Bouwverslag (slow) Jerry Bates SBD Dauntless 1/5t.5th

Ik zou zeker ook voor Benzine gaan, maar er zijn tegenwoordig ook andere minder zware benzine motoren dan Zenoa.
Zenoa is goed en betrouwbaar maar zonder de easy-start soms moeilijk te starten, daarom zou ik overwegen een ander merk met electronische ontsteking (3W bijvoorbeeld deze zijn meestal ook lichter)

jetpropdlx zei:
Zenoa is goed en betrouwbaar maar zonder de easy-start soms moeilijk te starten, daarom zou ik overwegen een ander merk met electronische ontsteking
Toni Clark moneert sinds een jaar ook electronische ontsteking op de Zenoa's!
romp%20023.jpg

Maar qua prijs is bijvooorbeeld MVVS ook nog een goede keus,

Frank

Mooie machines, zonder meer. :D :D

fa220zeus.jpg

De SAITO FA 220 eencilinder mag in dit rijtje niet ontbreken, vind ik.
Mooi geluidje, lichter als een vergelijkbare benzinemotor, kan als alternatief dienen voor een 40 cc benzinemotor.

Verdere informatie:

http://www.hobbyin.nl

gr. Jan Hamminga.

Het gaat de Zenoah 45 worden. Bedankt voor de adviezen! Nu maar weer die elevators afmaken, spantjes zagen. In de bouwhandleiding staat idd niet voor niets dat je die als eerste moet maken, want het is het minst leuke werkje....
Maar goed, links is af, rechts gaat vast sneller, dan het rudder nog en dan hop naar de fuse.

Cheers

Wat zit er eigenlijk bij aan bouwhandleiding? Ik zit te dromen om die nieuwe p-51 van Jerry Bates te gaan bouwen na mijn p-47 van top-flite maar ben bang dat dat heel wat moeilijker zal gaan worden gezien de instructies en duidelijkheid van de tekeningen?
Ruben

Ruben,

Er zitten 4 bouwtekeningen bij, van elk rond de 2 bij 1 meter. Verder een klein handleidinkje van 5 pagina's met de juiste bouwvolgorde. Als je echter de tekeningen goed bestudeerd, dan kom je een heel eind, zeker als ik jouw P47 zie, dan heb je meer ervaring dan ik.

Cheers

Vertical stab zit op de horizontal stab gemonteerd. Elevator's gemaakt, nog bedekken met oracover. Nu het rudder roer nog, ribjes maken. Via ebay een gebruikte Toni Clark Zenoah gekocht, met easy start, hydromount en tuned pipe. Ready to make some noise!

Enjoy the pics.

2007-06-09_111730_IMG_0484_512_x_384.jpg

2007-06-09_111634_IMG_0483_512_x_384.jpg

Right now I am building the fuse, top half. And he, look who checked in today. Welcome Maj. Christian C. Lee, pilot of SBD-5 Black S-1!
2007-08-16_041623_IMG_0617_600_x_450.jpg

Lee:"Glad to be part of the plane, but you should really consider speeding things up and build me a cockpit,"
Rens: Sir, yes Sir! Will do it after sheeting upper half, building bottom half , placing linkages .....
Lee:"So that will be next year?"
Rens:....
2007-08-16_041919_IMG_0618_600_x_450.jpg

Lee:"And find me a decent gunner and uniform!"
Rens: Sir?

Ik ben me aan het oriënteren op een landingsgestel. Century Jet heeft mooie, maar duuuur. Evenals Robart, ook duuuur. Maar als echte hollander en na het lezen van veel van jullie verslagen zat ik me af te vragen of er geen modelbouwer in de NL is, die uiteraard tegen betaling een landingsgestel voor mijn Dauntless kan en wil bouwen?

Of is dit een verkeerde gedachtenkronkel en zeggen jullie:"Begin te sparen en koop een Century/Robart?"

Even mijn oude draadje weer opgezet, ben verhuisd naar een mooie studeerkamer. Tussen mijn Griekse woordjes door af en toe een plankje vastlijmen :)

Landingsgestel van Robart is binnen, zal foto's posten van de vleugel.

Hier een updateje:

Romp is klaar om te worden gecoverd met 2mm balsa.

Verder heb ik een begin gemaakt met de vleugel, een centrale stuk fits like a fiddle!

2008-10-24_105811_IMG_1079_512_x_384.jpg

Back