[Bouwverslag] Robbe Charter met Magnum 36XL

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door PH-TVS, 17 jan 2009.

  1. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Hier dan alsnog de beloofde foto. Waar je de gaten maakt komt niet zo precies.
    Zolang ze maar op gelijke hoogte zitten en binnen de romp vallen ;)

    Ik ga nog wel buisjes (plastic of carbon) in de gaten lijmen. Het balsa is op die plek maar
    1,5mm dik dus erg fragiel..

    [​IMG]
     
  2. matzes

    matzes Guest

    Okey,
    weet ik genoeg komt dus niet zo heel precies.
    kan ik weer verder.! bedankt.
     
  3. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Graag gedaan!:)

    Groet,
    Theo
     
  4. HAN99

    HAN99

    Lid geworden:
    15 dec 2009
    Berichten:
    153
    Locatie:
    Almelo
    Bouwtekening vleugel robbe charter

    Goedenavond,

    Kun je mij zeggen hoe groot de afstand moet zijn tussen de rand van de vleugel en de plaats waar ik het blokje van 8 cm moet neerzetten om zo de goede V vorm te krijgen.
    Heb een bouwdoos gekocht op marktplaats maar de tekening van de vleugel ontbreekt

    Met gezonde groet

    Han Daniels
     
  5. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Hallo Han,

    Ik weet dat niet zo uit mijn hoofd dus ik ga morgen even op de tekening kijken voor je.
    Ik laat het nog even weten.

    Groet,
    Theo
     
  6. HAN99

    HAN99

    Lid geworden:
    15 dec 2009
    Berichten:
    153
    Locatie:
    Almelo
    Goedemorgen Theo,

    Heb jij nog tijd gehad om voor mij te kijken voor de gevraagde afstand
     
  7. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer

    Hallo,

    Ik heb even gekeken voor je...

    Vanaf de rand van de vleugel tot aan de achterkant van het plaatje is exact 70 mm.

    Ik heb even een paar foto's gemaakt van de tekening:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik hoop dat je eruit komt zo? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

    Succes met de bouw!

    Groet,
    Theo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  8. HAN99

    HAN99

    Lid geworden:
    15 dec 2009
    Berichten:
    153
    Locatie:
    Almelo
    Goedenavond Theo,

    Wil je mij even een mailtje sturen met je telefoonnummer dan kan ik contact met je opnemen want ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen.

    Alvast bedankt
     
  9. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    maar gelijk even je mooie draatje van je chartertje omhoog gehaald:D erg fijn kisje ik vlieg hem zelf ook maar wel elektro erg goede trainer:yes:

    mvgr johan snijders
     
  10. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Ik schaam me diep dat ik dit draadje niet bijgehouden heb. Ik zal eens gaan zoeken naar wat ik nog aan foto's heb van de verdere bouw van de Charter.

    Ondertussen is de Charter bijna klaar om in de folie gezet te worden. Eerst nog wat plamuur en schuurwerk...

    Ik twijfel eraan of ik de bijgeleverde Magnum erop ga zetten of dat ik toch het pad van de elektro motoren ga bewandelen met deze trainer...

    Groet,
    Theo
     
  11. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Helaas zijn de foto's van de verdere bouw verloren gegaan door een defecte camera :-(

    Maar we gaan gewoon verder waar ik gebleven ben :cool:

    Vandaag begonnen met de folie...

    [​IMG]

    Ik heb de onderkant van de romp (omdat er een knik in zit) in 2 stukken gedaan. Achteraf gezien was dit niet nodig geweest.
    In 1 stuk was mooier geweest...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het valt me erg tegen dat je elke putje en krasje door de folie heen ziet...

    [​IMG]

    Bij de raampjes moest ik de folie stukjes inknippen om de bocht om te kunnen met de folie. Hier ging iets mis waardoor er een klein schuurtje in de folie zit :-(

    [​IMG]

    Folieen zal nooit mijn favoriete hobby worden ben ik bang. Wat een rot klus! Ben niet helemaal tevreden ermee, maar het moet maar. Het is ten slotte een trainer ;-)

