Bouwverslag Reiher III

Hier een bouwverslag van de Reiher III van Woodwings.

Spannwijdte: 6,33m
Romplengte: 2,6m

De kit komt netjes verpakt aan

DSCN3663.jpg


Ben ik begonnen met het richtingsroer omdat ik al het benodigde hout nog niet in huis heb

Dit is de lijst waar de ribben op komen

DSCN3668.jpg


Afgetekend waar ze moeten komen

DSCN3669.jpg


Tussen de ribben balsa 5mm voorzien

DSCN3666.jpg


DSCN3670.jpg


DSCN3671.jpg


De ribben netjes erop gezet en gelijmt

DSCN3672.jpg


Bijhorende multiplex op zen plaats

DSCN3673.jpg


Alle multiplexen gelijmt

DSCN3677.jpg


Multiplexen voorzien van een schuine kant zodat deze mooi komt met de rib

DSCN3678.jpg


Ook het hoogteroer begonnen,het middendeel in elkaar gezet.

DSCN3674.jpg


DSCN3675.jpg


Waarna ook al de rest van de ribben volgt

DSCN3676.jpg


Plastieke huls door de ribben gestoken welke later zal dienen voor bevestiging van de roeren

DSCN3681.jpg


De stukken voor de helft van de neus

DSCN3679.jpg


De romprib waar de vleugelbevestiging aankomt

DSCN3682.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi! Succes met dit project!


----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)
 
Mooi!

Zo moet ie dus worden:
shapeimage_3.png


Meteen een abonnementje ;)

Effe zeuren:
DSCN3677.jpg

Zie ik het nou goed of sluit het rechtsonderaan niet helemaal mooi aan?
 
Dat zie je goed.De stukken multiplex hebben overal een beetje overmaat zodat je wat kan foefelen om alles mooi te laten uitkomen.Hier en daar moet de overmaat nog bijgewerkt worden. ;-)
 
Laatst bewerkt:
WOW, prachtige kist. Vooral de cockpit is fantastisch. Net of ze na de oorlog er nog eentje overhadden van een bommenwerper :). Nu nog even een creatieve manier vinden om het oorspronkelijke hakenkruis te vervangen. Enkel een witte cirkel is ook niet echt mooi.
 
Webbing 2-mm balsa voorzien

DSCN3684.jpg


Het hoogteroer met boven -en onderligger

DSCN3683.jpg


Balsalat voorzien van groef welke over de plastieken huls past

DSCN3689.jpg


Lat gelijmt op plastieken huls

DSCN3690.jpg


DSCN3691.jpg


Muliplex met contour gelijmt

DSCN3693.jpg


Nu beide kanten

DSCN3692.jpg


Balsa 5mm gelijmt voor neuslijst

DSCN3694.jpg
 
Die voetjes onder de ribben werken toch maar perfect zo te zien.
Het ziet er mooi uit.
Heeft de achterkant van de stabilo volledig vurenhout? Of zijn dat 2 latjes (boven en onder).


Taco.
 
Die voetjes onder de ribben werken toch maar perfect zo te zien.
Het ziet er mooi uit.
Heeft de achterkant van de stabilo volledig vurenhout? Of zijn dat 2 latjes (boven en onder).


Taco.

als er een vuiltje onder komt zit er een rib scheef ;)
 
Hoofdrib van de romp waar vleugelbevestiging aan zit

DSCN3700.jpg


Alle ribben geplaatst van de romp

DSCN3701.jpg


DSCN3703.jpg


DSCN3704.jpg


DSCN3706.jpg


Het hoogteroer is ook een eind verder maar vind de foto's er niet meer van terug
 
Mooie kit zeg.

Bij het doorkijken van de foto's zie ik dat je bij het richting- en hoogteroer de 'driehoekjes' aan de beplanking allemaal zo geschuurd hebt dat ze schuin naar de ribbben lopen. Moeten er geen cap strips op de ribben dan? Dus de driehoekjes niet schuren maar over de rib ook nog een strook dunne multiplex plakken?
 
Mooie kit zeg.

Bij het doorkijken van de foto's zie ik dat je bij het richting- en hoogteroer de 'driehoekjes' aan de beplanking allemaal zo geschuurd hebt dat ze schuin naar de ribbben lopen. Moeten er geen cap strips op de ribben dan? Dus de driehoekjes niet schuren maar over de rib ook nog een strook dunne multiplex plakken?

Volgens mij heeft Fotor gelijk. Op deze wijze komt de bespanning op een aantal plekken los te zitten van de ribben of krijg je een ongelijke aansluitingen/overgangen wat niet mooi strak wordt en minder goed het profiel van de vleugeldelen volgt.
 
Dit is volgens de bouwwijze dat de 'driehoekjes' zo geschuurd worden.Nu is dit wel maar 0.4mm triplex,dus op zich niet zwaar dikteverschil.Ik weet nog niet of dit problemen gaat geven met folieen,dat zal blijken en anders word dit probleem opgelost.
 
Dat is helemaal geen probleem, bovendien is het (waarschijnlijk) 100% schaal. Vincent Besançon heeft het op zijn Musger MG9a ook zo.
Kijk hier maar (even de plaatjes goed bekijken, niet op alle plaatjes even duidelijk te zien).

Gr. Dirk.
 
Dat is helemaal geen probleem, bovendien is het (waarschijnlijk) 100% schaal. Vincent Besançon heeft het op zijn Musger MG9a ook zo.
Kijk hier maar (even de plaatjes goed bekijken, niet op alle plaatjes even duidelijk te zien).

Gr. Dirk.

Dit is wel een erg mooie site Dirk,

Erg mooi hoe en wat die man bouwt, je kan een hoop opsteken van de vele video's :)
Tevens erg mooi helling vlieg video's

Terence
 
Back
Top