Bouwverslag: Patriot XL van great planes.

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
ik heb altijd een zachtboard plaat gebruikt op een netjes rechte ondergrond vast geklemd..

is wel al weer een paar jaartjes geleden maar ik weet zeker dat het nog steeds goed werkt

een kopie van je tekening met huishoudfolie eroverheen en bouwen maar ;)

hmmm
ik denk dat ik er gewoon wat depron onder steek, moet ook werken :D

mvg.

Ik denk dat in depron de speldengaten erg snel uitlubberen zodat je onderdelen alsnog niet op hun plaats blijven.
Gewoon tekening (of kopie daarvan) op een (goed vlakke) houten plank, knopspelden gebruiken die je een beetje in het hout kan steken. Weet je tenminste zeker dat alles op z'n plek blijft zolang jij het wil.
Wat je ook kan doen is de delen met schilderstape (afplaktape) op hun plek fixeren.

ga naar gent naar de shleiper ofzo

daar kan je kadapak kopen

dit gebruik ik als ondergrond

zijn 2 laagjes karton met soor hard schuim tussen... spelden blijven goed zitten en je hebt een stevige ondergrond

hey hey!
Ik heb depron gebruikt als tijdelijke oplossing, en het werkt redelijk naar mijn mening, ik heb zojuist een deel van de horizontale stabilo gebouwd, (enkel de outer framework) en voor mijn eerste keer zelfbouw, is het goed gelukt vind ik :p

img1382ky6.jpg

Morgen bouw ik weer verder :)

jaja sam,ge hebt me toen wel jaloers gemaakt zuh:p
We waren al aan het overleggen wat we gingen nemen als we wonnen tot ze u lot afriepen!:p
Maar het is wel een erg mooie kist hoor!
Veel succes met de bouw,ik volg het op :d

grtz mate

et voila, horizontale stabilo s klaar, als ik op dit tempo blijf bouwen, kan deze kist nog klaar zijn voor de zomervakantie :)

horizontale stabilo: (nu enkel nog beplanken)

img1383jd3.jpg

mvg

et voila, horizontale stabilo s klaar, als ik op dit tempo blijf bouwen, kan deze kist nog klaar zijn voor de zomervakantie :)

horizontale stabilo: (nu enkel nog beplanken)

img1383jd3.jpg

mvg

goe bezig zouk zo zeggen!
In elk geval beter bezig alsek ik he xD
Majah da komt allemaal goed,gwn mene tijd neme:p

grtz mate!

zoooot :D t'is zomer, en dan bouw ik niet hoor :p
zal voor deze winter zijn ;)

Ik heb terug bouwkriebels gekregen aangezien ik terug ben van modelvliegkamp, en ik de houtonderdelen zielig zie liggen op de kast, begin ik er wellicht terug aan een dezer dagen.
Wel eerst hobbykamer opruimen..... :)

rotweer ... dus bouwen !

Hee Samuel,

ik vond het al een tijdje stil hier ...
Nou weet ik niet hoe het weer bij jullie is, maar bij ons is het helemaal $%^%&)&*)&*)&* :bad-words::bad-words::bad-words:

Dus ik zeg, bouwen ! Wel foto's plaatsen hoor ...

Grtz,
Menno

Ok, ff een vraag, de meesten kopieren hun plannen merk ik, maar hoeft dit? en waarom?
Aangezien ik hier voor een week vast zit zonder vervoer, en ik niet meteen een kopiecenter weet zijn die zulke grote rollen papier kan kopieren...

Ook zit ik met wat ideetjes waar ik antwoorden op zoek:

Ik zou graag men uitlaat om laten lopen naar de staart omdat daar de "straaluitgang" zit van het vliegtuig, gewoon om het ietsjes realistischer te laten overkomen als ik optrek (rook die uit staart komt) maar hoe kan je zoiets bekomen?
Ik dacht om een teflon buis over het uiteinde van men uitlaat te bevestigen en die dan de romp in laten lopen zodat hij er op de staart uitkomt?

Straks of morgen weer beginnen :)

met een beetje pech kan je motor dan slechter gaan lopen omdat je het hele uitlaat traject aanzienlijk verlengd...

maar ik gok (en ik heb daar niet zo veel ervaring mee) dat het je als je die buis in diameter laat oplopen, zodat de gassen vrij en zonder al te veel weerstand naar buiten kunnen, wel kan lukken...

Ik geef je de tip bruis te nemen om te lijmen .

CA gelijmde modellen vallen helemaal uit elkaar bij een kleine crash als de delen niet 100% passen .

Bruis vult en kruipt in kieren en word niet keihard .

Mvg Johan

Hallo,

In m'n Patriot .40 had ik een resonantieuitlaat door de romp.
Motor met achteruitlaat (Irvine .40rls), tank in de cockpitkap.
Ging allemaal net aan.

Groet,
Gerben

Back