Niet moregen opnieuw hout gaan halen maar eens lezen in de link die ik gegeven heb, internet afstruinen en uiteraard dit forum. Haastige spoed is zelden goed.
Liever een paar dagen over het internet struinen en dan gaan bouwen, je zult zien dat je dan eer van je werk hebt.
Ik begrijp niet precies wat u hier mee bedoelt we gaan zowiso nog gewoon die 1.5mm balsa gebruiken omdat we hier nu toch al genoeg van hebben, wel gaan we ze smaller maken voor betere aansluiting op de romp.
dit is een foto van iemand op rcgroups die hem aan het bouwen is en hier zie je dat hij ook de ribben laat zitten. (ja idd ook de smallere latjes gebruikt

Daarna word hij geplamuurd en dan willen we er (160grams??) glasmatje over doen. vervolgens weer plamuren en dan spuiten.
Dat deze boot iets zwaarder word met de romp kan ons niet veel schelen dan word de ballast ook maar ietsjes zwaarder zo veel scheelt dat denk ik niet. (wij modelvliegers hebben wel lichtere electronica lipo's, lichte ontangers etc.)Voor ons hoeft het heus geen topprestaties te vertonen als we er maar leuk meer kunnne zeilen.