Al rondneuzend naar een wat groter bouwproject liep ik tegen een bouwverslag op van de SLINGSBY PETREL 1:3.5 van Chris Williams. Maar de randvoorwaarde die ik stel aan een model is dat hij voor mij vervoerbaar moest zijn en de romp schaal 1:3.5 past niet in m'n auto. Een slag kleiner 1:4 gaat wel lukken.
Nog wat doorgezocht, maar geen tekening kunnen vinden op schaal 1:4. Maar wel gecharmeerd van de Slingsby Petrel. Dus maar besloten: zelf maar tekenen.
Voor de beeldvorming dit model heb ik op het oog.
Meer foto's zijn te vinden op: BGA651 Slingsby T13 Petrel - a set on Flickr.
Uitgangspunt is deze 3-View die ik gevonden heb op het internet.
Op voorhand ga ik voor de variant met een vast stabilo, dus niet met het pendel-hoogteroer.
Na een paar dagen passen, meten en verzamelen heb ik de contouren van het model op schaal nu af. Gerenderd ziet dat er als volgt uit:
Spanwijdte van de Slingsby Petrel wordt 4336 mm, lengte van de romp 1809 mm.
Nog wat doorgezocht, maar geen tekening kunnen vinden op schaal 1:4. Maar wel gecharmeerd van de Slingsby Petrel. Dus maar besloten: zelf maar tekenen.
Voor de beeldvorming dit model heb ik op het oog.

Meer foto's zijn te vinden op: BGA651 Slingsby T13 Petrel - a set on Flickr.
Uitgangspunt is deze 3-View die ik gevonden heb op het internet.

Op voorhand ga ik voor de variant met een vast stabilo, dus niet met het pendel-hoogteroer.
Na een paar dagen passen, meten en verzamelen heb ik de contouren van het model op schaal nu af. Gerenderd ziet dat er als volgt uit:

Spanwijdte van de Slingsby Petrel wordt 4336 mm, lengte van de romp 1809 mm.
Laatst bewerkt: