bouwverslag seamaster III, eigen ontwerp bootje.

He Robert,

Ik heb nu pas de foto`s gezien maar je weet dat ik op moment zeer druk heb met mijn bruiloft maar ik moet zeggen dat ziet er zeker heel mooie uit,knap gedaan hoor maar dat had ik je ook al verteld.

Ik ben heel benieuwd hoe dit op het water vaart en dan samen met de onderzeeer en mijn dolly varen,ik kijk er na uit.

Succes verder en tot gauw

Harrie68 zei:
Ik ben heel benieuwd hoe dit op het water vaart en dan samen met de onderzeeer en mijn dolly varen,ik kijk er na uit.
ik leg het bootje vanmiddag in een teiltje om te kijken of hij waterdicht is. dan kan ik ook direct kijken hoe diep hij ligt en zal even wat meer foto's maken.

ik heb net het bootje even in een teiltje achterthuis gehad, er zat "slechts" 1 klein lek achterin waar twee naden bij elkaar komen. ik heb dit even goed dichtgekit met mijn lijmpistool en nu is hij helemaal waterdicht. ik kan nu beginnen aan het weer inbouwen van de electronica, dat heb ik er allemaal afgehaald voor de eerste test.

foto's:

m5110001kp9.jpg

zo ligt het bootje in het water als er alleen een accu in ligt, ik denk eraan om 2 accu's parallel te schakelen omdat ik dan nog steeds 7.2 volt heb maar wel het mah verdubbel.
ps, let niet op de tekeningen op het teiltje :lol:

m5110002nl7.jpg

met alleen de accu's ligt de schroef al in het water, de boot is nog niet helemaal afgetrimd qua voorover\achterover hellen.

de eerste vaart staat gepland op a.s. zondag. dan ga ik even met harrie varen en kunnen we het mooi uitproberen. jij neemt de fotocamera mee harrie?? :D

He Robert,

Je gaat wel heel snel he,knap gedaan hoor. :worship: :worship: :worship:

En zeker neem ik de camera mee maar moet wel ff mijn trouw foto`s er halen maar dat goed wel goed.

tot zondag en als het mee zit gaan we naar vaargroep ekenstein.

tot later.

He robert,

Dat komt wel goed ik zal ook wat extra accu`s laden is goed dat je dat nog meld en mijn Abe staat al klaar alleen de accu`s nog

tot zondag

victorymarc zei:
Mooi gedaan robert, heel creatief opgelost zo met die voorkant. Dikke pluim voor de zelfbouw activiteiten.
oke, de eerste testvaart is dan eindelijk een feit. als eerste de boot maar eens in het water gelegd om te kijken hoe het bootje in het water lag. we waren uiteindelijk 8 accupacks nodig van 7.2 volt om het bootje op een goede diepte te krijgen. dus nu maar eens proberen te varen. nou, ik kan je vertellen dat dit geen succes was. het bootje had bijna geen kracht en ging luchthappen. voor mijn gevoel kreeg de schroef niet genoeg water aangevoerd voor de voortstuwing. ook trok het bootje heel erg naar links. later heb ik eens geprobeert om het bootje achteruit te varen, het enige wat het bootje deed was water over de rand van het bootje naar binnen gooien. er zat uiteindelijk slechts 1 klein lek in het botje. als harrie de filmpjes wil uploaden kunnen jullie zien hoe het ging.

de boot heb ik inmiddels alweer ontleed. ik heb alles eruit gehaald en de boot wat korter gemaakt. nu zit er een tunnel in voor de schroef, ik zit nu op school (tussenuur) en kan nu dus geen foto's upoaden maar die zal ik vanavond in dit draadje plaatsen. het wordt nu dus zoiets:

victorymarc zei:

verder blijf ik bij dezelfde setup van een speed 400 en 9 grams servo's. ik ben vanmiddag vroeg vrij dus heb ik alle tijd om met mijn bootje verder te gaan, ik denk dat ik vanavond maar eens een proefvaart ga meken.

Harrie68 zei:
Je gaat wel heel snel he,knap gedaan hoor. :worship: :worship: :worship:

En zeker neem ik de camera mee maar moet wel ff mijn trouw foto`s er halen maar dat goed wel goed.

@harrie:
kun jij vanavond?? zo ja, neem dolly maar mee om hem weer naar de kant te duwen :lol:

He Robert,

Hier het filmpje waar jij op zit te wachten sorry dat het zo lang heeft geduurd. :oops: :oops:

ik hoop dat het zo duidelijk is.

Nou tot gauw

Is dat full power?

Als dat het inderdaad is, zou er wel een wat zwaardere motor in kunnen. Het is er wel het bootje naar om lekker snel te varen.

Wim

Ik denk als die een zwaardere moter in legt,dat die niet veel sneller zal gaan. Omdat: als je goed naar dat schroefje kijk, steek die nog niet eens voor de helft onder de romp. Dus hoe meer power je erop gaat zetten, des te meer lucht dat die pakt. als je goed luistert hoor je de schroef lucht pakken. Want die schroef krijgt geen aanvoer van water. Dat denk ik. Maar ik kan het ook fout hebben.

wimg zei:
Is dat full power?

Als dat het inderdaad is, zou er wel een wat zwaardere motor in kunnen. Het is er wel het bootje naar om lekker snel te varen.
dit is 100% gas :lol:

we waren ook 9 accu's nodig totdat het bootje goed in het water lag. ik heb zoals gezegd al een tunnel ingebouwd en nu moet er alleen nog een roer op. ik kan vanavond verderbouwen en denk ik ook foto's posten :D daarna weer een nieuwe testvaart.

@harrie,
had je mijn mailtje nog ontvangen??

suc6 met je aanpassingen !
gaat idd helaas niet super snel ,maar dat komt vast goed !

mzzlss
erik

is het neit beter om zo'n schroeftunnel vloeiender in te bouwen ,i.p.v. zo hoekig ,misschien heb ik ongelijk hoor ,ik zie het wel meer ,maar mijn idee is toch de tunnel rond en langzaam er in laten lopen.

of maakt dit geen fuck uit ??

mzzls
erik

erik16v zei:
is het neit beter om zo'n schroeftunnel vloeiender in te bouwen ,i.p.v. zo hoekig ,misschien heb ik ongelijk hoor ,ik zie het wel meer ,maar mijn idee is toch de tunnel rond en langzaam er in laten lopen.
ja, maar deze romp wou ik toch al weggooien en een nieuwe bouwen maar ik wou het toch maar proberen met deze romp, weg gaat ie toch wel tenzij het goed werkt :D

aha dit was dus meer een proefmodelletje ???

en wat ga je als difinitief bouwen ?of niks?zou jammer zijn!

mzzlss
erik

erik16v zei:
aha dit was dus meer een proefmodelletje ???

en wat ga je als difinitief bouwen ? niks?zou jammer zijn!
ik ga van depron het model perfectioneren, en daarna ga ik hem uiteindelijk een keer bouwen van balsa

Back