Informeer eens bij Chris Williams, de man op het filmpje van de Petrel.
Hij heeft alles al gebouwd wat los en vast zit op dit gebied.
Hij heeft alles al gebouwd wat los en vast zit op dit gebied.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
4 mm met messing buis lijkt me sterk genoeg. Niet voor > 150 km/u, maar dat doe je toch niet met zo'n kist.Spanwijdte van het hoogteroer is 878 mm. Ik ga momenteel uit van een centrale hardstalen pen van 4 mm in een 5 mm messing buis. Daarnaast nog een beweegbare 3 mm hardstalen pen. De pennen zijn ca 250 mm lang en lopen t/m de derde rib.
Graag een advies: is dit sterk genoeg of moet het een mm dikker?
Ik zou uitgaan van koolstof en zelf een glas bus maken (van glaskous met epoxy). Die koolbuis moet wel van goede kwaliteit zijn (dus niet van de vliegerwinkel) en het liefst een wanddikte van 1,5 mm hebben.
Edit - Dirk heeft tegelijk hetzelfde geschreven. ik zou het achterin allemaal zo licht mogelijk willen hebben. Je bent bekend met SW dan zal je wel een technische achtergrond hebben. Denk fff aan het moment dat die stalen pennen genereren en met hoeveel lood in je neus dat moet compenseren.
2e vraag, waarom indekken met 1.5mm triplex?? Wat is er mis met balsa?
3e vraag, waarom staat dit niet bij "vliegende schaalmodellen"? Dat verdient een project als dit toch bij uitstek?