    Groet,
    Theo
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  12. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik vind het folien juist altijt het mooiste werkje theo en doe dat ook erg graag:yes: daar neem ik ook altijd flink de tijd voor, en als dr n rimpeltje of bultje kuiltje in zit trek ik het er even vrolijk weer vanaf (echt n pietje precies) want ik houd nou eenmaal van perfektie:yes: dat maakt je toestel echt af hhhmmmmmmmmmm wel n erg bekende kleuren stelling half rood half wit:yes:je ziet hem zo wel goed met deze kleuren:wink:

    mvgr johan snijders
     
  13. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Hoi Johan,

    Ik ben er ook behoorlijk lang mee bezig geweest om het zo te krijgen als het nu is. Het is gewoon jammer van dat scheurtje bij het raam. Was al een keer opnieuw begonnen en op het laatste trok ik dat scheurtje erin. Dus ik laat het maar even zo. Folie is niet goedkoop :-(

    Daarnaast krijg ik de neus niet goed in de folie.
    Ik heb de neus in de g4 lak gezet en om een of andere reden plakt de folie niet goed op die lak.

    De kleur is ook zo gekozen dat het model goed zichtbaar is, maar ik maar er nog wel iets speciaals van (hij is nog niet klaar) ;-)
    De vleugel wordt bovenkant wit en onderkant rood. Met nog wat extra's...

    Ik heb er wel veel van geleerd, weet wat ik de volgende keer anders ga doen. Mocht de Charter heel blijven, dat is altijd maar afwachten bij een trainer,
    dan haal ik de folie eraf en begin opnieuw. Eerst maar eens goed ermee leren vliegen!

    Heb gisteren de romp ook aan de andere kant in de folie gezet, en dat is al veel beter gelukt. Ook de bovenkant is goed gelukt.

    Groet,
    Theo
     
  14. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    aldoende leert men theo:yes:komt helemaal goed met je charter:yes: overigens kun je over g4 niet goed folien je kunt beter eerst folien en daarna het motercompartiment g4ren:wink:

    mvgr johan snijders
     
  15. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Ah, vandaar.. pfffffffffffff had ik dat geweten...

    Ik dacht slim te zijn door de hele neus in de G4 te zetten (binnen -en buitenkant) Dacht dat dringt er geen methanol door tussen de folie/hout en voorkom ik later problemen.

    Heb nu het plan om de voorkant van het neusje gewoon even wit te spuiten. Aangezien er nogal wat rondingen en hoekjes in zitten en omdat de folie toch al niet zo goed plakt op G4, lijkt het mij beter om dat stukje wit te spuiten met een spuitbusje van de Action. Dan nog een keertje G4 over de lak om het bestand te maken tegen de methanol.

    Of is dat geen goed idee?

    Groet,
    Theo
     
  16. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.322
    Locatie:
    Den Haag
    Ziet er mooi uit! Lijkt niet een beetje op die van mij, ha ha. Succes verder,

    Freek
     
  17. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    jou idee zou meschien ook kunnen heb die zelf nooit toegepast:nooo: je kunt dan beter 2 componentenlak gebruiken die zijn branstof vast:yes: action zal wel goedkoper zijn schat ik:D en dan even met airbruch als je die hebt, of met n spuitbusje!! hier in uden maken ze die zo voor je in spuitbus in alle kleuren:yes: wel moet je deze spuitbus binnen n week verwerken (zeggen ze) ik heb er n half jaar mee gedaan:D even netjes de naad van folie naar hout wegplamuren en daarna strak schuren:yes: daarna n motip filler dr op en dan glad afwerken, daarna afplakken en keurig wit spuiten en klaar is theo :lol:

    mvgr johan snijders
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  18. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Bedankt voor de tip Johan :thumbsup:

    Daar heb ik iets aan. Wist niet dat er 2 componentenlak in spuitbussen te koop waren.. Toch eens ff langs de bouwmarkt van de week.

    Dat mijn Charter op die van jou lijkt is maar tijdelijk ;-) Vindt die van jou trouwens erg mooi geworden!!

    Ik ga er nog wat verder aan werken. Hoop dat het gaat lukken allemaal...

    Maar belangrijkste is dat ik binnenkort ermee kan gaan vliegen!

    Groet,
    Theo
     
  19. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    in de bouwmarkt hebben ze dat niet theo:nooo: ik ga altijd naar auto speciaal uden, die maakt lakken voor de autoschade branche en particuliere gebruikers:yes: in de bouwmarkt hebben ze meschien alleen de filler:yes:


    mvgr johan snijders
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Juist omgekeert , :rolling: je krijgt er oracover bijna niet meer van af .

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina