Bouwverslag SIG 1/6 Cub

Wow, ziet er indrukwekkend uit EJJK !!
Die instelbare stabylo-invalshoek is misschien wel wat te veel van het goede voor n eerste houtbouw project.
Heb je ook n foto van de ingerichte cabine, met de depron stoelen?
Ik ben nog wel op zoek naar ideeen om n ingerichte cabine te hebben en toch mn lipo etc. nog makkelijk te kunnen wisselen.

grtn,
Ivo

Hierbij nog enkele foto's van de stoelen, ze zijn niet 100% schaal maar het lijkt wel beter als een leeg interieur. Ze zijn van depron gemaakt.
Het zijn wel halve stoelen(onderstuk ontbreekt)en zijn uitneembaar i.v.m de accu bak, en werken tevens als klem voor de accu.
De klep heb ik open gebouwd i.v.m accu wisselen, het bovenste deel vast tegen de vleugel gemonteerd.
Vliegen en landen doet hij goed maar starten doet hij als een echte piper(gevoelig voor uitbreken).

piper%20008_jpg.jpg

piper%20009_jpg.jpg

piper%20028_jpg.jpg

piper%20021_jpg.jpg

Outrunner

Hoi Hubert,

hoe staat het met jouw project? Welke motor heb jij gekozen?

Ik ben bezig aan mijn 3e J3 van SIG, de eerste heb ik in 1980 gebouwd, destijds met een Super Tiger 7 cc. In `81 ben ik gestopt met vliegen, afgelopen jaar weer gestart en meteen weer een Piper gebouwd. Was het nog niet helemaal verleert :p. Electro was/is voor mij nog nieuw, heb mij laten adviseren door handelaar en heb deze voorzien van een Roxxie 4250/6 en passende ESC. was een rip uit mijn lijf. Vliegt fantastisch en veel vermogen. Voor de nieuwe Piper ben ik dus opzoek naar een goedkopere oplossing, vandaar mijn vraag welke motor en ESC heb jij gekozen?

Back