Bouwverslag schneider Piper pawnee

Goh, wat had ik een pesthekel aan die dingen, als we weer eens onze was groen gespikkeld van de waslijn konden halen.......................maar als model is't toch wel mooi!

Mees

Hij doet het

Was een prachtige dag vandaag :) Beetje warm.... maar goed.

Foto's maken we altijd na de maiden dus dit zegt genoeg ;)

IMG_3843.JPG

IMG_3847.JPG

Kist vliegt gewoon perfect. Volgas schiet hij snel en mooi recht weg. Hij zou wat neuslastig zijn dus iets up toen er snelheid inzat om te kijken wat hij deed maar hij vloog direct. Klom mooi recht weg. Handen van de knuppels en kaarsrecht. Heb geen trim aangeraakt ;) 1/2 gas mooie vliegsnelheid. Gas eraf en hij remt flink. Wordt mooi langzaam en me een beetje up komt hij langzaam binnen. Gaat iets zoeken dan dus wat te langzaam maar blijft perfect reageren. Niets meer aan doen ;)

Toen wat ruzie met accu's maar nog wel een 2e vlucht kunnen maken:

IMG_3850.JPG

IMG_3856.JPG

IMG_3860.JPG

IMG_3865.JPG

IMG_3870.JPG

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd !! wat een prachtig resultaat , hier kun je echt trots op zijn!!

Is er ook gefilmd ?

Mvg,

Bart

Herken ik hier nu het veld van Veendam, of zeg ik maar wat? :confused:

Niet op Stitswerd?

'If it looks right, it will fly right'.

Mooi hoor. :yes:

jan.

Hallo Jan.

Dit is niet het veld van Veendam maar Appingedam, daar heb ruimte en heel kort gras. Nu de C 123 klaar maken voor de maiden!

gr EJJK.

Hallo EJJK,
Ik heb alleen een tekening, deze is van de jaren 80 en heeft ooit in hobby bulletin gestaan.
Ben begonnen met de romp.
Nog een vraagje, motor spant staat bij mij recht. Hoe is dat bij jou i.v.m. motorkoppel. Ga vliegen met 45 of 62 cc.
Als je me een PB stuurt waar ik mijn tekeningen naar toekan mailen praat het zich misschien makkelijker.

gr. AJGM
Hallo ik zou graag de pawnee nog een keertje bouwen kun je mij helpen aan de tekening van de jaren 80. gjbroekhuizen@hotmail.com

Hallo G J.

De piper panwee van schneider wordt gebouwd zonder tekening, alleen een eenvoudige schets waar niets aanhebt als je niet de kit hebt.

vr gr EJJK.

Back