Bouwverslag Smit Japan

Beste Mensen,
Hier volgt het bouwverslag van de Smit Japan schaal 1 op 25.
Ik ben al een tijdje bezig met dit schip, maar vind het nu wel tijd om de voortgang in kaart te zetten.

De voortgang tot nu toe:
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk is aan, de eerste volgers zijn er al!
Dank u voor uw reacties!!

Ik heb alweer wat nieuwe foto's
Dit is de neus nu helemaal af, Ik kwam erachter dat ik m toch te dik had gemaakt. Was zeker een flinke klus, maar toch wel na twee uurtje zwoegen helemaal klaar.
full

Hier de schroefassen recht van achter
full

Kegelvorm voor over de schroefas, moet nog afgeschuind worden en pas op de boot zodat die helemaal aan kan sluiten. Assen zitten nog los
full

Hallo Johan,

Ziet er prima uit.
De scheg ga je toch nog wel druppelvormig maken zeker?
Bij deze een abbo.

De scheg is in het echt ook zo plat, ik heb er namelijk foto's van, waar je kan zien dat die helemaal plat is van onder tot boven.

Ben vanmiddag weer even bezig geweest, moest alleen lijmen dus moet wachten tot de lijm droog is om het netjes af te ronden.
Maar hier weer een serie van het ruwe bouw!
full
full

Even gepast of die in de goede hoek stond.
full

Smit Japan

Johanb. Het ziet er allemaal goed uit ook je werkplaats.
Ik heb de Smit Polen 1:25 vaart heel goed en heel sterk.
Sucses.

Had stiekem al de foto's bekeken in je album;)
Ziet er stoer uit! Dat boegje met die ankerkluizen, mooi werk en ja ook ik ben jaloers op je werkplaats..:cool:

Dank u allemaal! Het is de werkplaats van me vader, maar mag van alles gebruik maken, en daar ben ik wel blij mee zal ik zeggen!

De boot is 115cm en 35cm breed!

Ik hoop dat die van mij net zo sterk wordt als die van u, Rob.
Alleen ben ik van plan om met constant draaiende motoren te gaan varen, en met verstelbare schroeven. Ben met de constructie nog bezig zodat het allemaal goed gaat werken. Heb wel al wat bedacht en uitgetekend zoals bij de foto's in me map staat. Nu alleen nog uitwerken!

ik heb weer wat nieuws gefabriceerd, Hier volgen de foto's

Alles netjes uitgetekend.
full

Alles op elkaar gestapeld
full

full

Onder de boot, moet nog in vorm gemaakt worden. Waar ik met de vorige foto's mee bezig was is wel helemaal af, zoals ook te zien is.
full

Volgende sessie foto's
Nu is de steun inmiddels in vorm, maar nog steeds niet helemaal af

full
full
full

Hallo Johan,

ziet er goed uit.
Ik heb zelf een zusterschip maar dan een maatje groter, de Smit Siberie in 1:20.

Blijf dit wel volgen.

Mijn bouwverslag vind je op mijn eigen site: Drebo Modelbouw

Gr,
André

Hallo Johan,

ziet er goed uit.
Ik heb zelf een zusterschip maar dan een maatje groter, de Smit Siberie in 1:20.

Blijf dit wel volgen.

Mijn bouwverslag vind je op mijn eigen site: Drebo Modelbouw

Gr,
André

Dank u wel!

Ik had uw boot al is gezien, en het heeft er eigenlijk ook voor gezorgd dat ik mijn boot 1 op 25 ben gaan bouwen. Ik had uw bouwverslag al helemaal bekeken.

Mooi gebouwd vind ik m, en alle elektronica ook geweldig! Ik wil een beetje in de zelfde richting alleen niet alles zoals bij u.

Gr,
Johan

Hoi Johan,

U hangt ergens buiten aan de muur 8-O, gewoon jou is prima.

Ik ben momenteel de electronica aan het wijzigen, naar minder relais en meer transistors om te schakelen. Ik hoop het allemaal wat compacter te maken.

Groeten,

André

Back