bouwverslag paf trainer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het even tueel dicht maken is er meer voor dat er geen vuil tussen kan gaan zitten.
Ik vind die verenstalen landingsgestellen erg vies.
Maar het zit nog niet dicht.
Het kan altijd nog.
Waarschijnlijk wordt het ook helemaal niet vet, omdat er een benzine opzit/komt.
Maar bij een pipercub van mijn broer zit het ook zo.
En het zit al best lang, eerst maar eens vliegen.

Ik weet niet of er morgen nog wat van bouwen komt.
We moeten eerst kachelhout halen en opruimen.
Daarna een gat in de kachelpijp dichtlassen.
Want ja we willen tenslotte wel warm zitten.
En reken maar dat het warm is als het moet 25 graden is soms niets :P
Het raam moet regelmatig open :lol: :lol:
Maar de lijm droogt dan wel lekker :wink:
 
Ik heb vanmiddag toch kunnen bouwen.
Het richtingsroer zit vast en in de scharnieren heb ik 1 lange pen gedaan.
Ik kan hem dus zo losmaken.
De schakelaar is ingebouwd.
De gaten zijn doorgeboord van de vleugelbouten.
De tanknippels zitten er nu allemaal in en de tank leg ook vast nu.
De motor komt nu toch zo ver naar voren ik heb het zwaartepunt nu kunnen bekijken.
De lengte van de koolstof afstandhouders was dus precies goed.
Het landingsgestel zit nu vast en ik heb het nog iets verder doorgebogen, de prop komt nu verder boven de grond.
Nu kan ik echt niet meer verder totdat de uitlaat er is.
HPIM3871.jpg

HPIM3878.JPG

HPIM3884.JPG
 
De uitlaat is binnen, dus maandag kan ik weer verder.
De spinner wordt ook gemaakt voor het met een touwtje starten.
Dus volgende week kunnen we het eindelijk af gaan ronden.
Ik ben wel erg nieuwsgierig of het bochtje past.
Maar dat zie ik maandag wel.

Hier nog even een foto van hoe ik het knopje voor de aan/uitschakelaar altijd maak.
Lekker simpel en lekker klein.
Ik schuif een stukje warme witte binnen stuurkabel over het stalen stangetje.
Dan een drupje ca lijm er op en je heb een makkelijk knopje wat niet zo heel erg op valt.
Naamloos-1~36.jpg
 
Een weer een PAF klaar voor het "sleepwerk".
Heb er wel 3 maanden over gedaan ipv. de 3 weken die Bertus er voor nodig had.
Zwaartepunt zit nu op ca. 95 mm. Ik ben bang dat ik zonder lood niet op 110 mm uit kom :( .

IMGP3328_%28Small%29.JPG


Gr. Rob
 
De PAF (en zijn vlieger) moeten eerst maar een laten zien dat ie kan vliegen.
Daarna kunnen we de zaak wel eens "opleuken"

Ps. Voor het zicht is de onderkant wel zwart.

Gr. Rob
 
rob de groot zei:
De PAF (en zijn vlieger) moeten eerst maar een laten zien dat ie kan vliegen.
Daarna kunnen we de zaak wel eens "opleuken"

Heb je ook wel gelijk in, in veel gevallen doe ik ook de maiden zonder striping, motorkap en wielkappen :lol: (laat ie zich eerst maar bewijzen :P )

Grt.
 
Alexzzz zei:
rob de groot zei:
De PAF (en zijn vlieger) moeten eerst maar een laten zien dat ie kan vliegen.
Daarna kunnen we de zaak wel eens "opleuken"

Heb je ook wel gelijk in, in veel gevallen doe ik ook de maiden zonder striping, motorkap en wielkappen :lol: (laat ie zich eerst maar bewijzen :P )

Grt.

Geen vertrouwen in de eigene stuurkunsten.?

Ik maak een model eerst helemaal af voordat hij in de lucht gaat.

Mvg Johan
 
plotterwelt zei:
Geen vertrouwen in de eigene stuurkunsten.?

Jawel hoor :lol: 8) Maar het blijft techniek, als het kapot gaat bij een maiden, dan met zo min mogelijk bouwuren erin :lol: (al is het nog nooit misgegaan bij mij, naar schatting heb ik alleen van mezelf al minimaal zo'n 50 maidens gehad)

Grt.
 
Jij heb dus ook niet veel vermogen erop staan?
Ik zie tenminste geen lange pijp zitten.
 
Ik heb er nu idd een standaard ZG-38 op. Ik denk dat daar wel leuk mee te vliegen is.
Gewicht is nu leeg 6,2 kg. Mocht er meer vermogen nodig zijn, dan kan ik altijd nog een reso kopen.

