bouwverslag paf trainer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo hij heeft gevlogen en hij vliegt lekker.
Power voldoende.
Alleen wat veel lawaai. 82 db(a):(
Dus de boel moet op de rubbers.
En ik denk dat een andere prop ook wonderen zal doen.

Hier 2 foto's en nu ga ik lekker badderen;)

HPIM3961.JPG


HPIM3964.JPG
 
Gefeliciteerd Bertus met je geslaagde maiden, morgen met een zwever erachter ;-)
 
Kijk eens aan, gefeliciteerd met de geslaagde maiden! Was het erg koud? (morgen ga ik ook maar weer eens een rondje doen:))

Grt.
 
Nee Berto eerst moet er toch wel 10 liter benzine door de motor zijn gegaan.

En Alex ja ik vond het best koud.
Maar in het clubhuis was het lekker warm;)
 
Ha die Bertus

Gefeliciteerd met de maiden.
Het is een mooie kist geworden met de striping zo.
Ik wens je broer ook nog veel mooie vluchten er mee

Groeten Onno
 
Dank je Onno.

De rubbers maak ik er volgende week op denk ik.
Het is mij te koud nu.
Dus even wat warmere dagen afwachten.
Anders gaat er teveel kachelhout door om het warm te krijgen;)
 
Ondertussen meer als een jaar verder maar zaterdag heeft mijn broer de draad weer eens opgepakt en met de paf gevlogen.
Ik heb de verlengde trompet er even afgehaald want hij bleef moeilijk opnemen.
Als ik mijn eigen bouw projecten af heb ga ik een motorkap voor de paf maken.
En de motor ook op rubbers zetten.
Het is wel een lekker vliegend model waar hij veel plezier mee kan hebben.
 
En de motor ook op rubbers zetten.

Zet hem op deze D-Locks .
dlockmtlmotorsports2504nz4.jpg


Die gewone rubber demper werken niet omdat ze veel te dicht bij elkaar staan .
Je krijgt dan ook geen langsame stationaire loop meer voor elkaar .

Ik hat op mijn Hacker Funtana 8 rubbers gezet en nog was er teveel beweging in . :(

Mvg Johan
 
Wat zijn dat voor rubbers dan precies Johan.
Want ik heb ook negatieve ervaringen met de gewone rubbers en de stationair loop.
Ik wil er wel een ronde motorkap op zetten zodat heel de motor en onder zit.
Dan kunnen de rubbers ook veel verder uit elkaar.
Maar nog lang niet vergenoeg denk ik.
Werken de d locks net als servo rubbers zeg maar?

Ik zie na even zoeken dat het ook niet alles is.
schroefdraad-d-lock-trillingsdemper
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie na even zoeken dat het ook niet alles is.

Eigene ervaring is dat wat telt , niet dat wat vertelt word ;).

Je kan het geluid van een motor niet minder krijgen door rubbers .
Je kan er wel voor zorgen dat het meeste geluid van de motor niet over gedragen word op je model en die als een klangkast gaat werken door de bespanning en de holle romp .

En de D-Locks zijn daar voor gemaakt om dat af te koppelen .

Mvg Johan
 
De paf heeft namelijk schade gevlogen en ik ga hem deze winter herstellen.
Daar dit draadje ter ziele is geholpen, heb ik dit draadje even opgeschoond.

Hier de foto's van de paf in de huidige staat.
full


full


full


full


Ik heb hem nog niet hier thuis maar deze winter moet hij even op de bouwtafel.

Het ziet er erger uit dan het is hij is nog vrij nieuw dus niet vet (al heb je daar bij een benzine vliegtuig toch geen last van).

Volgens mijn broer reageerde hij nergens meer op wat de reden is weten we nog niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De foto's heb ik ondertussen weer verwijderd om het forum goedkoper te houden.
Ik had er even geen erg meer in dat het geld kostte.
Het duurt toch nog even wat langer als gedacht voor ik er mee ga beginnen.
Maar wat in het vat zit verzuurt niet. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top