de excentrieke
voor de excentrieke heb ik er voor gekozen om deze uit twee schijven te maken.
het lukte me namelijk niet om de oorspronkelijk gietstukken dusdanig in mijn draaibank op te spannen dat ik ze kon bewerken. ik heb namelijk alleen maar een excentrische 3klauw. volgens mij heb je hier een verstelbare 4 klauw (met ervaring) voor nodig.
verder heb ik er voor gekozen om (vooralsnog) geen keer- of draairichting te maken. het omkeren van de machine wil ik met een keerkoppeing gaan doen, welke RC bestuurbaar is.
Hierbij de foto's
links het originele gietstuk. rechts de twee schijven, waarvan ik er voor nu 1 gebruik. mocht ik toch een keerrichting willen maken, kan ik die 2de schijf gebruiken.
op de schijf zit een flensje waar ik een borgbout in kan zetten.
ik maak alles in m3
de gaten tab ik met hand tabsetjes,
wat ik namelijk niet wist is dat er twee verschillende setjes bestaan. machinale en handtab.
de machine draaien het draad in 1 keer (dat is me tenminste verteld) en de handtabjes doen dit in 3 stappen.
deze laatste heb ik recent op een beurs gekocht en breken veel minder snel dan de machinale (en die je in een reguliere bouwmarkt zie)
zie onderstaande foto van het setje. het schroefdraad wordt dan steeds fijner met het zelfde eindresutaat, alleen tab je nu het draad dus in 3 stappen
vervolgens hier de eindfoto's
de excentrieke met de excentriekeschijven die de bakschuiven aansturen