bouwverslag robbe neptun

Tim,

dhr. van Gent's assen misschien uitgesloten, maar normaal gesproken moet je de assen regelmatig smeren.

VrGr,

Theo

Een gaatje boren in de schroefaskoker (heel netjes en voorzichtig), vervolgens maak je een messingbuisje op maat. Deze soldeer je op de schroefaskoker, en dan kan je door dat buisje met een spuitje ofzo smeren.

Een bezoekje aan de modelbouwwinkel kan misschien ook wel een plastic smeer buisje opleveren. Deze kun je op de schroefaskoker schroeven(ik weet dat graupner ze heeft).

Gr robin

Hallo,

Ik heb gister er een van mijn neef gehad want die bouwde ook modelbouwboten en die had hij nog liggen. Maar kom er net achter dat de schroefas gat te laag zit.:( Dus ik ga binnenkort ff naar een modelbouwer toe en die gaat me helpen;)

tim

Hallo,

Eindelijk weer een update:D Heb vandaag met een vriend de elektronica gedaan. Had gister avond op de nzh hobby club de motor spant gelijmd. Vanavond ga ik ff het spantje van hout waar de elektronica op rust schilderen. En binnen kort ga ik alle elektronica er in zetten. En dan een proefvaart.

tim

Hallo,

Heb weer een hoop gedaan! Heb laatst alle elektronica er ingezet en alles werkt alleen mijn schroef loopt niet vrij als ik de straalbuis naar links draai. En in mijn kettingkast tussen de moter en de schroefas hoor ik een getik als ik heb achter uit laat draaien. Wat is het probleem:confused: binnenkort ga ik proefvaren in bad. Dit was het weer.

tim

Tim

Als de schroef niet precies op de zelfde hoogte zit als het draaipunt van de straalbuis loopt hij altijd aan, dus hart schroef is hart draaipunt straalbuis.
groeten
Hawser

Hallo,

Heb vandaag gevaren met mijn robbe neptun en alles ging goed. Hij vaart op goede snelheid gaat niet super hard. Maar op het eind ging me koppeling kapot:( ik had die koppeling bij de doos gekregen en het was zo´n koppeling dat je zelf in elkaar moet zetten. Geen goede kwaliteit dus.Binnenkort weer ff varen en foto´s volgen nog.

tim

Geen goede koppeling of niet goed geplaatst? Ik heb ook die koppeling gebruikt die erbij werd geleverd. Nooit geen problemen mee gehad.

Heb je een foto ervan? misschien wordt het probleem dan duidelijk.

Gr robin

slepen robbe neptun

Hoi Bart,

Ik had vorige week een bak van 2 meter gesleept bij vaargroep hoofddorp. Had afgelopen weekend jou bart gesleept op een vlot. Hij reageert prettig en nog geen problemen met het slepen gehad.:) Ik ga binnenkort weer verder met bouwen maar eerst nog ff de pww afmaken.

tim

Hallo,

Het was een lange tijd stil rond de neptun. Heb met bart cornet mijn schroeven wat afgetopt en nu raken ze niet meer de straalbuis. Heb ook de reling gesoldeerd en heb de opbouw gemaakt. Moet nu alleen nog de schoorsteen en de mast plaatsen en dan kan ik schilderen! foto´s volgen vananvond.

tim

Hoi bart,

Heb de laatste tijd veel gebouwd aan de denemarken maar ik heb de mast al af en ga binnenkort de schoorsteen afmaken en dan kan ik verfen.

tim

Hoi bart,

Heb laatst bijna alle plamuur er af geschuurd en de lijm er af gehaald.
De foto´s zijn van een tijdje geleden. ik ga volgende week verder want ik heb het nu druk met school.

tim

Hallo,

Laatst de aansluiting gemaakt en een spuit op de opbouw gemaakt. Ben nu bezig met de schoorsteen die is al bijna af. dan de romp netjes maken voor de verf en hij is klaar. Foto´s volgen snel.

tim

Back