Bouwverslag Paula III

Hallo Mensen,

Ik ben begonnen met de bouw van de Paula III van robbe. Het is de 2e boot die ik maak. Ben begonnen met de Anja sl 35 van Graupner. Dit bootje heeft me overtuigt om met deze hobby verder te gaan.

Omdat ik nog nergens een bouweverslag van een Paula kon vinden, heb ik besloten een bouwverslag te maken. Ook omdat ik deze met alle functies standaart beschikbaar gesteld door robbe wil uitrusten(kraan en lier). En mensen die deze boot in de toekomst willen bouwen iets aan mijn verslag hebben.

Ik zou snel het verslag voorzien van foto's.

33_0.jpg

(foto is van internet)

Laatst bewerkt:
idd ben je al begonnen ...???

suc6 met bouwen !

mzzlss
erik

Ben al begonnen ja, de romp is al uitgesneden en geschuurd. Het roer en de motor met schoef heb ik al gemonteerd. Ik ga hem wel volgens het standaard schema bouwen.

Helaas heb ik door stage+werk weinig tijd. Maar het plan is om morgen vast wat foto's te plaatsen.

Sorry voor de late update. Ik ben ontzettend druk met stage en school. En ben ondertussen ook nog flink ziek geworden. En als dat nog niet genoeg was, mijn digitale camera is er ook mee opgehouden.

Ondertussen de schoef en het roer al gemonteerd. Naar mijn mening is het gat van de schoefas iets te hoog geboord waardoor de schoef redelijk dicht bij de romp komt. Gelukkig zit er geen speling in, en zou de schof dus ook nooit de romp kunnen raken.

Het setje om de kraan werkend te maken is ook afgeleverd.

Spoedig meer foto's. Deze heb ik nog wel van de camera af weten te krijgen:

paula1.jpg

hoi glaerox

ik heb ook de paula 3 gemaakt en ik vind het een K.T motor
gaat veel te snel.
het lijkt meer op een speed boot dan een werkschip
maar ik ga er een andere motor in zetten.
als ik jou was zou ik een andere motor in zetten
maar ja wie ben ik om het jou te verbieden om die motor
te gebruiken.
mvgr bart

Hallo mensen,

Je hebt echt helemaal gelijk over die EPII motor, deze draaid een dusdanig toerental waardoor hij intertoys speedbootjes voorbij vaart (is natuurlijk wel leuk maar niet de bedoeling)

Zelf heb ik de Paula III ook en heb er een 700bb Torque in zitten, enige nadeel is dat deze veel meer stroom vreet als je hem "vol" gas laat varen.

Hopelijk zien we binnenkort meer foto't van je bouwverslag, ik zelf heb de kraan zodanig dat hij functioneert echt heel erg mooi om te zien hoe je dan iets in het water kan leggen.

M.v.g,

Joey

Hallo mensen,

Je hebt echt helemaal gelijk over die EPII motor, deze draaid een dusdanig toerental waardoor hij intertoys speedbootjes voorbij vaart (is natuurlijk wel leuk maar niet de bedoeling)

Zelf heb ik de Paula III ook en heb er een 700bb Torque in zitten, enige nadeel is dat deze veel meer stroom vreet als je hem "vol" gas laat varen.

Hopelijk zien we binnenkort meer foto't van je bouwverslag, ik zelf heb de kraan zodanig dat hij functioneert echt heel erg mooi om te zien hoe je dan iets in het water kan leggen.

M.v.g,

Joey

Eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de Paula

Wat nu is gedaan:

-Inbouw motor, as en schoef
-inbouw roer en roerservo
-inbouw Ligplaats voor accu
-romp en dek gelijmd, geplamuurd en gelakt (de waterlijn is bordeaux rood, lijkt zwart op foto)
-stootrand op romp.

paulagrijs1.JPG

paulagrijs2.JPG

Laatst bewerkt:
Vandaag een testvaart gemaakt. De proefvaart verliep goed en zonder problemen. De boot was op moment van testen ongeveer 2 kilo. Het aanbevolen gewicht is rond de 3 kilo, hierdoor ligt de boot nog net niet diep genoeg. Ik ga de boot proberen op dit gewicht te krijgen d.m.v. accu's

Zoals eerder aangegeven in dit topic is de boot best snel, ik stoor me hier echter niet aan. Je kunt tenslotte zo veel gas geven als je zelf wil;)

Ik probeer een videotje online te zetten, gefilmd door vriendin:)

Edit: voor de geïnteresseerden, de video:

Laatst bewerkt door een moderator:
heey ik ben zelf ook bezig met de paula III maar welke accu leg je er in?
de vaar accu die hun aanbevelen deze:
P1001_1-4533.jpg

of een ander

Gijsbart

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Gijsbart.

Ik heb nog niet besloten welke accyu ik ga gebruiken. Voor het testen heb ik zomaar een 6volt gebruikt.

Waar heb je deze accu gevonden? en hoeveel volt is deze?

Trouwens, als je foto's hebt. Post deze dan maar! ik ben benieuwd hoe andere paula bouwers het aanpakken!

groetjes

ik heb die accu gevonden op de robbe site en dit zijn de Specification:: Capacity: 5000 mAh Voltage: 6 Volts Dimensions: 138 x 76 x 53 mm Load current: 60.00 A Weight: 1000 g
ik hoop dat je er wat aan heb, en ik ga snel even me camera opzoeken voor wat foto's

Gijsbart

Back