Bouwverslag Scania R620

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door eddepet156, 24 mei 2009.

  1. :D:D Volgens mij is hij niet eetbaar maar ik denk dat hij goed zal roken.
     
  2. Vandaag op jacht gegaan naar een mooie kleur die in mijn ogen goed bij de auto past.Het wordt geen bestaande firma maar een kleur en auto naar eigen inzicht zoals ik die zelf best zou willen kopen.
    Dat is toch moeilijker als dat ik dacht.Wordt het een standaard kleur of een metalic?2 kleuren of 1 kleur? Ik heb een hele tijd bij diverse bouwmarkten rondgelopen op de verfafdeling maar ik vond niet de juiste kleur of kleuren waar ik warm van werd.
    Na het middageten maar naar het centrum gefietst en naar de hobbyafdeling van onze plaatselijke speelgoedboer.Ik heb de kleurentabel erbij gepakt en met de cabine erbij op de toonbank op mijn gemak de kleuren bekeken (tot ergenis van sommige klanten) en een voorstelling gemaakt hoe het zou worden.Uiteindelijk kwam ik de kleur tegen waar ik gelijk enthousiast van was.Het is een spuitbusje van Tamiya de TS18 oftewel rood metalic.Het is niet de goedkoopste manier,bijna 8 euro voor een spuitbusje,maar deze kleur gaat het toch echt worden.

    Zonder flits
    [​IMG]

    Met flits
    [​IMG]

    Nu twijfel ik alleen nog of ik er blanke lak over spuit of dat ik hem zo ga polijsten.
    Morgen schroef ik hem er even op voor een foto zodat je een idee krijgt hou het wordt.
     
  3. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Eddie,
    mooie kleur. Vind de kleur zonder flits het mooiste, dan is die echt diep rood.

    Weet trouwens hoe moeilijk het is om een truck naar eigen inzicht te spuit. Heb probleem zelf op dit moment ook.;)


    Als je het niet erg vindt om wat extra werk te doen, zou ik je toch aanraden om blanke lak te gebruiken.
    Dan zijn licht beschadiging veel makkelijker weer weg te werken als deze zich voor doen.
    Die kleine beschadigingen komen gegarandeerd een keer. Hoe voorzichtje je ook werkt, een krasje is zo gemaakt. Heb dat al ervaren met mijn eigen truck in aanbouw.
    Ik gebruik ook blanke lak bij de afwerking en kan dan eenvoudig de eventeel ontstane krasjes weer weg werken.

    Ben heel benieuwd naar het eind resultaat.
     
  4. Zolang het geen overbodig werk is vind ik extra werk helemaal niet erg :D

    En wat de blanke lak in samenwerking met krasjes betreft heb je helemaal gelijk.Ik hoop dat morgen even de zon wil schijnen zodat de werkelijke kleur goed tot zijn recht komt,met flits is toch heel anders.
     
  5. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    een metalic zal men om een mooie gevulde laag te krijgen overspuiten met blanke lak.
    vr.gr.adrie[​IMG]
    heb zelf diverse modellen met metalic gespoten,maar ook enkele bij een autospuiterij maar altijd overgespoten met blanke lak.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  6. Vandaag op advies de rest in elkaar geschroefd om te kijken of alles goed past en netjes zit.En dat zit het :D Ik ga alleen iets verzinnen voor dat asje wat in de cabine zit om hem niet te ver te laten kantelen want dat is echt geen gezicht.Ik dacht zelf aan een cilindertje.
    Maar zo'n truck is eigenlijk wel groter als dat ik verwacht had:yes:maar wel heel mooi.
    Morgen even bij daglicht een fototje maken en dan de cabine weer uit elkaar halen om hem te schuren en te spuiten.En dan ga ik gelijk aan de inrichting beginnen.De spatborden achter mogen ook weer los want die blijven niet zwart.

    Al met al viel het allemaal niet tegen tot nu toe maar de electronica is weer een heel ander verhaal want daar heb ik totaal geen verstand van.Daar moet ik toch echt even een paar dagen dit forum voor uitpluizen op zoek naar informatie hoe je dingen aan moet sluiten.Maar ook dat gaat in de toekomst zeker goed komen.
     
