Bouwverslag piper arrow 2

na heel wat arf's is het deze winter tijd voor een kit. Een doos vol plankjes, vooral de romp is het echte bouwwerk, de vleugels zitten grotendeels al wel in elkaar. Je moet toch niet te moeilijk beginnen

Ik ben helemaal gek van alle piper varianten en heb er al een aantal vliegent, dus deze moet er gewoon bij.

Zo komen we de winter wel door en is het hopelijk snel lente en kan deze jongen de lucht in

Groeten colin.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    251,1 KB · Weergaven: 890
  • image.jpeg
    image.jpeg
    260,9 KB · Weergaven: 831
De kit is van Aviomodelli, mijn 1ste kennismaking met dit merk maar ik kas goeie berichten op wat fora over de kwaliteit.
Die kloppen wel, ik heb geen ervaring met kits maar ik kan wel zien dat het laserwerk bijvoorbeeld heel netjes is gedaan. Geen rare brandvlekken of zoiets.

Hij wordt uiteindelijk:
Spann 2100
Romp 1700
Vlieggewicht rond 6,5 kg

Er komt een mooie Saito 125 op, beetje over powered maar wij starten van een grasbaan dus dat kan ik goed gebruiken.

Er is verder weinig over deze kit te vinden om internet, mocht iemand extra info hebben dan graag.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    292,6 KB · Weergaven: 501
Gisteravond de spanten wat geschuurd en gelijmd. Vandaag, mooi bouwweer, begonnen met de 1ste aan de zijkant te monteren.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    189 KB · Weergaven: 745
  • image.jpeg
    image.jpeg
    210,5 KB · Weergaven: 1.233
Alle spanten zitten op hun plek, het lijkt al op een vliegtuig :thumbsup:

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    221,8 KB · Weergaven: 627
  • image.jpeg
    image.jpeg
    209,7 KB · Weergaven: 590
Mooi zeg, ik heb precies dezelfde! Ik heb mallen gemaakt van de cockpit en motorkap, alleen de zijramen niet. Misschien handig om die een keer te gipsen? Mocht het nodig zijn om opnieuw raampjes te hebben, dan kunnen ze zelf gemaakt worden met zo'n mal.

Laatst bewerkt:
P1.jpg