Hoi!
Hierbij het voorstel rondje:
Ik ben Remco, 28 jaar (althans, vanaf aanstaande vrijdag) en woon in Breda.
Ben al mijn hele leven aan het modelbouwen. Begonnen met kleine statische vliegtuigjes en bootjes (vooral mijn moeder vond al dat kleine grut erg prettig om af te stoffen
)
Uiteindelijk een RC boot gekocht omdat mijn vader al een vloot had liggen. Hij heeft op dit ogenblik de Smit Rotterdam van BillingBoats en de Norderney van Robbe (inclusief het kleine rode monster achterop)
Ik was dus besmet en heb de Robbe Dolly gekocht als beginnersding.
Vaart prima, ziet er niet uit, maar was een goed leerproces.
Hierna heb ik de San Diego gekocht. Ik ben er mee begonnen, maar ben helaas tegen mijn inmiddels vrouw aangelopen. Die wist de aandacht dusdanig op te eisen dat de bootjes stof konden happen
Ok, verder met de orde het forum.
Even een kleine repost vanuit het verf-deel:
Omdat ik het wel leuk vind om mijn belevenissen op te notuleren heb ik bij deze een bouw-topic geopend.
Ik zal vanavond een paar foto's plaatsen hoe ze er nu bij ligt. (in veeeel stukjes)
Uiteraard zijn tips over bovenstaande welkom
Hierbij het voorstel rondje:
Ik ben Remco, 28 jaar (althans, vanaf aanstaande vrijdag) en woon in Breda.
Ben al mijn hele leven aan het modelbouwen. Begonnen met kleine statische vliegtuigjes en bootjes (vooral mijn moeder vond al dat kleine grut erg prettig om af te stoffen

Uiteindelijk een RC boot gekocht omdat mijn vader al een vloot had liggen. Hij heeft op dit ogenblik de Smit Rotterdam van BillingBoats en de Norderney van Robbe (inclusief het kleine rode monster achterop)
Ik was dus besmet en heb de Robbe Dolly gekocht als beginnersding.
Vaart prima, ziet er niet uit, maar was een goed leerproces.
Hierna heb ik de San Diego gekocht. Ik ben er mee begonnen, maar ben helaas tegen mijn inmiddels vrouw aangelopen. Die wist de aandacht dusdanig op te eisen dat de bootjes stof konden happen

Ok, verder met de orde het forum.
Even een kleine repost vanuit het verf-deel:
Inmiddels heb ik een kleuren schema gezien op een San Diego die op dit ogenblik te koop staat op Marktplaats. Ik vind die kleuren erg mooi staan op de boot, dus de kans dat die het word is groot.Na een jaar of 8 stil op een plank te hebben gelegen, heb ik mijn Robbe San Diego maar weer in de werf gelegd :wink:
Na een grondige reiniging en inspectie ben ik niet gelukkig met de huidige laklaag van de romp. Zodoende wil ik het hele ding opnieuw lakken.
Nu weet ik echter niet meer welk merk verf ik in die tijd heb gebruikt. Wel kan ik me herinneren dat ik wat problemen heb gehad met afbladderende lagen.
Dit wil ik deze keer voorkomen uiteraard.
Ik ben al begonnen met het schuren van de romp en ben wat aan het googlen op verf soorten.
Ik zat te denken om de romp eerst helemaal glad te schuren met diverse soorten schuurpapier zodat de meeste oude verf eraf is, en dat hij weer mooi glad is.
Hierna wilde ik deze Motip hechtprimer erop spuiten. Als lak wilde ik deze Motip hooglans lak erop zetten. Uiteraard in een aantal lagen naargelang het nodig is. Ik wilde het afwerken door een laag van deze Motip blanke lak erop spuiten om de witte laag te verstevigen.
Is dit een goed stappen plan, of mis ik iets?
En wat zijn de kansen dat dit gaat bladderen?
Omdat ik het wel leuk vind om mijn belevenissen op te notuleren heb ik bij deze een bouw-topic geopend.
Ik zal vanavond een paar foto's plaatsen hoe ze er nu bij ligt. (in veeeel stukjes)
Uiteraard zijn tips over bovenstaande welkom

Laatst bewerkt: