Bouwverslag Paula III

Het voordeel aan deze accu is voornamelijk dat hij ws precies past in de de door ons gebouwde accubak in de paula. Dit is wel een groot voordeel. En een kilo, daarmee komt mijn paula eindelijk een beetje op zijn goede gewicht.

Rust je jou paula uit met de werkende kraan?

nee ik maak denk ik wel de kraan maar maak hem niet werkend omdat ik geen 4 kanaalsafstandsbediening heb. hier zijn de foto's
dsc00480tj6.jpg

dsc00481jt2.jpg

Gijsbart

Laatst bewerkt door een moderator:
Update:

Weer evenstjes met de paula bezig geweest, ben begonnen met de opbouw van de stuurhut.

paulaopbouw.jpg

Kan iemand me tips geven om in het harde kunststof te snijden? ik heb nu een sterk stanley mes maar kom er amper er doorheen. Of ik moet zo veel kracht zetten dat het niet mooi word, lijkt me ook niet de bedoeling.

ondertussen ook jarig geweest en een mooi cadeau van mijn vriendin gekregen!

dolly.jpg

wordt snel vervolgd!

Laatst bewerkt:
Update:

Weer evenstjes met de paula bezig geweest, ben begonnen met de opbouw van de stuurhut.

Kan iemand me tips geven om in het harde kunststof te snijden? ik heb nu een sterk stanley mes maar kom er amper er doorheen. Of ik moet zo veel kracht zetten dat het niet mooi word, lijkt me ook niet de bedoeling.

ondertussen ook jarig geweest en een mooi cadeau van mijn vriendin gekregen!

wordt snel vervolgd!

Ik wacht af....:D

Ziet er leuk uit hoor!

Jammer dat die Dolly niet in dezelfde schaal is...

Ludo

Laatst bewerkt:
Geprobeerd'm een meeltje te sturen, maar dan krijg je "mail undeliverable", en gewoon op MSN doet ie het ook niet. Dus moeten we maar afwachten.

Hallo mensen!

Weer sorry voor het lange wachten, ik was met de afronding van mijn stage bezig.

raar dat de mailtjes niet aankomen.

ik heb nu de bovenbouw klaar en ben bezig met de afwerking daarvan

paulaopbouw2.JPG

paulaopbouw3.JPG

paulaopbouw4.JPG

@Glaerox:
Snijden van ABS doe je zo:

Neem een 'vers' afbreekmesje in je stanleymes.
Als je bepaald hebt wáár je moet snijden, leg dan een stalen lineaal, winkelhaak o.i.d. naast de plek waar je gaat snijden, pak het vese stanleymes en maak, ZONDER KRACHT TE ZETTEN!!!!, DE EERSTE SNEDE.
Dan heb je een goed begin. Ga dan in die eerste snede verder, steeds zonder kracht te zetten. Als je ongeduldig wordt, het werk even laten rusten. Op een gegeven moment komt het mesje ergens in het plastic er wel door.

Als je ramen uit moet snijden, boor in de hoeken een gaatje, op een paar mm van het feitelijk hoe van het raam. Ga dan diagonaal van gaatje naar gaatje.
Op die manier haal je de spanning uit het materiaal. Als laatste de snedes maken langs de randen van het raam. Minder kans op uitschieters.

Succes.

Hallo mensen!

raar dat de mailtjes niet aankomen.

Dan moet je naar gebruikersinstellingen en dan naar opties wijzigen en daar moet je directe e-mailnotificatie aanzetten:

Wanneer je een nieuwe discussie start, of reageert op een onderwerp, dan kun je ervoor kiezen om automatisch deze discussie toe te voegen aan je lijst van discussies met abonnement, met de optie om een e-mailnotificatie te ontvangen bij nieuwe reacties op die discussie. Niet abonneren Geen e-mailnotificatie Directe e-mailnotificatie Dagelijkse e-mailnotificatie Wekelijkse e-mailnotificatie Abonneren op discussies:

Ludo

hoe gaat het met de paula III?
ik ben er vorige week aan begonnen, en omdat het mijn eerste boot is lijkt het nog een flinke klus!
toch hartstikke leuk dat ik niet de enige ben en zo kan ik mooi een beetje afkijken!;)

Hallo Gerbrand,

Het gaat goed met de Paula, Ik ben om het moment bezig met de afwerking van de mast. Als je vragen hebt over iets, hoor ik dit graag! ik heb zat dingen waarvan ik achteraf dacht, dat had ik anders willen doen.

En de Paula: het is opzich een redelijk eenvoudige boot omdat de pasvorm van Robbe goed is, Maar wanneer je alles netjes wil afwerken gaat er erg veel tijd inzitten!

Succes met de bouw, fotos zijn welkom!

Hoi,

Ik ben ook de paula 3 aan het maken. Ik ben er nu sinds november mee bezig. Hij is nu goed als klaar ik wacht nu alleen al vanaf half april te wachten op een accu voor de zender :(.
Voor de rest heb ik ook alle functies erop gezet. Ook heb ik er veel verlichting op gezet. Ik zal een paar fotos uploaden.

P4126938%20%28Small%29.JPG

Binnenkort zal ik er een paar extra foto's bij zetten.

Groeten,

Casper

Hoi Cazaa, leuk dat jij ook van de standaardkleur afwijkt. Ik ben van plan om rood zwart en grijs(voor het dek) te gebruiken.

Op dit moment ligt de bouw stil in afwachting van een essentieel onderdeel namelijk de stuurhut (5.1) die helaas niet in het bouwpakket zat en dus nageleverd moest worden.

Hoi,

Leuk om te horen dat er nog meer mensen met dit model bezig zijn. Ik ben ook benieuw hoe jullie modellen er uit gaan zien. Ik heb tijdens het bouwen van de boot ook een bouw verslag je met veel foto's bij gehouden. Je kunt het een keer door kijken op: Project Paula
Vooral het wachten is inderdaad vervelend, ik wacht ook al bijna twee maanden op de accu, maarja.

Groeten,
Casper

Hoi,

Ik heb even een vraag voor mensen die al verder zijn met paula, of gewoon ervaring hebben met het maken van boten (het is mijn eerste project)
Ik moet het luik aan de achterkant waterdicht maken maar dat het nog wel open kan om bij het roer te komen. Hieronder is een foto te zien.

luik.jpg

Zelf dacht ik om iets te maken met een rubber fietsband of zoiets. Ik hoop dat er iemand een beter idee heeft, al vast bedankt.

Casper

Misschien een beetje siliconen kit op het randje smeren, en dan het luikje erop met daartussen wat alu folie. Als het droog is haal je het luik eraf en trek je het alu folie eraf, en heb je een rubber achtig afsluitend randje. Dan zet je het luik vast met 4 kleine boutjes.

Ludo

Back