkingbilly: Succes met de beslissing

je kan het lijmen maar heb je kans dat het wit uit slaat.
je kan horizontaal een latje op het balsa lijmen en dan met 6 kleine schroefjes(heb ik wel)

Eigenwijs, soms. Maar meer rustig geheel met de rest van de kist daar hou ik wel van :) Wel leuk als hoofd kan draaien bijv met je richtingsroer mee... kleine Y-kabel ertussen. Moet het uiteraard nog wel passen :wink:

als je een servo hebt en je die met een blokje onder het kapje kan zetten dat het ronde heveltje er net boven steekt.
Dan daar boven het popetje met 2 servo schroefjes vast zetten.

Kan nog makkelijker:
Aangezien het poppetje van rubber is, kan ik de hevel van de servo gewoon in een gat onderin stoppen. Past precies en zit redelijk klem.
Fotoos volgen nog wel

Back