bouwverslag paf trainer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luchtinlaat

Je moet op de korste weg in de romp gaan.
hpim3902xd0.jpg


Daar waar hier de eerste bocht zit moet je in de romp gaat met een trechtervorm.
Aan de romp moet de doorsnee min 3x zo groot zijn.;)

Mvg Johan
 
Je geeft me ook geen klein beetje hoop he?;)

De foto die jij laat zien vertekend erg.
De inlaat zit half naast en onder de romp:(

Morgen toch nog een keer kijken of het kan zoals jij zegt.
Ik heb het er al tig keer met m'n pa over gehad en volgens hem kan het niet.
En nog even over de diameter.
hij zal zoals we nu bedacht hadden 7 a 8 keer zo groot worden als de caburateur.
En 2.5 keer zo groot als de vorige bocht.
Ik heb het dan wel over de oppervlakte van het gat.
Ik zou het zo leuk vinden als het lukt.
 
Ik ga proberen even een tekening te maken om beter te laten zien wat ik bedoel.

Het moet voor mijn gevoel kunnen bij een auto zit het toch ook zo?
Vandaar dat ik er geen bal van begrijp aan de ene kant aan de andere kant snap ik het weer wel.
Moeilijk hoor haha
 
Vandaag maar heel even ijd aan de paf besteed.
Alleen de gaskabel wat dieper ingefreest en vast gelijmd.

Daarna het T stuk van de kachelpijp dichtgelast.
Wat een bak en braad werk.
Iedere keer brandde ik er weer een gat in:p
Hij is nu weer een beetje opgelapt en we kunnen weer stoken.
Als het lekker warm in de schuur is droogt de lijm lekker.
Hier de foto's van de eigenbouw kachel en het las en braad werk van de pijp;)

HPIM3942.JPG


HPIM3946.JPG


HPIM3949.JPG


We hebben besloten om de inlaat toch anders te gaan doen, op jullie aanraden.

Ik heb van de "oude" een stuk afgezaagd en die maak ik eerst naar beneden hangend.
Ik heb gemerkt als er een bocht in zit dat het geluid ook een eind minder wordt.
En het "spugen" van de inlaat is dan ook gelijk weg als er een toeter aan zit.
Dit wordt dus de volgende test.
Misschien gaan we hem een zaterdag invliegen.
 
Laatst bewerkt:
ZO vandaag een korte versie van de inlaat gemaakt en gewoon buiten gehouden.
Hij loopt bijna goed ik denk als hij is ingelopen denk ik dat het goed komt zo.
Hij draait nog niet genoeg toeren dus hopelijk komt hij nog verder los.
Nu draait hij 7200 toeren.

Hij is nu helemaal klaar voor de eerste vlucht.
Zaterdag is de planning.

HPIM3952.JPG
 
Hij hangt vlak boven de uitlaatbocht, zou er nu geen warme lucht de inlaat ingaan? (geen idee of dat invloed heeft op de prestaties, maar ik vroeg het me zomaar af)

Grt.
 
jazekers, warme lucht geeft minder vermogen.

Dat vermoedde ik al, bij m'n scooter merkte ik altijd dat ik in de winter meer power had, altijd makkelijk voor een wheely enzo:)

Ben benieuwd of ik zondag met de grote Extra ook wat extra power heb dan....

Grt.
 
Ik dacht dat hij dan voor verwarmt was.;)

Ik ben nog steeds niet gelukkig met de inlaat.
Maar ik heb van het prototype een stuk afgezaagd en hem zo gebruikt.
Ik vraag me af of de lucht zo snel opwarmt net achter de prop.
Ik zie daar het probleem niet zo van.
En zeker vanmiddag niet, het was erg koud achter de prop om af te stellen:-P
Ik laat hem eerst maar eens inlopen later kijk ik of ik het vermogen nog kan verhogen.
Ik heb ook een siliconenslang aan de uitlaat gedaan om het schoner te houden en stiller te krijgen.
Ik weet zeg maar waar de problemen zouden zitten als ze komen.
Wel heb ik nog nooit zo makkelijk een zenoah gestart.
Met 2 klapjes liep hij zonder trektouwtje dus.
Dat verbaasde me wel.
 
Wat een kwartsverhaal over die warme lucht van de uitlaat.
De prop wind verplaats alle warmte.
Er is dan toch helemaal geen warmte afstraling meer van die uitlaat.

Han.(mister electro):x-mas:
 
Bertus is het geen stofzuiger zo? Wat is de afstand tot de grond? Het zuigt aardig zo'n toeter......

Dan is het veld ook een keer schoon tenminste;)

Ik maak me daar geen enkele zorg om.
En het is voorlopig toch nog een test inlaat.
Ik wil er tzt toch nog een andere inlaat opmaken.
 
Ok Bertus begrijp ik, echter Richard heeft erg mooie schuimrubberen beschermfilters die op de luchtinlaat passen. Deze houden dan in ieder geval het zand buiten.

Weet niet of veel last hebt van molshopen op het veld maar anders zuig je zo een passagier mee binnen .....
 
Zou hij zand opzuigen is in 2 min je motor wel naar de $%&/§ ..cencuur.:confused:

Houd toni wel van, heeft zilinders en zuigers nog genoeg staan.:D

Mvg Johan
 
Haha zo laag zit hij niet hoor.
En wij hebben een superglad veld altijd.
En het is bij ons echte kleigrond.
Ook al zal het nu wel wat nattig zijn:p
En over het filter ik weet dat Richard van die dingen heeft.
Maar ik vind buiten het vliegtuig zo'n ding ophangen wel erg lelijk.

Ik heb trouwens vanmiddag ook nog een mooie vleugelhoes gemaakt.
Dus we zijn er klaar voor.

Nu stop ik even want het is hier 55 graden warm :oops:
 
Laatst bewerkt:
Richard heeft er zelf laten maken.
Dat materiaal daarvan gebruiken ze ook in de racerij.
Het kost dus geen vermogen.
Ik heb er ook 1 in mijn husky zitten.

Maar ik ga nu slapen:sleepy: ik heb heel de nacht weer wakker gelegen:-(:-(:-(
Ontspannen blijft moeilijk:(
 
Nou morgen is het dat zover.
Alles is opgeladen en staat klaar.
De fotocamera leg ook klaar.
Dus plaatjes volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top