Afgelopen dagen slecht weer dus alle tijd om te bouwen
De latjes waren inmiddels droog en netjes in vorm gebleven dus kon ik ze vastlijmen..
Handig al die lijmklemmen
Om de voorkant van de romp zijn vorm te geven moesten er 2 stukken draadeind (M3) worden aangebracht.
Gaatjes boren, draadeind erdoor en met moertjes steeds voorzichtig een stukje vaster draaien. Net zolang tot het motorschot precies past.
In de staart moest een stuk balsa worden gelijmd.
Deze eerst op maat gesneden er daarna gelijmd..
Nu kon ik beginnen met de voorkant van de Piper.
Er moeten 3 spantjes ingelijmd worden. Deze worden later bekleed met 1,5 mm balsa.
Ik heb voor het lijmen van de piper veel PU bruislijm gebruikt.
Werkt erg prettig en vult eventuele kieren goed op. Nadeel is dat er veel lijm/schuim uit de naden komt. Maar dit kun je natuurlijk wegschuren.
Terwijl de romp lag te drogen ben ik even verder gegaan met de vleugel.
De voorlijst erop gelijmd en een aantal nieuwe ribben uitgesneden en vast gelijmd. De ribben uit de kit waren erg fragiel.
Bij het minste geringste scheuren deze. Dus van betere balsa (1,5mm) nieuwe gemaakt.
Tot zover Zaterdag bouwdag
