Hoi Allemaal,
Hier dan weer een bouwverslag van een boot waar ik aan ga beginnen
. Voorlopig is het alleen verzamellen van informatie, want de Walcheren is eerst nog aan de beurt. Ook heb ik nog niet voldoende informatie om met de bouw te gaan starten.
Goed, mijn volgende project gaat de Smit Hunter worden. In eerste instantie zou ik na de Walcheren aan de Schouwenbank beginnen, maar ik kwam op marktplaats ineens een leuke bouwdoos uit 1987 tegen
. Het was de bouwdoos die Robbe helaas al een aantal jaar niet meer in het assortiment heeft; de Happy Hunter
. Dat betekend natuurlijk niet dat de bouw van de Schouwenbank niet meer doorgaat, die schuift alleen een plaatsje op in mijn planning :lol: .
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben bouw ik al mijn boten zelf, de Hunter heb ik altijd een mooi model gevonden, maar ik had eigenlijk de hoop al opgegeven omdat ik nergens een bouwdoos meer kon vinden
. Het was eigenlijk puur toeval dat ik op 9 Juni tegen een bouwdoos opliep, normaal kom ik nooit op Marktplaats, toen gelukkig wel. De bouwdoos is helemaal compleet
, dat niet alleen zelfs de beslagset zat erbij en ook die is helemaal compleet
. Ik ben alleen Artesania Latina (Amsterdam) en Billing Boats (Smit Nederland/Walcheren) gewend, maar ik heb een paar keer met open mond zitten kijken naar het aantal onderdelen wat daar inzit, was vroeger echt alles beter?! :lol:
Het is de bouwdoos van de Happy Hunter, maar eigenwijs dat ik ben :wink: , gaat het niet de Happy maar de Smit Hunter worden. Die vind ik persoonlijk qua kleur net iets mooier dan dat kanariegeel :wink: ( :lol: :lol: :lol: ).
Foto; Tugspotters
Natuurlijk zitten er behoorlijk wat verschillen tussen de Mammoet en de Smit versie. De neus is een klein voorbeeld daarvan, maar het grootste probleem is het achterdek :| . Die hebben ze geschikt gemaakt voor "Anchor Handling" en lijkt niet echt meer op het "oude" dek.
Daarom zoek ik in eerste instantie vooral informatie over de Smit Hunter (Happy Hunter mag natuurlijk ook). Als iemand informatie heeft hoor ik het graag
.
Groetjes Danny
Hier dan weer een bouwverslag van een boot waar ik aan ga beginnen

Goed, mijn volgende project gaat de Smit Hunter worden. In eerste instantie zou ik na de Walcheren aan de Schouwenbank beginnen, maar ik kwam op marktplaats ineens een leuke bouwdoos uit 1987 tegen

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben bouw ik al mijn boten zelf, de Hunter heb ik altijd een mooi model gevonden, maar ik had eigenlijk de hoop al opgegeven omdat ik nergens een bouwdoos meer kon vinden

Het is de bouwdoos van de Happy Hunter, maar eigenwijs dat ik ben :wink: , gaat het niet de Happy maar de Smit Hunter worden. Die vind ik persoonlijk qua kleur net iets mooier dan dat kanariegeel :wink: ( :lol: :lol: :lol: ).
Foto; Tugspotters
Natuurlijk zitten er behoorlijk wat verschillen tussen de Mammoet en de Smit versie. De neus is een klein voorbeeld daarvan, maar het grootste probleem is het achterdek :| . Die hebben ze geschikt gemaakt voor "Anchor Handling" en lijkt niet echt meer op het "oude" dek.
Daarom zoek ik in eerste instantie vooral informatie over de Smit Hunter (Happy Hunter mag natuurlijk ook). Als iemand informatie heeft hoor ik het graag

Groetjes Danny