Dank je....Dit was een testje met verschillende cameraposities. Ik had net een echt statief voor m'n camera gekocht.
Ik heb hem nog niet gevlogen met iemand in de buurt die een camera een beetje op een vliegtuig kan mikken maar dat komt vast wel een keertje.
Ik heb mijn flaps op een slider en kan ze van 0°tot 90° uitslaan.....gewoon omdat het kan.
Die 90° is alleen om hem van grote hoogte op z'n neus te kunnen zetten. Er is nog net mee te vliegen maar alleen met veel vermogen en heel veel knuppelen....nutteloos voor de landing.
Bij de start zet ik ze op ongeveer 30°, dan is hij lekker snel los en is de overgang naar 0° niet zo heel abrubt. Voor heel langzaam rechtuit vliegen heb ik ongeveer 60°staan, met de neus iets getrokken en wat vermogen om op (lage) snelheid te blijven zie dat de slotted flaps echt goed werken en kruipt hij vooruit. Als ik ze dan ineens naar 0 zet zie je hem erg doorzakken tot hij wat meer snelheid heeft en weer gewoon rechtuit gaat, daarom heb ik ze op een schuif.
Landen met die stand moet ik nog wat meer oefenen. De netste landingen heb ik tot nu toe gemaakt met max. 30°. Ik moet mijzelf echt dwingen om niet als een 4kleppen zwever af te dalen maar als een motorkist en ben nog zoekende naar hoe ik dat het beste doe.
Met de flaps op 30 kan ik nog netjes afvangen voor de touch down, met 50 trek je dan ook meteen de gang er uit en ik ben nog in het leerproces om dat op het juiste moment met gas op te vangen.
Mijn Pawnee heeft ook flaps maar die doen zoveel minder dat die daar zo niet op reageerd. Die kan ik inmiddels wel veel netter landen. (Op mijn YT kanaal is daar ook wel wat van te vinden
)
Ik heb hem nog niet gevlogen met iemand in de buurt die een camera een beetje op een vliegtuig kan mikken maar dat komt vast wel een keertje.
Ik heb mijn flaps op een slider en kan ze van 0°tot 90° uitslaan.....gewoon omdat het kan.
Die 90° is alleen om hem van grote hoogte op z'n neus te kunnen zetten. Er is nog net mee te vliegen maar alleen met veel vermogen en heel veel knuppelen....nutteloos voor de landing.
Bij de start zet ik ze op ongeveer 30°, dan is hij lekker snel los en is de overgang naar 0° niet zo heel abrubt. Voor heel langzaam rechtuit vliegen heb ik ongeveer 60°staan, met de neus iets getrokken en wat vermogen om op (lage) snelheid te blijven zie dat de slotted flaps echt goed werken en kruipt hij vooruit. Als ik ze dan ineens naar 0 zet zie je hem erg doorzakken tot hij wat meer snelheid heeft en weer gewoon rechtuit gaat, daarom heb ik ze op een schuif.
Landen met die stand moet ik nog wat meer oefenen. De netste landingen heb ik tot nu toe gemaakt met max. 30°. Ik moet mijzelf echt dwingen om niet als een 4kleppen zwever af te dalen maar als een motorkist en ben nog zoekende naar hoe ik dat het beste doe.
Met de flaps op 30 kan ik nog netjes afvangen voor de touch down, met 50 trek je dan ook meteen de gang er uit en ik ben nog in het leerproces om dat op het juiste moment met gas op te vangen.
Mijn Pawnee heeft ook flaps maar die doen zoveel minder dat die daar zo niet op reageerd. Die kan ik inmiddels wel veel netter landen. (Op mijn YT kanaal is daar ook wel wat van te vinden
