Bouwverslag Robbe Charter

Dat vind ik een vrij boude uitspraak Erik.
Jij kunt niet zien hoe pimiboj bouwt en ik neem aan dat je het niet op geweten wilt hebben dat zijn charter straks in de kreukels ligt omdat zijn vleugel het begaf omdat die te ver doorboog.

Ik heb zojuist de tekening die ik hier heb van de Charter, nagekeken en tussen spanten F2 en F3 zit het wel en verder niet. Het gaat om een tekening die in 2007 getekend is.
Kennelijk vonden de ontwerpers van Robbe dat niet meer nodig en daar heb ik wel vertrouwen in.

Ik vlieg nu twee jaar met dit model en niet altijd even rustig, toch is de vleugel nog in 1 stuk, ja iedere vleugel kun je kapot vliegen maar dat zal in dit geval naar mijn mening niet aan het ontwerp van de Charter liggen.

Als iemand meer zekerheid in wil bouwen moet hij dat vooral doen, daar heb ik geen moeite mee hoor :D

Goed bezig hoor, ga zo door, maar waar ik wel benieuwd naar ben, ik zie dat er licht onder je motorschot doorschijnt... heb je die misschien ondersteboven ingelijmd of op een andere manier verkeerd gemonteerd?

Goed bezig hoor, ga zo door, maar waar ik wel benieuwd naar ben, ik zie dat er licht onder je motorschot doorschijnt... heb je die misschien ondersteboven ingelijmd of op een andere manier verkeerd gemonteerd?

Dat komt doordat de onderste beplanking los is geschoten op die plek, dit moet ik nog een keer stevig vastlijmen met epoxy of zo.

Pim

Laatst bewerkt:
Dat heb ik niet eerder gehoord/gelezen, maar zou wellicht ook een manier kunnen zijn om wing-flutter tegen te gaan d.m.v. torsie: bij omhoog gaan verminderd de instelhoek, bij omlaag gaan vergroot de instelhoek.

Deze winter een charter opgeknapt voor mijn zoon.
Hij wou hem graag in KLM kleuren.
Leuke kist om te maken.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Stan gefeliciteerd!
We hebben vandaag met z'n allen naar je KLM Charter gekeken.

115062011172243.jpg

Vliegt goed, veel oefenen dan heb je snel je brevet.

Johannes

Toevallig vandaag weer aan mijn charter gewerkt.
Eerst naar hobby-in wat klein spul halen.
En verder de vleugel af gemaakt. Wat servo uit een ander vliegtuig gehaalt. En de motor besteld het is een 8,5 cc 4 takt van ASP, is een beetje overkill maar dan hoef ik niet op vol gas te vliegen. En het was niet zo'n hele dure motor.
Ik plaats later nog wel wat foto's.

Back