Gr. Rob
 
Volgens mij moet het voor het lekker te rommelen genoeg zijn.
Net als mij ons.
Wij hebben nog minder.
Wij dachten dat een grotere motor voor mijn broer te veel zou zijn.
Want met een mvvs 36 zou het lekkerder slepen zijn.
Maar voor het gewone vliegen weer wat veel.

Ik ga dus morgen de uitlaat monteren.
En ben heel nieuwsgierig hoever hij onder de romp uitkomt.
We hebben de bocht van een biglift besteld.
Maar de romp is niet zo hoog van voren, en de motor kan niet hoger.
Morgen kan ik dus veel vragen beantwoorden voor mezelf
 
Ik ben aan het proberen om mijn eerste bericht te plaatsen.
Ik ben een nieuwe inlaat aan het maken voor de paf.
De bocht is inmiddels geplaatst hij paste in eerste instantie niet maar met een tussenstukje heb ik hem pas kunnen maken.

100_1429.JPG


Naamloos-1_%282%29.jpg

Ik heb van schuim eerst een model gemaakt.
Die heb ik helemaal met plakband omwikkeld.
En het standaard trompetje zit nu ook nog onder het koolstof.
Nu zitten er 2 lagen koolstof kous om.
Om het koolstof heb ik plakband met de plakkant naar buiten gedaan.
Dan krijg ik hoop ik een mooie gladde buitenkant
Daarom heb ik nog plakband met de plakkant naar binnen gedaan om het goed strak aan te trekken.
Morgen wil ik kijken wat het geworden is.
En kan ik het schuim er uit halen en hopelijk ook het plakband van de binnenkant

HPIM3887.JPG

HPIM3890.JPG

HPIM3891.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik vergat nog even deze foto te posten.
Hier komt dus de inlaat doorheen. (motorschot)
Hij moet nog wel verder worden pas gemaakt.
En het bevestigingsplaatje moet ik nog maken van koolstof.
100_1428.JPG

Ik ben wel benieuwd hoe de motor gaat lopen.
Hoeveel vermogenverlies het oplevert, en of hij zo-i-zo nog wil lopen met zo'n lange inlaat.

Ik doe dit voor het geluidsreductie.
En door de smalle romp kan het niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer lekker aan de slag geweest.
De buis voor de inlaat is mooi gelukt.
Hij zit mooi in de romp nu.
Ook de gas aansturing werkt.
Ik heb eerst een koolstof hevel gemaakt.
En daar op een ballink gezet.
Met een dunne kabel werkt het perfect door een buitenkabel.
Het gas gaat dicht door de veer die al op de carburateur zit.
En de bougiekabel heb ik ontstoord.
Ook heb ik de alu spinner om makkelijk te starten er op gezet.
de aanzuignippel heb ik moeten verzetten want anders kon de carburateur zo niet zitten.
Hopelijk is hij weer helemaal dicht want die is er van de fabriek uit opgesmolten.
Heel voorzichtig hebben we hem eraf gekregen en iets verdraaid en er met 5 min epoxy weer opgezet.
Hier de foto's
HPIM3902.JPG


HPIM3905.JPG


HPIM3909.JPG


HPIM3912.JPG


HPIM3917.JPG



Mijn broer heeft vanmiddag de wielen en de wielstoppers gekocht.

Nu nog even een lijstje van wat er nu nog moet gebeuren

De hoofdwielen en het achterwiel moeten er nog even op.
De ontvangerantenne moet nog naar buiten gebracht worden
En de tank even plaatsen en de slangen aansluiten.
En de bouten en moeren moeten nog geborgd worden.
Er moet ook nog rubber band op de romp tussen de vleugel.
Dat hoop ik maandag allemaal te doen en hopelijk de motor dan te laten draaien.
Ik ben heel erg benieuwd hoe hij loopt met deze eigen gemaakte inlaat.
 
Laatst bewerkt:
Een lief achterwieltje vinden jullie ook?
HPIM3915.JPG


He schiet me net ook nog in mijn gedachten dat ik nog een veer tussen het hoofdlandingsgestel moet maken.
Ik wil maandag kijken of de fietsenmaker 2 straffe veren heeft.
Die zit namelijk lekker dicht bij.
Ik zag dat er in een trommelrem erge straffe veren zaten.
Of veren van een zadel.
Die zouden goed kunnen werken.
Nu buigt het me nog te snel door.

Hier nog het boven aanzicht van de inlaat.
Ik ben er echt trots op eerlijk gezegd
Naamloos-1_%282%29~0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee Bertus,

Is het staartwiel aangestuurd of niet?

Ik zou zowiezo het staartwiel naar achter buigen de kist "spoort" dan veel beter, je hebt nu kans dat het wiel gaat "zoeken"

Succes verder met de bouw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top