Bouwverslag Phil Kraft Kwik-Fli Mk III

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door CaptainV24, 8 okt 2007.

  1. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Zo, dat is jaren geleden! Voornamelijk het op de wereld zetten van 2 kinderen heeft me bezig gehouden. Nou ja, dat was het makkelijke deel. Dat deed zij. Daarna...

    De modelbouwhobby ga ik langzaam weer oppakken. Ik ga hier m'n vorderingen met de Kwik-Fly maar eens verwerken.

    Dus:
    In m'n laatste post van ergens in 2008/9 meld ik dat ik bezig ben met het versterken van de achterkant van de vleugel met dunne multiplex. Fotootje gevonden:
    [​IMG]


    Ook heb ik op 14 juni 2009 (handig zo'n datum in een foto) gezorgd dat de Sullivan-kabels niet in hun opening kunnen klapperen:
    [​IMG]

    Ook bij de achterkant de kabel vastgezet, zo te zien met epoxy met glass bubbles:
    [​IMG]

    Om beschadigingen te voorkomen heb ik met isolatiebuis beschermingen gemaakt voor stabilo en fin:
    [​IMG]
     
  2. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Het versterken van de achterkant (vorige post) heb ik over de hele vleugel afgerond (18 juni 2009):
    [​IMG]

    Ook bij de rolroeren uiteraard:
    [​IMG]
     
  3. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    En daarna ben ik op 18 oktober 2009 aan het bespannen geslagen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Dat is idd een lange tijd geleden, kan me nog herinneren dat je ook een trainertje had gebouwd hiervoor, en netjes bouwde. Succes met het oppakken van de bouw!

    Freek
     
  5. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ik ga 'm vanavond maar eens uit de kast halen om een aantal foto's te nemen van de huidige toestand.

    Waarom 'ie in de kast staat terwijl ik beweer weer begonnen te zijn met modelbouw? Ik ben aan een ander project begonnen... :) Niet omdat ik de Kwik-Fly niet wil afmaken, maar voornamelijk omdat ik het balsa bouwen leuker vindt dan de laatste restjes van de Kwik-Fly. Ik wilde gewoon de hobby weer oppakken met iets echt leuks: een nieuw model...

    Ik had lang geleden een tweetal Top Flite bouwdozen via Marktplaats op de kop getikt. Een daarvan is de Cessna 182, daar ben ik aan begonnen. Lekker met balsa bezig. Ik zal daar vandaag ook eens een bouwdraadje van starten.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
  6. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Nog even een vraagje, wat is die andere TOP Flite? Mogelijk een oude bearcat?

    Freek
     
  7. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Dat is een AT-6 Texan, is alleen nog in ARF versie verkrijgbaar tegenwoordig. Beide kits zijn wel een paar jaartjes oud. Nog gestanste onderdelen, nog niet laser gesneden.
     
  8. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Inderdaad de Kwik-Fly maar eens uit de kast gehaald.

    Canopy erop gezet (zit nog niet vast) en het kapje op het tankvakje erop.
    [​IMG]

    Zijkant. De staart heeft de afgelopen jaren goed doorstaan door de goede bescherming.
    [​IMG]

    Aan de aansluitingen van de motor op de tank en de plaatsing van de naald moet nog aandacht besteed worden.
    [​IMG]

    En de onderkant, helaas een beetje onscherp:
    [​IMG]

    Het ziet er nu allemaal nogal saai uit qua kleurtjes. Ik wilde nog wat witte striping toevoegen.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.235
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Man, man... wat ziet die er goed uit!
    Wat in het vat zit verzuurd niet!
    En natuurlijk fraai dat je weer wat tijd kunt vrijmaken voor de hobby.
    Gr Bas
     
  10. CaptainV24

    CaptainV24

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Hellevoetsluis

Deel Deze Pagina