De Bouw is begonnen
Als eerst de 2 romp helften uitgesneden (het bouw pakket wordt aangeleverd als een CNC-pakket van super kwaliteit) en de cockpit delen
Deze vastgespeld en een driehoek lijst aan de onderkant vastgelijmd tot +- 4 cm aan de achterkant. Boven kant precies het zelfde maar daar alleen tot aan het middenschot.
(ligt er los bij) Het cockpit gedeelte leg je er los in en verlijmd je mee met de 3hoeklijst.
Je moet wel een snede maken in de 3 hoek lijst maar niet helemaal door. Het is namelijk de bedoeling dat je de cockpit kap er na het schuren weer uitsnijdt en met de snede er in gaat dit makkelijker.
Middenstuk voorzien van M4 moeren waar straks de bouten in komen om de vleugels te bevestigen. Er zitten 4 plastieke bouten bij, maar gebruik liever RVS. Ook hiervoor zijn er mooie mallen gefreesd waar ze mooi klem in komen te zitten.
4 bouten met de moeren goed aangedraaid en 5 min epoxy vast gezet.
Onder tussen het middenschot er in gelijmd, heb wel kleine groefjes uitgesneden dat hij mooi aan sluit. Ook heb ik de staart (bestaan uit 2 delen) verlijmd (staat niet op de foto maar is ook niet zo interessant

)
Eindresultaat van de verlijmde moeren
Andere zijkant er op gelijmd
Vooraan zicht met motorschot ingelijmd
Deze slimme oplossing is een mooie tool om je neus mooi rond te schuren.
Een deuvel verlijm je in de ronde mal en deze gaat door het motor-as gat, zit een beetje klem maar blijft hij tijdens het schuren mooi zitten
Na het schuren
Cockpit kap uitgesneden (je moet dus door de 3 hoek lijsten heen snijden dus de eerder gemaakte snede maakt dit makkelijker
Cockpit kap
Je kan er voor kiezen om een kant-en-klare cockpit kap sluiting te gebruiken maar Jens levert een 3 of 4 mm stukje staal mee en een wit buisje (zie foto) waar deze na het buigen (bij 1 a 1.5 cm buig je hem in 90 graden) door heen gaat en dient dus als home made cockpit kap sluiting
Tegen de zijkant lijm je 2 latjes van triplex en aan de achterkant ook 1. Zo blijft de kap mooi op zijn plaats zitten.
Straks weer verder!
Groet,
Lyckele