bouwverslag: RPA 11, havendienst rotterdam

rpa 11

bedankt voor jullie begrip iedereen maakt zn eigen fouten

ik had mn romp mee gegeven aan een collega modelbouwer die zou hem gaan polyesteren maar is nog even uitgesteld ik heb inderdaad de kont gesloopt en ga daar een balk balsa inzetten ik heb mn kop verstevigd door er een betere huid overheen te plakken en tussen de spanten heb ik balkjes gezet en de ruimte die tussen de latjes zit moest ik opvullen door de romp in te smeren met hout lijm met zaagsel een hoop onnodig werk achteraf maar hoe eigenwijs ik ook ben hou ik de moed erin en ga lekker door met knutselen

groetjes wesley

Fouten

Iedereen heeft recht op zijn eigen "learning curve" Ik heb heel wat rompen en opbouwen in de grijze zak gestopt. Misschien is het nu niet nodig want je pikt de aanbevelingen op. Wij zijn geneigd de lat al direct hoog te legen maar ik kan je verzekeren..straks doe je het zelf.
Succes
Hawser

door toch hier en daar wat advies op te volgen moeten we er wel komen als het goed is ik heb wel het idee dat de romp echt het moeilijkste deel is om te fabriceren en zal het in het vervolg zeker anders doen :p

door toch hier en daar wat advies op te volgen moeten we er wel komen als het goed is ik heb wel het idee dat de romp echt het moeilijkste deel is om te fabriceren en zal het in het vervolg zeker anders doen :p

Haha de rest is veel vierkant Wesley, ik wens je veel succes! En als je je best doet moet je een heel eind komen:D

zo vandaag weer even verder gegaan met de romp
ik ben bezig om de spleten op te vullen met een prutje van houtlijm met zaagsel en ik moet zeggen dat het echt super goed werkt zo goed dat ik heel de romp insmeer om hem mooi strak te maken en dakijk niet meer zoveel hoef te plamuren foto`s komen eraan

groetjes wesley

afgelopen tijd heb ik weer gewerkt aan mijn romp alle spleten zijn opgevuld tussen de spanten verstevigd en de romp recht getrokken ook heb ik het dek er voledig opgelegd en vannavond heeft iemand van de club mijn romp megenomen om nog even na te kijken en donderdag in de polyester te zetten
vanaf dan schijnt het makkelijker te worden hahaha
na de polyester volgen de foto`s

groetjes wesley

ja ik zal best wel efee moeten schuren en plamuren ja maja het ziet er al een heel stuk beter uit dan de (chineese mand) op de 1e foto`s haha
voorlopig ben ik trots op het resultaat tot nu toe

groetjes uit rotterdam:p

stuurhut

hey allemaal gister ben ik even aan het knutselen geweest met de stuurhut ik heb alles uitgeknipt op karton en ben een beetje gaan klooien om de stuurhut in model te krijgen hebben jullie nog tips voor mij
moet de sthut ook van hout of niet (voor het gewicht)

groetjes wesley

hallo w.bekker

het is net of er links onder een slag in de romp zit. hoort dat zo of is het.
gezichts bedrog?

ziet er verders wel strak uit kerel. ga zo door zal ik zeggen.

gr willem

hallo w.bekker

het is net of er links onder een slag in de romp zit. hoort dat zo of is het.
gezichts bedrog?

ziet er verders wel strak uit kerel. ga zo door zal ik zeggen.

gr willem

nee dat is weldegelijk gezichts bedrog ik stond namelijk binnen toen ik de foto maakte en de boot lag op het balkon omdat die plamuur zo stinkt haha

mooie sleper

Hallo Wesley.

Ik heb laatst even je verslag gelezen van je nieuwe boot, en eerlijk, gaat er prima uit zien.
Ben nu toch wel benieuwd hoe ver je nu bent.
Ik neem aan dat je nog steeds druk aan het bouwen bent.
En velen hier zitten nu echt op nieuwe foto's te wachten.Je hebt de smaak nu echt wel te pakken en trek ja van alle "" complimenten"" maar niks aan.
Toen ik 35 jaar geleden mijn eerste slepertje van af tekening ging bouwen wil je echt niet weten hoe het er uit zag, het was net een golfslagbad, in vergelijk is die van jou echt al een juweeltje.

Dus Wesley FOTO'S

Groet Paul UK-104

Back