BOUWVERSLAG: Smit nederland schaal 1:50

• Topicstarter Topicstarter marky33
  • Startdatum Startdatum
de smit belgie heeft nogal niet wat met je gedaan he hahaha...al mis ik het overdeven sterke bootje wel, en nou wil het toeval dat ik op goes de smit frankrijk in ontvangst mag nemen. dus dan heb ik de 1:33 versie van jou boot :P kan je mooi alles afkijken ;)

maar leuk zeg 1:50...ik ben benieuwd mark hoe het gaat worden, mocht je er nog niet uitzijn wat je met verven enzo meot doen.... ik doe met de deurloo eerst zoals eerder iemand al zei de meeste dingen erop plakken en dan daarna pas verven. is wel ff rommelen om overtollig lijm te verwijderen, waar de verf neit op houd, maar ik vind dat persoonlijk de handigste manier tot nu toe.

Heey mauss..

Ja dat snap ik, Maar grondverf wilde ik wel nu al gaan doen.
plamuren enzo, Zodat ik de houtnerven niet te veel terug gaat zien
En trouwens. Ik heb zelf ook een smit nederland, En smit duitland 1:33 dus daar kan ik ook wel afkijken hoor:P en ik heb de tekeningen alles hier, Ook al uitgetekend
gaat echt wel goed komen

Hallow iedereen..

Ik heb hier het betere nieuws. Het heeft even geduurt maar het begin is er!
ik heb nu 4 straalbuizen, 4 roeren, ( Zijn nog niet helemaal af. Moeten nog wat dingen aan gelast worden)
Maar wilde het graag even kwijt met een paar foto's

Hier zijn ze: dat voor een 15 jarige.. Wel met hulp uiteraard

SmitNL013.jpg

SmitNL015.jpg

SmitNL014.jpg

Volgende week ga ik me Schroefassen plaatsen, Deze zijn inmidels ook al binnen
Zodra ik hiermee klaar ben ga ik me motoren bestellen van Graupner

Het begin is er!!
Ik ben tot nu toe erg tevreden

Gr mark..

Dankje, Het is geperst in de machine
gewoon een stuk buis niet gedraait dus

Mark.

Heeey!

Na een tijdje druk met school geweest te zijn, Ben ik vandaag begonnen om me straalbuizen en roeren op maat te maken. Toen ik dat gedaan had bedacht ik me dat ik ze er ook nog wel in kon zetten
Hier het resultaat van het 1e rompje!
De schroefassen ga ik er morgen in plaatsen. In de andere romp zitten alle gaten al erin en alles is op maat gemaakt
Morgen zet ik dat er ook op, en maak ik een foto van het totaal.

Resultaat ben ik best tevrede over. Het is zijn tenslote me eerste bootjes die ik zelf bouw

Foto's:

SmitNL016.jpg

SmitNL017.jpg

Ik zie hier en daar nog wel wat polyester zitten wat er niet hoort, Morgen werk ik het af
SmitNL018.jpg

SmitNL019.jpg

Morgen meer!

Groetjes mark

Ik zie idd nu ook dat ze niet helemaal recht zitten., Maar als ik ze zo in het echt bekijk zitten ze naar mij idee best netjes! Ik zou zegge kom kijken.

En kwa groote moeten ze goed zijn.

Gr

Ik ben er nou toch niet zo blij mee, Ik ben toch van plan om de rechter eruit te halen.
Morgen ga ik die andere op een andere manier vast maken.
Ook voor deze problemen zijn een oplossing.

Het komt goed!

Groetjes

markyyy

ziet er goed uit heaa! enne nog intresse in een curacao?:D

Met VRIENDELIJKE groet je grote vriend lars:D

Fout bezig zullen we maar zeggen

Ik ben er nou toch niet zo blij mee, Ik ben toch van plan om de rechter eruit te halen.
Morgen ga ik die andere op een andere manier vast maken.
Ook voor deze problemen zijn een oplossing.

Het komt goed!

Groetjes
Ja je had eerst de schroefassen er in moeten doen
En dan pas met een hulpstukje de straalbuizen
Om het midden te bepalen
mvg
Frederik

Inderdaad had ik dat eerst moeten doen. Maarja ik leer hier weer van
Inmidels zijn ze weer redelijk gelijk gezet!
in de andere romp zal ik straks eerst de schroefassen plaatsen

Mark.

Hoe zwaar zijn die straalbuizen, want als je ergens op moet letten met dit bootje is het wel het gewicht.
Ik vermoed dat het relatief zware buizen zijn voor een dergelijk klein bootje

@ Adam..

Moet meevallen...

Aangezien je bij Tim zijn Denemarken... ook nog een accupakket moet neerleggen,
Dat gewicht word mooi opgevuld door de straalbuizen.

Deze boot van Tim is nog lang niet af. Hier zit nog geen dek, geen opbouw, geen straalbuizen, geen straalbuizen, geen roeren, enz. Alleen de motoren en schroefassen zitten er in.
Ik heb het model zelf ook een het maximale gewicht zit tussen 2500 en 3000 gram.

Greetz,
Bart

Deze boot van Tim is nog lang niet af. Hier zit nog geen dek, geen opbouw, geen straalbuizen, geen straalbuizen, geen roeren, enz. Alleen de motoren en schroefassen zitten er in.
Ik heb het model zelf ook een het maximale gewicht zit tussen 2500 en 3000 gram.

Greetz,
Bart

Is deze wel af dan? En ik zei... zijn straalbuizen vervangen mooi het gewicht van de accu.

En ik bouw regelmatig met Mark. Dus vandaar dat ik er ook wel wat van af weet.

Maarja we zullen het allenmaal wel zien.

En ik zei... zijn straalbuizen vervangen mooi het gewicht van de accu..

Beetje vreemde redenatie
En die straalbuizen verzorgen dan ook de spanning voor de motoren? :confused:
Kun je de opbouw ook wel van 2mm messing maken, die vervangt dan mooi het gewicht van de motoren, en omdat je toch geen accu's meer hebt, is dat probleem ook mooi opgelost!

Back