Bouwverslag Riviersleper 1:30

Hallo mede-bouwers,

op dit moment ben ik bezig met het bouwen van een 1:30 sleper. Het is een zelf bedacht model maar gebaseerd op stoomslepers als de Risico ("start")

Inmiddelsheb ik de volgende spullen gekocht/gekregen voor de boot:

(Ik heb geen aandelen in Vodafone hoor, het stond alleen open toen ik de foto maakte :rolleyes:)
SAM_1819.JPG

Bij elkaar is dit:
-Robbe Terra Top Zender (FMSS)
-Robbe FMSS ontvanger
-2x Robbe Servo
-12V 7A accu
-6 volt motor (heeft hiervoor dienst gedaan in een sleper die 2x zo groot was, dus dat moet wel goed komen)
-Vaartregelaar

Inmiddels ben ik al druk bezig met de romp, en die vordert gestaag. Hier de tussenstand van vandaag:

SAM_1985.JPG

SAM_1988.JPG

SAM_1991.JPG

Er moeten nu nog 3 spanten aan de werf gelijmd worden en dan kan ik de romp gaan beplanken.

Groeten,

Jesse

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik u was.
Toch maar even een schuurpapiertje langs de bramen halen
Kon je wel eens last van krijgen :yes: :yes: :yes:
mvg
Frederik :D

Da's wel een goeie. Bij de meeste heb ik het ook wel gedaan, maar blijkbaar ben ik er een paar vergeten :(.

Bedankt! ;)

en de spanten afvlakken dat ze in de ronding van je huid mee lopen dit om knikken van de huid tegen te gaan en zo hebben de latjes ook nog een groter oppervlak tegen de spanten

Heren (misschien ook dames hier?),

Vanwege werk, vriendin, vakantie in het buitenland, projecten, toetsen en andere lastige zaken op school heb ik al maanden niets meer aan m'n romp kunnen doen. Ik hoop deze week weer wat te kunnen gaan doen.

Vandaag ga ik eerst de hobbyruimte even opruimen zodat ik weer wat kán doen. En om het posten te vergemakkelijken voor mij heb ik gisteren een nieuwe Ipod Touch besteld. (Tja, ik had tóch een reden nodig!)

Tot (zeer) binnenkort dus!

Jesse

hallo

niet vergeten de latjes onderling in de lengte ook te verlijmen anders krijg je een probleem met het schuren later

gr raf

Kleine update:

Vandaag weer wat beplanking gedaan, geschuurd (waar het al kon) en ruw geplamuurd (idem). Verder kan ik er weinig over zeggen, behalve dat het een geweldige ervaring is om je eerste rompje te zien groeien! :D

Hier staat de epoxy al te wachten op de romp ;). Het Keper-weefsel moet ik nog kopen. Evenals de gelcoat.
SAM_3723.JPG

Tijdens de bouw:
SAM_3721.JPG

Haar huidige staat:
SAM_3729.JPG

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Houd er a.u.b. wel rekening mee dat dit mijn eerste romp is ;)

Groeten,

Jesse

Laatst bewerkt:
Dank je wel Coen!

"De kop en de kont" ga ik maken uit blokjes vurenhout, die ik ga zagen, schaven, vijlen en schuren tot ze de juiste vorm hebben. Omdat dit toch maar een mal is voor het weefsel maakt het niet heel veel uit.

Vandaag heb ik wel geschuurd en geplamuurd, maar niet aan de romp. Ondertussen zit ik samen met mijn vader midden in de verbouwing van onze werkplaats (niet specifiek voor modelbouw) dus daar gaat ook nog al wat tijd in zitten. Maar als dat klaar is kunnen we (samen) gaan sparen voor een draai- en freesbank. Hij weet hoe je er mee moet werken en gaat me dat bijbrengen als we we ze hebben, wat overigens nog wel ong. een jaar (of meer) kan gaan duren.

Wel heb ik vandaag nog wel de resterende latjes voor het beplanken gezaagd. De zaagmachine stond toch buiten...

Groeten,

Jesse

Groeten

Back