P
peter verhulst
Guest
Pitts
goedenmiddag allemaal,
De poll spreekt voor zich.
Daar gaat hij dan; om te beginnen even een korte geschiedenis.
Ik heb deze bouwdoos in persoon opgehaald bij TC en kreeg toen - naast veel uitleg - ook nog een tweede cockpitkap mee, zodat ik een versie met open kap kan maken en één met gesloten kap. weet nog niet wat ik ga doen.
Ik ben met de bouw begonnen op 15 december 2006 en heb - bij tijd en wijle - eraan gewerkt tot mei 2007, de ondervleugel kon toen van de bouwplank.
Hierna heb ik een paar andere vliegtuigen gebouwd, een (paar) EON600´s, een Peter Rake Albatros DII, een schuim ME109 maar daar hoef je niet veel aan te doen, een Micro-Elli en de Horten XII. De bouw van de Albatros heb ik met 06 sperrholz gedaan en de daarmee opgedane ervaring kwam goed van pas bij het bouwen van de Horten XII, alhoewel ik bij de Albatros alle panelen koud tegen elkaar gemaakt heb en niet ´verslepen.´ http://www.m-ohlwein.de/, via Tipps naar "das Schäften von sperrholz". Terzijde, deze man heeft veel meer nuttige tips.
Daarnaast heb ik de Albatros ge-airbrushed, voor het eerst en dat viel niet tegen.
de Albatros is een kist met een heel scale aan leuke detaillering
mijn airbrush-kantoor
Deze, de Micro-Elli, heeft op 3 oktober zijn maiden gemaakt. Vliegt erg goed maar anders dan ´een gewoon´vliegtuig. Als liggers fungeren schachten van pijlen.
Nu gaan we dus de Pitts-draad weer oppakken.
Het is de bedoeling dat ik de versie ga bouwen zonder spandraden,. Dat met die draden geloof ik wel en ik heb niet veel zin om op het veld daar heel veel tijd in te steken met het gaan monteren.
Qua motorisatie: een ZG62 Hydro met electronische ontsteking + silencer,
Kleurencombi als deze: http://www.airliners.net/photo/1051222/. Daarvoor heb ik rollen Monokote meegenomen bij TC vandaan.
Kap open of dicht: nog te verzinnen, beiden is mogelijk.
Bij kap dicht: dan met het slidingsysteem. J. Weel heeft daar eens een tip voor gegeven. Het schijnt dat je bij een bouwmarkt profielen kunt krijgen die hiervoor geschikt zijn ...... alleen, ik heb deze nog niet gevonden (dus in de vekreeerde bouwmarkt geweest).
Anders zit er niets anders op dan zelf te gaan vouwen van blik. Er zit nml. ook nog een plaat ´blik´bij de bouwdoos die ik heb.
Er komen Graupner C4421´s in, 1 boven. en 1 in de ondervelugel, 1 ri-roer en 2 voor hoogteroer.
Het motorschot gaat - op advies TC, wegens hydromount - 8 mm naar achteren en de hevel voor het hoogteroer komt te vervallen en daarvoor in de plaats 2 servo´s voor elk hoogteroer één.
..... en daarom dan nu maar eerst eens enkele foto´s van de Pitts.
Je krijgt de houtjes - van een uitstekende kwaliteit en heel mooi gefreesd - in een grote doos.
De Albatros was gelaserd en dan heb je toch altijd houtranden die verbrand zijn; gefreesde sets hebben mijn voorkeur.
Aan de hand van de stuklijst moet je zelf uitvogelen welk hout(je) waarvoor dient, hetgeen het bouwproces erg veraangenaamd en je de zaak niet ´zomaar´in elkaar steekt.
maar er is eerst nog wat anders .................
goedenmiddag allemaal,
De poll spreekt voor zich.
Daar gaat hij dan; om te beginnen even een korte geschiedenis.
Ik heb deze bouwdoos in persoon opgehaald bij TC en kreeg toen - naast veel uitleg - ook nog een tweede cockpitkap mee, zodat ik een versie met open kap kan maken en één met gesloten kap. weet nog niet wat ik ga doen.
Ik ben met de bouw begonnen op 15 december 2006 en heb - bij tijd en wijle - eraan gewerkt tot mei 2007, de ondervleugel kon toen van de bouwplank.
Hierna heb ik een paar andere vliegtuigen gebouwd, een (paar) EON600´s, een Peter Rake Albatros DII, een schuim ME109 maar daar hoef je niet veel aan te doen, een Micro-Elli en de Horten XII. De bouw van de Albatros heb ik met 06 sperrholz gedaan en de daarmee opgedane ervaring kwam goed van pas bij het bouwen van de Horten XII, alhoewel ik bij de Albatros alle panelen koud tegen elkaar gemaakt heb en niet ´verslepen.´ http://www.m-ohlwein.de/, via Tipps naar "das Schäften von sperrholz". Terzijde, deze man heeft veel meer nuttige tips.
Daarnaast heb ik de Albatros ge-airbrushed, voor het eerst en dat viel niet tegen.
de Albatros is een kist met een heel scale aan leuke detaillering
mijn airbrush-kantoor
Deze, de Micro-Elli, heeft op 3 oktober zijn maiden gemaakt. Vliegt erg goed maar anders dan ´een gewoon´vliegtuig. Als liggers fungeren schachten van pijlen.
Nu gaan we dus de Pitts-draad weer oppakken.
Het is de bedoeling dat ik de versie ga bouwen zonder spandraden,. Dat met die draden geloof ik wel en ik heb niet veel zin om op het veld daar heel veel tijd in te steken met het gaan monteren.
Qua motorisatie: een ZG62 Hydro met electronische ontsteking + silencer,
Kleurencombi als deze: http://www.airliners.net/photo/1051222/. Daarvoor heb ik rollen Monokote meegenomen bij TC vandaan.
Kap open of dicht: nog te verzinnen, beiden is mogelijk.
Bij kap dicht: dan met het slidingsysteem. J. Weel heeft daar eens een tip voor gegeven. Het schijnt dat je bij een bouwmarkt profielen kunt krijgen die hiervoor geschikt zijn ...... alleen, ik heb deze nog niet gevonden (dus in de vekreeerde bouwmarkt geweest).
Anders zit er niets anders op dan zelf te gaan vouwen van blik. Er zit nml. ook nog een plaat ´blik´bij de bouwdoos die ik heb.
Er komen Graupner C4421´s in, 1 boven. en 1 in de ondervelugel, 1 ri-roer en 2 voor hoogteroer.
Het motorschot gaat - op advies TC, wegens hydromount - 8 mm naar achteren en de hevel voor het hoogteroer komt te vervallen en daarvoor in de plaats 2 servo´s voor elk hoogteroer één.
..... en daarom dan nu maar eerst eens enkele foto´s van de Pitts.
Je krijgt de houtjes - van een uitstekende kwaliteit en heel mooi gefreesd - in een grote doos.
De Albatros was gelaserd en dan heb je toch altijd houtranden die verbrand zijn; gefreesde sets hebben mijn voorkeur.
Aan de hand van de stuklijst moet je zelf uitvogelen welk hout(je) waarvoor dient, hetgeen het bouwproces erg veraangenaamd en je de zaak niet ´zomaar´in elkaar steekt.
maar er is eerst nog wat anders .................
Laatst bewerkt door een moderator: