Bouwverslag Pirotti Tuono

Hmmm.
Toch maar weer enkele uren achter de PC gekropen en het eerste gedeelte van het bouwverslag van de Pirotti Tuono staat online.
Het principe is hetzelfde als het verslag van de Greenley en de ST-2, het verslag staat op een andere site online. Dat werkt overzichtelijk vind ik zelf, alle reacties en vragen kunnen in dit draadje komen.
Veel plezier met lezen en volgen:
Tuono

voorbeeldfoto...:
IMG_0793.JPG
 
Heee Richard,

kijk hoef ik niet steeds op een mailtje van je te wachten maar kan ik zelf kijken wanneer je weer wat uitgevoerd heb ;-)

Je bent weer lekker bezig geweest zie ik en een leuke "snelle" kist om even te vliegen.
Zelfs op onze hobbelige Edese hei.

Succes met de verdere bouw en ik blijf het met interesse ;-) volgen en zal hem volgend jaar zeker wel geregeld zien vliegen.

Grt,
Berto.
 
Ja, dat is idd een voordeel, niet je halve postbus vol met berichten over de voortgang van draadjes. Je kijkt wanneer je zin en tijd hebt.

Overigens, dit kleurenschema doet het leuk op een stand, maar niet in de lucht dus die gaat het niet worden! (en als fanatieke anti-roker al helemaal geen reclame voor die kankerstokken....)
 
Leuke kist, vloog ook heel netjes zo te zien. Mooi alternatief voor een flash edg :)

Heb je al kleuren in gedachten?
 
Heeft nog ff tijd, ben ideetjes aan het op doen. Dat is het leuke van een sportjet.
Ik ben toch niet helemaal kapot van de camo kleuren van een schaaljet, die hebben ze dan ook niet voor niks, om de 1/1 ook slechter te zien! En dat wil je nou net niet als modelvliegert!
 
Overigens, dit kleurenschema doet het leuk op een stand, maar niet in de lucht dus die gaat het niet worden! (en als fanatieke anti-roker al helemaal geen reclame voor die kankerstokken....)

Doet het niet goed in de lucht idd, maar wel gaaf, is de beschildering van Nigel Mansell (1985) en Aryton Senna's (1986) Lotus 95T Formule 1 auto... Vet!

Maar, Mooie kist, in welke kleur dat je hem ook mag gaan spuiten!

Succes met de bouw!

Groet, Melvin
 
Ik zit nog even te kijken naar het onderstel maar snap het niet. Waarom passen die wielen nu niet mooi? Heb je een eigen set poten die anders zijn dan hun opgeven?

Waarom heb je de linker en rechten niet omgedraaid, dan vielen de wielen meer naar buiten? Dan hoeft de vleugel niet aangepast.
 
Uit het verhaal begrijp ik dat de vorige eigenaar de set heeft laten maken bij IQ. Dat zag er zo goed uit dat Pirotti (ik schrijf steeds Pitotti :) ) ze nu standaard bij de kist levert (tegen meerprijs uiteraard...).

Maar deze eerste set had grotere wielen als ze nu erbij leveren.
Ach, ik verzin wel een mooie "blister".

Ik zal eens kijken, maar ik vermoed dat omdraaien niet mogelijk is gezien de knikpoten en dat het mechanisme niet verder als 90gr gaat, dat zou betekenen dat de wielen er aan de onderkant helemaal zouden uitsteken.
 
Haahaa! hilarisch! A-cup blisters!

Misschien iets om hem dan maar in "hunckemuller" kleuren te maken???

:rolling:

Maar voorlopig schiet je lekker op!! Super!
 
En bovenop de tanknippels monteren? :cool:

Nee, serieus, net als jouw kist, het venijn zit-em in de staart. Het afwerken, alles netjes inbouwen, de tegenvallers....

Goed, had ik maar moeten gaan jeu de boulen of zo...(ga ik wel doen als ik de 100 haal :) ) (LEEFtijd, geen 100 op de snelweg, zo oud ben ik nou ook weer niet...)
 
Wow dat ziet er allemaal spiffy uit!
Wat een ding die ontvanger!

Ben benieuwd naar je kleurenschema, ben je er al uit wat t wordt?
 
Ja, ik zit sterk aan dit te denken:

kleuren.jpg


Verder gaat er veel tijd zitten in (verloren aan...?) de inbouw van de elektronica en de lucht.
Je blijft maar shuffelen met de componenten. De FESTO dealer begint steeds vreemd te lachen als ik weer eens binnen kom :confused:
 
Richard,

schiet lekker op zo!, bij het bekijken van de foto's viel me één ding op: de beide inlaten lijken een vrij klein gat te hebben, ik weet bijv. van een AMT Pegasus dat de oppervlakte van de inlaat minimaal 60 cm\2 moet zijn.
Dus jou inlaten zouden elk dus minimaal zo'n 30cm\2 moeten zijn, of kan er ook lucht via een andere weg naar binnen? Misschien nuttig om eens na te meten?

gr.

Frank
 
Frank,

Tks voor de tip, niet aan gedacht, maar de Tuono is voldoende "lek",
Het neuswiel is open en beide gaten van de vleugelpoten zijn open. Weliswaar niet recht voor de neus van de motor, maar vacuum zuigen zal niet gebeuren.
Ik heb net een plaatje gemaakt van de onderkant.
http://www.flytobiggs.com/index.php...atid=71:bouwverslagen&Itemid=137&limitstart=4

(ach ik kan er altijd een cabrio van maken met Italiaanse looks :) ).

Waar ik me nog wel zorgen om maak is de opstelling van de antennes.
Het voorstuk van de romp is gewoon glasmat, maar vanaf de voorkant van de vleugel, helemaal naar achter is het koolstof.
Op dit moment heb ik de antennes binnen liggen (eentje staat er rechtop als je goed kijkt, de andere ligt vlak.

Ik kan me voorstellen dat als je van je af vliegt, het koolstof gedeelte de antennes afschermt, mja, als je hem naar buiten steekt, scheelt dat ook weer niet alles.
 
Back
Top