  7. De boloofde plaatjes.

    De rode kleur vind ik prachtig.Er moet nog wel blanke lak overheen maar de binnenkant moet nog in de kleur gezet worden.
    [​IMG]

    En zo ziet hij er uit als hij gebouwd is zoals hij in de doos zit.Ik heb hem er eigenlijk bijgezet omdat ik de foto op zich heel erg mooi vindt.
    [​IMG]
     
  8. erik v8

    erik v8 Guest

    hee

    mooie scania.
    de rode kleur staat em erg goed.
    netjes gebouwt.

    groetjes erik:cool:
     
  9. TAZ.

    TAZ.

    Lid geworden:
    13 okt 2008
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Fryslân
    :thumbsup: kleurkeuze.

    Dit is het rood wat ik ook voor mijn 4x2 R470 in gedachte heb.
     
  10. Is een mooie kleur he?Ik heb al wel te horen gekregen dat het enige tijd kan duren voordet hij weer een voorraad heb in de winkel.Komt omdat er problemen schijnen te zijn met de importeur.Ik kan ze altijd nog in Duitsland of Belgie halen.Is voor mij maar een klein stukje ;)
     
  11. TAZ.

    TAZ.

    Lid geworden:
    13 okt 2008
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Fryslân
    [​IMG] en het is ook de kleur van mijn personenauto.

    Voor de spuitbus met verf ben ik van plan om gewoon bij de plaatselijke automaterialen zaak te gaan kijken naar een bus met autolak.
     
  12. Ik dacht een redelijke orginele kleur te hebben,en wat kom ik tegen op internet..........................................................

    [​IMG]

    Nu weet ik gelijk hoe de mijne er uit moet komen te zien :D
     
  13. Robbert Nijholt

    Robbert Nijholt

    Lid geworden:
    14 okt 2008
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Mildam, Friesland
    Mocht je vragen hebben omtrend de hierboven afgebeelde auto dan kun je de eigenaars eventueel mailen! (Frank & Kitty bijnaam SJOEKE)



    Tevens houden zij ook een weblog bij van het dagelijkse leven.
    Kitty’ s weblog

    En terugkomend op je bouw project, SUPER !! word zekers een mooie truck hoor :)

    Mvg,
    Robbert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2009
  14. Dank je wel Robbert.En dat vaantje wat bij hun voor de raam hangt,hangt er bij mij ook voor:D
    Toen ik hem gespoten had kwam de kleur mij bekend voor(na een bak koffie).
    Op de kleurentabel was de kleur een stuk lichter dus dit verbaasde mij wel een beetje.
     
  15. Robbert Nijholt

    Robbert Nijholt

    Lid geworden:
    14 okt 2008
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Mildam, Friesland
    Persoonlijk vind ik het een zeer mooie kleur hoor ! en ik kan je melden dat de auto in het echt dan ook zeer goed opvalt ondanks dat het geen flitsende kleuren zijn.


    En het vaantje komt er dus ook voor te hangen! Die moet dan ook precies zo worden als het origineel toch ? het is namelijk een vaantje van het CF (chauffeurs Forum)
    [​IMG]


    Ik ben zeer nieuwschierig naar het resultaat !

    Mvg,
    Robbert
     
  16. erik v8

    erik v8 Guest

    hee

    mn vaders heeft ook deze kleur

    [​IMG]

    groetjes erik:cool:
     
  17. Dat is ook een mooie Erik.Laat ik nu bijna het zelfde kenteken hebben:-D BT-NS-23
     
  18. Vandaag weer wat onderdelen in de kleur gespoten :D Er zit wel een hoop werk in hoor maar beter dat dan dat ik er een rommeltje van maak.Het is niet zo strak als dat ik hier allemaal voorbij zie komen maar het valt ook absoluut niet tegen.Als het droog is en weer op de juiste plek is gemonteerd zal ik weer even foto's maken.
     
  19. En weer even de beloofde foto's.Ikzelf vindt het tot nu toe een zeer geslaagd model.Op de cabine na is het spuitwerk gedaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Wow, dat is even een mooie kleur geworden. :banana::banana::banana:

    Past ook bijzonder goed bij het model van de truck.

    Echt prima stukje werk. Ben benieuwd naar het totale plaatje van de truck.
     

Deel Deze Pagina