Bouwverslag Nasty 3D (Depron 3D parkflyer)

Met dual-rate beperk je de uitslag van de roeren. Dit kan je met een schakelaar op je zender activeren. Dus dan kan je ook tijdens het vliegen switchen van beperkte uitslag naar volle uitslag.

Met exponentieel (ofwel: expo) maak je het midden gebied van de knuppels minder gevoelig. Dus hoe verder je met de stick naar buiten gaat hoe sneller het roer versnelt. Hiermee kan je dus heel precies sturen maar zonder verlies van je roeruitslag. Ik hoop dat het duidelijk is, ander moet je maar even googelen.

En hoe het precies moet instellen met je zender kan je natuurlijk gewoon vinden in ge gebruiksaanwijzing.

Met dual-rate beperk je de uitslag van de roeren. Dit kan je met een schakelaar op je zender activeren. Dus dan kan je ook tijdens het vliegen switchen van beperkte uitslag naar volle uitslag.

Met exponentieel (ofwel: expo) maak je het midden gebied van de knuppels minder gevoelig. Dus hoe verder je met de stick naar buiten gaat hoe sneller het roer versnelt. Hiermee kan je dus heel precies sturen maar zonder verlies van je roeruitslag. Ik hoop dat het duidelijk is, ander moet je maar even googelen.

En hoe het precies moet instellen met je zender kan je natuurlijk gewoon vinden in ge gebruiksaanwijzing.

thx! Ik begrijp, beetje zoals bij mouse accelerating op de pc (als je dat kent :p) Mijn zender en vliegtuig ligt nu bij m'n vader. Dit weekend ben ik daar en zal dan alles mooi instellen.
Hopelijk lukt het om dit weekend te vliegen.

Zozo, vandaag voor het eerste gevlogen. Bij m'n eerste lancering wel naar de grond gevlogen omdat hoogteroer wat teveel naar beneden stond getrimt en batterij iets te ver naar voor zat. Bij de 2e worp ging alles perfect! Er is wel een stukje van het hoogte roer gebroken bij een landing en ben ook een keer met het richtingsroer in een prikkeldraad geduwt tijdens het hoveren. Er was wat wind, maar natuurlijk nooit op die prikkeldraad gelet :p De wind werd alsmaar erger en erger, veel turbulentie maar het vliegen ging goed goed tot opeens de propsaver de propeller los liet bij volgas tegenwind. Kon nog wat bijsturen maar met de vleugel op de prikkeldraad gevlogen met als gevolg dat er een scheurtje inzit. Das niet zo erg want met wat plakband is het gemaakt, maar ik heb ook gezien dat de romp onder de vleugel gebarsten is. Zou dat kunnen dat dit door de motorthrust komt? Het vliegtuig is wel terug inorde met de nodige plakband. Nuja, ik weet wat ik moet doen in het vervolg: Je depron vliegtuigje eerst goed verstevingen met plakband op poreuze plaatsen voordat je de lucht ingaat!

Ik vraag me af of m'n motortje een parkmaster kan trekken. Aangezien ik nu alle spullen heb zou ik misschien alles kunnen overbouwen in een parkmaster als deze depron Nasty kapot is.
Ohja, wat een groot minpunt vond: De vleugel is zeer flexibel en daardoor reageert gij traag! Er zit 3mm carbon onder maar hij buigt echt enorm door. Ik vond hem wel leuk vliegen, alleen was er teveel wind. Zo'n parkmaster ziet er steviger en beter handelbaar uit. Deze zou misschien wel de volgende stap worden na nog wat oefenen met deze vlieger.

Laatst bewerkt:
Een parkmaster zal wel vliegen met jouw motortje, maar geen onbeperkt verticaal ofzo. Daar is ie net te licht voor.

Graag zou ik ook een Nasty maken, maar zou eigenlijk niet goed weten wat voor electronica ik erin moet stoppen. Dus wat voor motor, ESC, BEC en LiPo. Zou iemand mij een setup kunnen voorstellen?

Graag zou ik ook een Nasty maken, maar zou eigenlijk niet goed weten wat voor electronica ik erin moet stoppen. Dus wat voor motor, ESC, BEC en LiPo. Zou iemand mij een setup kunnen voorstellen?

Setup staat inderdaad in m'n begin post :D
Zonet mijn Nasty gesloopt en een parkmaster in elkaar gezet. Motortje en servo's nog plaatsen en hij is klaar ^^

Back