Pasqual
Forum veteraan
Vandaag eindelijk zover, op naar Zoetermeer(RC Pitstop) om de Schumacher Mission 2 Carbon aan te schaffen. Na even wezen rond kijken het chassis gekocht samen met een Dodge Stratus 2.0 Body. Heb verder nog geen electronica dat komt zo snel mogelijk eerst maar is gaan bouwen aan de auto om het chassis goed in elkaar te krijgen met de basis setup uit de handleiding.
:arrow: Spullen die er al zijn:
- Zender: Graupner XS-6
- Chassis: Schumacher Mission 2 Carbon
- Body: Protoform Dodge Stratus 2.0
:idea: Verdere benodigdheden die er gaan komen:
Zo snel mogelijk de volgende dingen aanschaffen zit alleen nog beetje te kijken naar welke servo ik wil nemen wil er namelijk geen 160 euro aan uitgeven voor een Kopropo ofzo, zit zelf meer aan een euro of 50 te denken. Het motor pinion weet ik ook nog niet welke ik moet hebben kan nergens de specs van de Element V2 vinden welke ratio's die het beste preseteert iemand daar een idee van welke het beste is voor die motor? Hier onder het lijstje met de spullen die ik zo snel mogelijk ga halen.
- Electronische regelaar: GM SX-9
- Stuurservo: Futuba S9451
- Motor: Team Orion Element V2 19Turns
- Motor Pinion: 28/95
- Accu's: Team Orion 2 GP3300 V–Max Plus Spec
- Banden: Take Off CS-27 met dish velgen
:!: Het bouwverslag:
Gisteravodn begonnen met de auto is toch nog aardig wat werk ben gister 3 uur bezig geweest en heb nog niet echt veel af en het lijkt ook nog steeds niet op een auto. We beginnen maar met de doos een mooi doos waar alles in losse onderdelen in zakjes is verpakt. Heb tijdje terug ook de M18 van XRay in elkaar gezet en dan zat echt alles in de zakjes dat je op een bladzijde nodig heb bij de Schumacher zijn er toch wat extra zakjes die je tijdens de stappen nodig heb. ZOals de kogellagers die met zijn alle in 1 zakje zijn gestopt.
De Schumacher Mission 2 Doos en de Mission nog compleet in onderdelen:
Om me maar netjes aan de handleiding te houden beginnen we met de servosaver van de auto. Eén nadeel van de handleiding de maten van de kogellagers zijn in Inches en dus beetje lastig vinden als je het in mm opmeet. Maar met een beetje passen en meten kom je er wel uit.
Servo saver:
Na de servosaver komt het vieze werk bij de Mission, de schokdempers. De dempers van de Mission verschillen aardig met het ontwerp van de dempers van de andere merken. Maar na een tijdje werk en kliederen is het toch eindelijk gelukt om de dempers netjes in elkaar te krijgen. Schumacher gebruikt een foam opvulling in de onderkant van de dempers om er voor te zorgen dat er geen lucht in de dempers komt moet je deze foampjes eerst in het schokdemperolie stoppen en dan pas in de demper zelf nou aardig klieder werkje dus. Daarna is het vrij simpel om hem in elkaar te zetten.
Alle dempers in één zakje. De Alu delen van de dempers en de dempers in elkaar:
:?: De eerste vraag:
Nu komt dan de eerste vraag aan jullie. Ik heb al een paar keer gelezen dat het verstandig is om de zijkanten van het Carbon in te smeren met secondelijm. Nu mijn vraag is dit verstandig om te doen en is er een manier om dit het makkelijkste te doen zodat niet heel je vinger en de boven en onderkant van de plaat onder de secondelijm komt te zitten?
Dat was het dan voorlopig even vanavond weer verder met de auto als ik een antwoord op me vraag heb gehad. Dus morgen meer foto's
:arrow: Spullen die er al zijn:
- Zender: Graupner XS-6
- Chassis: Schumacher Mission 2 Carbon
- Body: Protoform Dodge Stratus 2.0
:idea: Verdere benodigdheden die er gaan komen:
Zo snel mogelijk de volgende dingen aanschaffen zit alleen nog beetje te kijken naar welke servo ik wil nemen wil er namelijk geen 160 euro aan uitgeven voor een Kopropo ofzo, zit zelf meer aan een euro of 50 te denken. Het motor pinion weet ik ook nog niet welke ik moet hebben kan nergens de specs van de Element V2 vinden welke ratio's die het beste preseteert iemand daar een idee van welke het beste is voor die motor? Hier onder het lijstje met de spullen die ik zo snel mogelijk ga halen.
- Electronische regelaar: GM SX-9
- Stuurservo: Futuba S9451
- Motor: Team Orion Element V2 19Turns
- Motor Pinion: 28/95
- Accu's: Team Orion 2 GP3300 V–Max Plus Spec
- Banden: Take Off CS-27 met dish velgen
:!: Het bouwverslag:
Gisteravodn begonnen met de auto is toch nog aardig wat werk ben gister 3 uur bezig geweest en heb nog niet echt veel af en het lijkt ook nog steeds niet op een auto. We beginnen maar met de doos een mooi doos waar alles in losse onderdelen in zakjes is verpakt. Heb tijdje terug ook de M18 van XRay in elkaar gezet en dan zat echt alles in de zakjes dat je op een bladzijde nodig heb bij de Schumacher zijn er toch wat extra zakjes die je tijdens de stappen nodig heb. ZOals de kogellagers die met zijn alle in 1 zakje zijn gestopt.
De Schumacher Mission 2 Doos en de Mission nog compleet in onderdelen:


Om me maar netjes aan de handleiding te houden beginnen we met de servosaver van de auto. Eén nadeel van de handleiding de maten van de kogellagers zijn in Inches en dus beetje lastig vinden als je het in mm opmeet. Maar met een beetje passen en meten kom je er wel uit.
Servo saver:


Na de servosaver komt het vieze werk bij de Mission, de schokdempers. De dempers van de Mission verschillen aardig met het ontwerp van de dempers van de andere merken. Maar na een tijdje werk en kliederen is het toch eindelijk gelukt om de dempers netjes in elkaar te krijgen. Schumacher gebruikt een foam opvulling in de onderkant van de dempers om er voor te zorgen dat er geen lucht in de dempers komt moet je deze foampjes eerst in het schokdemperolie stoppen en dan pas in de demper zelf nou aardig klieder werkje dus. Daarna is het vrij simpel om hem in elkaar te zetten.
Alle dempers in één zakje. De Alu delen van de dempers en de dempers in elkaar:



:?: De eerste vraag:
Nu komt dan de eerste vraag aan jullie. Ik heb al een paar keer gelezen dat het verstandig is om de zijkanten van het Carbon in te smeren met secondelijm. Nu mijn vraag is dit verstandig om te doen en is er een manier om dit het makkelijkste te doen zodat niet heel je vinger en de boven en onderkant van de plaat onder de secondelijm komt te zitten?
Dat was het dan voorlopig even vanavond weer verder met de auto als ik een antwoord op me vraag heb gehad. Dus morgen meer foto's
