Bouwverslag Serpent Cobra S811T Truggy

300 cps staat ook in op de serpent site hoor... Dus vrij logisch dat mensen dat er doen.

Maar ik vond het te slap voor achter.

Ik vul ze altijd tot de rand. Als je dan de shock dop er weer op draait kan er nooit veel lucht in zitten.

Fout, alleer eerst als je de demper vult moet je de zuiger op en neer bewegen om zeker te zijn dat er ook olie onder de zuiger zit. Hierdoor ontstaan luchtbellen in de olie en moet je de demper een tijd open laten staan of inderdaad vacuum trekken om dat lucht eruit te krijgen. Dan pas weet je zeker dat al het lucht eruit is.

Hehehehehe... Die onroaders zijn ook niks gewend he ?? ... :rolling:

Rondom 300 ?? Meestal ga je achter een klein stapje zwaarder om het gewicht van de motor een beetje te compenseren.

Die offroaders zijn niets gewend, vinden een onroad maar te snel... Zo kunnen we nog wel even door gaan.... ;)

Maar het lijkt mij dat je eerder de veer versteld of een dikkere type kiest om het gewicht op te vangen maar daartegen kan het best zo zijn dat er een zwaardere olie nodig is om te compenseren.
Overigens in de onroad is de auto achter ondanks de zwaardere motor ook lichter gedempt/geveerd. De langere achterveer tov. de korte voor en veelal 3 gaatjes in de achter zuiger tov de 2 in de voordemper maakt dat de demper lichter geveerd en gedempt bij een gelijke olie.

Hahahaha ... Is een geintje uit de tijd van z'n eerste truggycup wedstrijdje ;)
Moest sleutelen en was die lange schroeven niet gewend en lichtelijk in paniek....

Ennuhh ik vind niks te snel , 75 met een single speed buggy is ook al aardig op weg dacht ik zo ;) En heb ook nog wel wat onraod spul staan natuurlijk.

Voordeel van onroad is dat je geen sprongen/bulten/hobbels/kuilen hoeft te compenseren... En daar komt de wat dikkere olie en demping om de hoek kijken... Als je te licht gaat veren ligt je constant met je reet op de grond wat het rijgedrag geen goed doet.

Ja dat was bij een Truggy Cup wedstrijd in Zeeland, vergeet ik nooit weer. 5 minuten voor de start van mijn heat ... achterdiff opgerookt ... nieuwe diff lag klaar ... idd lichtelijke paniek ... maar plotseling kwam er iemand met een schroefboormachine en de juiste gereedschappen te hulp ... en ik stond nog op tijd aan de start ook ... dat was echt super Danny !!

Tja en aangezien het bouwen van de auto aangenomen werk was, heb ik die uiteraard conform de setup wensen van de eigenaar gebouwd.

Wellicht als er mee gereden wordt, moet er, mede afhankelijk van het circuit, nog wel het een en ander gewijzigd worden aan de setup, maar dat is niet zo´n punt, daar zijn onroaders wel aan gewend. ;)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawsma
Ik vul ze altijd tot de rand. Als je dan de shock dop er weer op draait kan er nooit veel lucht in zitten.

Fout, alleer eerst als je de demper vult moet je de zuiger op en neer bewegen om zeker te zijn dat er ook olie onder de zuiger zit. Hierdoor ontstaan luchtbellen in de olie en moet je de demper een tijd open laten staan of inderdaad vacuum trekken om dat lucht eruit te krijgen. Dan pas weet je zeker dat al het lucht eruit is.

@ Roelof:

Dit heb ik gedaan! Ik heb de korte versie getypt.

Hehehehehe... Die onroaders zijn ook niks gewend he ?? ... :rolling:

Rondom 300 ?? Meestal ga je achter een klein stapje zwaarder om het gewicht van de motor een beetje te compenseren.

Misschien is dat dan van vroegah ;)

In mijn Mugen MBX6T heb ik (en de meeste andere) voor 50cts / 5 wt dikker dan achter
Bij de D8T, zelfde verhaal.

Bij de fabriekssetups zie ik vooral voor -en achter dezelfde diktes voorbij komen, maar misschien is dit ook wel een stukje gemak van de fabrikant.

Bij de Mugen valt het wel mee, maar bij de Hotbodies D8T en ook bij de Serpent zie je ook steeds meer het gewicht (en ook de motor) naar voor geplaatst worden.

Hallo,

Zag dat RMCA een nieuwe start gaat maken, maar kan niet achterhalen waar de nieuwe baan komt... op de site staan 2 foto's en daarmee stopt alle info.

Max, dat klopt, er wordt door een aantal vrijwilligers druk gewerkt aan de nieuwe locatie. Als je meer info wil, gastrijden of lid worden, kun je het best een keertje langskomen bij AHT = Advanced Hobby Technics, Achter de Molen 8, Almelo.

Back