Bouwverslag Nurflügel "Gritter" van Flywood (Vliegklaar) :)

Vergeet ik de foto's te plaatsen van de romp.

Dus ........

P1030086.jpg

P1030087.jpg

G4 met hoogglanslak

Heb de ailerons uitgesneden en de de gaten voor de bouten geboord.

Op de foto zie je een beetje hoe hij er uit komt te zien. (Op de achtergrond het kleine broertje van de Gritter, de Viva)

Alleen weet ik nog niet wat voor kleur ik op de vleugels doe? Ideeën??? ;)

P1030089.jpg

P1030090.jpg

Wing-tips lijm ik als laatste er tegen aan
P1030091.jpg

Groet,

Lyckele

De Gritter op de website is asymmetrisch gekleurd. Ik denk dat dat een goed idee is voor dit model, het zou wel eens lastig kunnen zijn om te zien of-ie naar je toe of van je af vliegt.

De Gritter op de website is asymmetrisch gekleurd. Ik denk dat dat een goed idee is voor dit model, het zou wel eens lastig kunnen zijn om te zien of-ie naar je toe of van je af vliegt.

Ja dat is waar, ik ga maar eens het web afspeuren, maar mochten er meer ideeën zijn..... ;)

misschien alles bespannen met gewoon doorzichtige bespanning??? gewoon zonder kleurtje.

Dan zie je niet alleen niet meer welke kant hij op vliegt, dan zie je 'm gewoon helemaal niet meer... :mrgreen:

Ik zou hem een rode of paarse doorzichtige vleugel geven.
Wel beide kanten hetzelfde folieen dat is mooi.
Als je problemen heb met het zien hoe hij ligt ligt dat meer aan je stuurkunsten dan aan de kleur.
Tenminste dat is mijn mening ik heb er nog nooit last van gehad.

Wel beide kanten hetzelfde folieen dat is mooi.
Als je problemen heb met het zien hoe hij ligt ligt dat meer aan je stuurkunsten dan aan de kleur.
Dit toestel heeft geen stabilo, een heel korte romp, en geen pijlstelling. Dat betekent dat het veel moeilijker is om de stand in te schatten dan met een doorsnee model.
Ik hou over het algemeen ook niet van asymmetrische kleurschema's, maar met een toestel als dit denk ik dat er goede reden voor is.

(even afgezien van het symmetrie-aspect)
Ik vind die middelste wel leuk, kleurloos transparant aan de bovenkant en rood onder; als-ie op de grond ligt zie je het ribbenpatroon, en als-ie vliegt kijk je er toch niet dwars doorheen. Nog niet eerder gezien.

En ik vind, heel persoonlijk, dat er twee kleuren zijn die niet bij een vliegtuig horen - blauw (want dat contrasteert matig in een blauwe lucht) en groen (want dat is ongelukkig op de grond, zeker als-ie in een boom hangt). Maar, nogmaals, dat is heel persoonlijk...
Rood, geel, oranje, zilver; dat contrasteert relatief goed in iedere denkbare omgeving. Ik hou van signaalkleuren voor een vliegdinges.

Laatst bewerkt:
(even afgezien van het symmetrie-aspect)
Ik vind die middelste wel leuk, kleurloos transparant aan de bovenkant en rood onder; als-ie op de grond ligt zie je het ribbenpatroon, en als-ie vliegt kijk je er toch niet dwars doorheen. Nog niet eerder gezien.

En ik vind, heel persoonlijk, dat er twee kleuren zijn die niet bij een vliegtuig horen - blauw (want dat contrasteert matig in een blauwe lucht) en groen (want dat is ongelukkig op de grond, zeker als-ie in een boom hangt). Maar, nogmaals, dat is heel persoonlijk...
Rood, geel, oranje, zilver; dat contrasteert relatief goed in iedere denkbare omgeving. Ik hou van signaalkleuren voor een vliegdinges.

Wat dat blauw betreft ben ik het helemaal met je eens maar ik vind het wel mooi om te zien.
Kleuren die je ook goed ziet zijn een combi van zwart en oranje.
Nu ga ik weer naar het verslag kijken, kleuren tips genoeg van mijn kant hopelijk wordt het iets heel anders altijd leuk.

Bedankt voor de linkjes. Ga er nog even naar kijken ;)

Hij is nu klaar voor de folie, dus binnenkort de foto's met het eind resultaat.

Groet,

Lyckele

Toen ik de eerste foto zag dacht ik: Wat mooi, bespanfolie met verlopende kleur!
Maar dat zal wel fotografische imperfectie zijn... (gat in de markt?)
Maar, hij is mooi, die Gritter. Ben benieuwd te horen hoe-ie vliegt. Vooral in thermiek... maar dat zal nog wel even duren.

Toen ik de eerste foto zag dacht ik: Wat mooi, bespanfolie met verlopende kleur!
Maar dat zal wel fotografische imperfectie zijn... (gat in de markt?)
Maar, hij is mooi, die Gritter. Ben benieuwd te horen hoe-ie vliegt. Vooral in thermiek... maar dat zal nog wel even duren.

ja ligt aan de camera ;)

ben ook heel benieuwd hoe hij vliegt!

Groet

hij is erg mooi.... MAAR ik vind het model nogal recht :) te weinig flow in of hoe zeggen ze dat ;)

een man als ik zie graag rondingen ;)

Back