Na het bouwen en racen van mijn Polecat, en het veelvuldig crashen ervan door onervarenheid met racen, heb ik besloten voor het volgend seizoen een nieuwe kist te bouwen. Er zijn genoeg ARFs en kits verkrijgbaar, ik heb weer voor een RBC Kits toestel gekozen, omdat ik goede ervaringen heb met die kits, en de nieuwe onderdelen voor het herstellen van crashes bij de Polecat snel in huis waren
. Al hoop ik dat dat met deze kist niet nodig zal zijn. Hier komt dus het bouwverslag, en het reilen en zeilen van mij en de kist op de races. Ik ben expres nu al begonnen met de bouw, want de Polecat moest ik nog afraffelen voor de eerste race en dat heeft het uiterlijk geen goed gedaan. En da's toch zonde.
Ik ben pas net begonnen:
De basis vande vleugel zit nu in elkaar. De 3 (2 enkele en 1 dubbele in het midden) triplex ribben zijn tegelijk, met de landingsgestelplaat,met witte houtlijm op het centrale triplex deel van de ligger gelijmd. De rest van de balsa ribben en liggers zit met CA lijm vast, de bovenste en onderste hardhouten liggers zitten weer met witte houtlijm. Ik gebruik CA eigenlijk alleen bij balsa op balsa, waar het mooi in kan trekken.
Nou, de kop is eraf, zoals gezegd wordt het hopelijk een langzame bouw, maar wel netjes.
Hugo

Ik ben pas net begonnen:

De basis vande vleugel zit nu in elkaar. De 3 (2 enkele en 1 dubbele in het midden) triplex ribben zijn tegelijk, met de landingsgestelplaat,met witte houtlijm op het centrale triplex deel van de ligger gelijmd. De rest van de balsa ribben en liggers zit met CA lijm vast, de bovenste en onderste hardhouten liggers zitten weer met witte houtlijm. Ik gebruik CA eigenlijk alleen bij balsa op balsa, waar het mooi in kan trekken.
Nou, de kop is eraf, zoals gezegd wordt het hopelijk een langzame bouw, maar wel netjes.
Hugo
Laatst bewerkt: